1.157 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Ib C
Ib C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Valg af MC - HD eller Honda? Valg af MC - HD eller Honda?

Hey gutter...Er i tvivl. Skal købe en MC. Hvad skal jeg vælge?? Står i mellem Harley sporster 1969 og en Honda Shadow 600 kørt 11000km fra 2003. De koster det samme.Og begge 2 er kanon flotte. Har brug for hjælp.Ved ikke hvad jeg skal vælge?? Hvad vil i selv vælge.. Mvh Ib

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af MC - HD eller Honda?
  • #1   28. jan 2009 den hva du bedst kan lig

• #2   28. jan 2009 hvordan udtaler man "HJÆLPPPPPPPP" ?

• #3   28. jan 2009 Lorte overskrift....

Men helt klart af de 2 cykler

køb HD

• #4   28. jan 2009 ville ikke begynde at rode med den gamle sportster... har hørt meget om at man skal vælge en nyere sportster, pga. den gamle jern motor ikke holder særlig godt... ved ikke lige hvor langt op i årgang du skal for at få den nyere motor....
    men bare hvad jeg har hørt flere steder... heller ikke særlig fed at få noget der står stille og koster en masse penge og tid

• #5   28. jan 2009 jeg har lige købt en flh fra 72.. til lige omkring 80k , nysynet og med afgift...helt iorden og rimelig fin... og han havde 5-6 stykker til nogenlunde omkring de 80k

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#6   28. jan 2009 Claus (padborg) C:Ved det ikke. Begge 2 er mega fede. Men vil gerne høre jeres mening....

• #7   28. jan 2009 Køb Honda'en hvis du vil have en driftsikker og køb HD'en hvis du vil have en cykel med sjæl (med det forstås at du enten skal lægge mange timer i den eller have råd til at få den lavet i tide og utide - det valgte ejg fx selv)

Dog er der vidst noget med at HD i start halvfjerserne var ejet af AMF som laver bowlingbaner - og dermed var kvaliteten derefter. I slut 70'erne eller start 80'erne blev HD købt tilbage af retmæssige ejere.

• #8   28. jan 2009 men vil jeg ville vælge harley... men tror helt sikkert du får mere køretid og mindre regninger på at holde hondaen kørende end jern-sportsteren...

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#10   28. jan 2009 hvordan laver jeg overskriften om??.. Er det nogen som kan hjælpe??Så jeg kan gøre det rigtigt,men har brug for hjælp

• #11   28. jan 2009 Obrian.
    ER det en skrøne.. har nemlig hørt mange sige dette. men næsten lige så mange der siger at det ikke passer ??

Skal der skrues mere på disse end andre modeller / mærker ??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #12   28. jan 2009 Du kan ikke selv fikse den uden at slette tråden, men jeg har gjort det for dig nu.

Fortsat god aften. smiley

• #13   28. jan 2009 Min første hd var også en jernsposter og alle jeg talte med sage det var noget rigtigt skide. Jeg havde dog ingen problemer med min og den kørte altid problemfrit,, Hørte det meget ofte fra folk hvorfor jeg havde en pigemotorcykel,,,gggg,,, Køb en stor hd fra starten det spare du penge på og du bliver meget mere glad i længden,

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#14   28. jan 2009 har prøvet at snakke med nogen venner fra de forskellige klubber.. mange siger honda.. Derfor søger jeg jeres mening

• #15   28. jan 2009 prøv at tjek www.inside-vejle.dk
    VED IKKE OM MAN MÅ GØRE REKLAME.... men jeg er blevet behandlet rigtig godt og har fået en mc der er total iorden

• #16   28. jan 2009 Priserne er jo os rimmeligt langt nede efterhånden på Harlyer; Hvad skal du bruge cyklen til ? skal den stå ude ? Skal du køre på job hver dag på den? Tror du skal tænke mere over hvad du vil med den cykel du køber, En hd går ofter i stykker når det er noget gammelt du køber. En japser er noget mere stabil en cykel, men lang fra lige så fed som en hd, har også haft en Honda Shadow hvilket jeg syntes er en meget kedelig cykel,, mvh martin

• #17   28. jan 2009 hmmmm

hvis det er dig der er på det foto på din profil, ja så ligner du sku ikke en Dværg . . og så bliver du lyn hurtig træt af den 600 cm... du skal have noget med en større motor.... om det så er en honda yamerha eller en HD det ved jeg ik.

my 5 cent

• #18   28. jan 2009 jeg har hørt jeg har hørt det ville da være sjover med nogen der faktisk ved noget om de to vidt forskellige cykler.. jeg ville vælge HD.. de køre sku fint ik så meget træk men ok.

• #19   28. jan 2009 som K6- skrev hvis det er dig der er på det foto på din profil..

Med de 2 cykler skal du på slanke kur * GGGG *

UNDSKYLD !

