useriøse købere useriøse købere
hvorfor er det at købere opfører sig så dårligt. Bare fordi markedet nu er vendt til deres fordel skider de på aftaler og opfører sig i det hele taget ret uforskammet. Der var en der ringede og ville høre på min mc. Hans første spørgsmål var "hvor meget vil du gå ned" - Uden overhovedet at have set den først. Fordi markedet er sløvt forventer de at man bare slår 5 - 10 kg af sådan uden videre. Jeg sagde at jeg nok kunne gå 2 kg ned. Det var han tilfreds med. Han spurgte om han kunne komme og se den fredag. Det skulle jeg lige tjekke med min mekaniker hvor min mc holder i vinterhi. Han var ikke hjemme fredag. Jeg skrevv og foreslog lørdag i stedet. Det ville køber lige finde ud af. Midt på ugen havde jeg stadig ikke hørt noget. Jeg skrev og spurgte hvornår han viste noget. Bare så jeg også kunne planlægge min weekend lidt. Senest fredag ville han give besked - og siden har jeg så ikke hørt en lyd... Det er sgu dårlig opførsel.
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Tilgengæld er det mega nederen at brænde folk af på den måde. Han skulle ha' et los i bolscherne for det!
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 33 Svar: 135
Det købern gjorde i dit tilfælde er ikke seriøst man handler ikke om en mc man ikke har set eller prøvet, og kan man ikke komme til aftalt tid så ringer man afbud.
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 25 Emner: 33 Svar: 135
jan 2007
Følger: 106 Følgere: 105 MC-er: 6 Emner: 172 Svar: 338
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
Til gengæld er det noget helt andet når man står face2face fordi så ved man da i det mindste hvad man har at gøre med. Så det er ikke fordi jeg ikke er til at handle med, men kan bare ikke tage det seriøst hvis folk opførerer sig sådan.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Anyway, manden er stadig en røv, men det er så fordi han ikke overholder sine aftaler.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 97
Men at man ikke møder op til aftale er satme dårlig stil! Det mindste man kan gøre er at ringe og sige at man ikke kommer alligevel. Bare fordi man har gysserne behøver man ikke droppe almindelig god opførsel.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 169
Mvh.
Henrik
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 680
det med prisen kan jeg sagtens forstå han siger, der er jo desværre også mange købere der tror netop lige deres motorcykel er meget mere værd end alle andres. så han sparede bare en masse udenoms snak
fortsat god weekend
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
okt 2005
JEg er af den overbevisning at man ikke kan bedømme og derved handle om en ting uden at vide hvordan standen er. Ofte gør folk jo også deres ting til mere end de er. Så derfor er udgangspunktet for at prutte prisen jo allerede forkert.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Selvfølgelig kan man ikke handle uden at have set/prøvet det man ønsker at købe... Men det er i min verden helt fair på forhånd at spørge køber om han er parat til at bevæge sig ned på det leje man er klar til at betale....... Og når vi når længere hen på sæsonen, er der nok mange der fortryder de ikke solgte til de "skambud" de er blevet præsenteret for i løbet af det sidste halve års tid....
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
/Thomas
okt 2005
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
/Thomas
jun 2008
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 3 Svar: 98
I oktober fik jeg stjålet en MC og begyndte straks at kikke efter en ny. Jeg fandt et par stykker der kunne være interessante. Desværre lå de lidt over mit budget, så jeg kontaktede den første sælger og sagde det som det var: Jeg kunne kun skaffe så og så mange penge og om han ville sælge til den pris... Det ville han heldigvis, da det var den cykel jeg helst ville ha'. Men hvis ikke han ville, måtte jeg kikke på den næste i rækken. Sælger boede 181 km fra mig og det ville sq da være spild af tid, at kører hen og kikke på den, for så at finde ud af, at han ikke ville gå ned i pris.
Kan I ikke klarer at en evt. køber starter med at spørge til afslag i prisen, så lad være med at sætte noget til salg, for sådan er det i øjeblikket. Snup en kiks og tør øjnene.
Noget helt andet er at løbe fra en aftale, det er sq svineri. Det mindste man kan gøre er at give besked.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Jeg kender også en der skulle sælge hans andelslejlighed. Der var også en der ringede og ville se den. Men inden ville han også lige vide hvor meget han ville gå ned. Så fik han bare af vide at han slet ikke skullek omme og se lejligheden.
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 103 Svar: 1.394
og så er der dem, der ikke vil give mere end et bestemt beløb, og de vil ikke gå de sidste 500 op, så ved man at det ikke er seriøse købere! men det er forståeligt nok, hvis man har bestemt sig for man ike vil bruge flere penge på det!
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 985
Men ikke at overholde aftaler er dårlig stil. Og har man fundet noget bedre kan et 20sekunders opkald spare sælgeren for at gå at vente en hel dag.
Har selv måttet ændre adfærd overfor folk når jeg har mine ting til salg pga en 'køber' herindefra. Jeg har nu den holdning at både for motorcyklens skyld, ens egen skyld og også for den næste ejers skyld kommer folk kun ud at prøvekøre min mc efter at have lagt købsprisen i depositum eller bevise de har pengene til at købe for. Det viser at de er seriøse købere, og samtidig gør det nok at de behandler mc'en lidt bedre når princippet er "if you break it you buy it!"
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Sparet er vundet..
Det syntes jeg sådan slet ikke man kan tillade sig at være sur over som sælger, eller overhovedet lade sig påvirke af.
Når du køber en bil hos bilforhandleren, forlanger du vel heller ikke han henter præcis din bil hjem fra importøren og viser dig den model du skal have før du vil give dit bud på den. Det første du gør er da (forhåbentligt) at spørge hvad prisen er, og hvormeget han kan slå af, og hvor meget ekstra udstyr du kan få med.. ( eller hvis du ser på brugt bil på dba eller basen for den sags skyld)
Det handler jo om at få mest for sine surt optjente penge, så hvis man kan hente 2-10.000 på 1 spørgsmål, så er det da at forsøge? Jo jo, selvfølgelig giver det en vis mængde salgs-glæde/iver til sælger at han kan se køber er interesseret. Men det er bare heller ikke fair at forvente fra sælgers side at køberen - fordi han vil have nedslag i prisen skal købe netop DIN maskine. Så må du jo gøre noget for at gøre den mere attraktiv kontra det der allerede er på markedet.
Mht. ikke at overholde en aftale - så er det en HELT andet snak. Det er bare ikke iorden. Personligt har jeg selv oplevet det, dog fra en sælgers side. Man bliver så pisse arrig, og føler virkelig ens tid bliver spildt.
Men et godt råd er, lyt til køber, ringer han, eller sms'er han. Det er da en tydelig indikator på om han er seriøs, eller bare ude på at se om han kan få en maskine til langt under markedsprisen. - Altså kontakten!
Derefter vil jeg lytte til købers interesse, er han/hun oprindeligt interesseret, eller blot ude på at presse mig - Det er tydeligt at høre, man er som oftest ikke i tvivl om hvad sælgers intentioner er.
Aftaler aftales med dato,tid,sted og man kan Sagtens som sælger bede køber give en sms når de kører hjemme fra.
Det er blot nogle af de indikatorere jeg bruger når jeg sælger (og køber) cykler, og alt andet for den sags skyld.
Lidt sund fornuft har sku aldrig slået noget ihjel.
// Michael
useriøse købere