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#20   28. jan 2009 Tak M@F (Aalborg ), Det er vist mange som mener at Honda er lidt bedre

• #21   28. jan 2009 *:* Honda *.*

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#22   28. jan 2009 henrik K: har set de flotte cykler på den hjemmen. Men ikke lige mig

• #23   28. jan 2009 Men som k6 og Torben siger bør du nok købe en noget større cykel end 600 ccm,,Det er sku for småt

• #24   28. jan 2009 jeg havde helt klart valgt hondaen hvis det var mig

• #25   28. jan 2009 Stegt flæsk og persillesovs eller / hakkebøffer med bløde løg

Så skal det være over 1400 ccm

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#26   28. jan 2009 m . Men jeg synes at starte med en 600 vil være ok. IKKE??? Jeg er 187cm høj og vejer 120 kr og styrketræner. Måake burde jeg overveje noget større... Men som sagt er meget i tvivl.

• #27   28. jan 2009 hvis man nu skal køre den stil, så hvorfor ikke gøre det ordentligt

køre man chopper køre man HD ikke alt muligt wanna be pis

• #28   28. jan 2009 Tag hondaen den har du mere gavn af da den shadow er nyere og du slipper for at skrue hele tiden på den. Samt at du sikkert også kommer til at holde af den.

• #29   28. jan 2009 Ib C

Du skal ud og prøve køre uanset hvad du ser på !

Mvh

Torben

• #30   28. jan 2009 Skal du have HD så skal du have 2;

- én at køre på og én at skrue i........

Så det er et spørgsmål om at køre eller skrue *GG*
    Gaazzzz, som de andre skriver er det sgu svært for vi andre at "råde" om. Du må ud og prøve lortet, og se hvad der passer DIG bedst smiley

• #31   28. jan 2009 NEJ NEJ NEJ... man skal ikke skrue hele tiden, hvis man køre HD... det kræver bare at det blive lavet ordentligt til at starte med... så glem de der fordomme, for de holder ikke vand !!!

• #32   28. jan 2009 de holder heller ikke olie

• #33   28. jan 2009 jeg troede det var tætningsbånd der hang ud af den sidste jeg så

• #34   28. jan 2009 køb ikke en sportster hvis du vil have harly så køb noget andet

• #35   28. jan 2009 Hellere se sin søster på et bordel, end sin bror på en Honda....

Det gas...
    Jeg ville ta' Hondaen, ingen tvivl om det.

• #37   28. jan 2009 IB

Det er rigtig fornuftig at starte på en minder mc der har en passende størrelse der gør man kommer godt i gang.......

men lige den honda du der taler om , den yder 41 hk til ca 205 kg mc plus dig på 120 det giver ca 325 kg til 41 hk.... og det er altså rigtig trals efter du har kørt på den i 14 dage... en lidt større mv med lidt flere hk og et bedre moment vil du blive mere tilfreds med.... dermed ikke sagt du skal lede efter en mc med 3000 hk som begynder mc, men det kan altså også blive for småt.... dette er bare min mening...
    du kan læse lidt om den Honda her.. god fornøjsel

mvh

(link fjernet)

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#38   28. jan 2009 -K6- Hvad med sporster HD hvor mange hk har den???

• #39   28. jan 2009 K6: Du glemmer 51Nm ved kun 3500o/min. Det gør at man ikke skal måle Honda'en (og andre choppere) på antallet af Hk.

• #40   28. jan 2009 Jesper læs hvad jeg skriver.....

jeg omtaler også moment.....

Ib C
    lige den HD her ikke så mange flere HK men et bedre Moment det gør at der er mere trækkræft i den.... det bedste du kan gøre, er at trille en lille tur på dem begge, inden du bestemmer dig...

mvh

• #41   28. jan 2009 Jeg ville vælge sporster'en da den har en større motor. 883 cc, ikk?

Du bliver hurtigt træt af den 600 cc motor. Den trækker fint og jævnt op til de 100, og når man er oppe din størrelse, jeg er selv en anelse større, kan det mærkes på cyklen når man når over de 100 km/t.... Den vil mangle meget når du skal køre lange ture... Det bliver du træt af. Jeg er i hvert fald.

Også er en Harley jo en den eneste med den rigtige lyd... selvom om det er tøse udgaven du går efter.... :0)

• #42   28. jan 2009 Jesper [Virum] P

ved det og er enig med dig der....

mvh

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#43   28. jan 2009 her er billeder af de 2 cykler
    Harley
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58398618

Honda
    (link fjernet)

• #44   28. jan 2009 Helt klart sporster'en. Den er federe, bortset fra bagskærmen, eller mangel på samme. Og motor størrelse og yde evnen. Med din størrelse bliver du hurtigt træt af at køre på skyggen. Tror jeg.

Men der jo kun én måde at finde ud af det på. Så ud og prøv dem.

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#45   29. jan 2009 Så fik jeg min HONDA IDAG. smiley Og gutter i skal have mange mange mange tak...

• #46   29. jan 2009 Stort tillykke. Er sikker på du nok skal blive glad for den.

• #47   29. jan 2009 tillykke med maskinen. det ER altså en go maskine... den kunne godt bruge lidt flere heste det er ikke løgn (og evt et ekstra gear).... men ellers så er den en drøm.

• Ib C
    Ib C Tilmeldt:
    apr 2008

#48   29. jan 2009 I skal have tak. mange gange smiley

Kommentér på:
Valg af MC - HD eller Honda?

Annonce