Sv650 VS. GSXR 750. for og imod. {{forumTopicSubject}}
Hey drenge og piger. jeg står i et mindre dilemma. jeg kigger på Suzuki GSXR 750 1998' og Sv650 2005.
Jeg er en gut på 2meter ( kan jeg være på disse? ), som mest køre i byen men også motorvej til og fra arbejde. men der skal jo også være tid til at have det lidt sjovt
det er egentlig hvad de skal bruges til. har pt. en Gs 500 som jeg godt kan være på.
kan cyklerne drosles ? da jeg kun har det lille kort.
syntes det er 2 fede cykler og de er begge til en nogenlunde pris. men er meget i tvivl om hvilken er bedst til mine behøv. syntes helt sikkert GSXR lyder federe en SV'eren, men V2 motoren kunne nok have en fordel ved by kørsel og sådan.
hvilken ville i mene ville være bedst ?
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
Alt kan drosles.
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.547
jeg har kun prøvet en gsxr af de to du nævner, også i 750 fra 98. og den kan jeg KUN anbefale, de kører bare mega godt, og der er sku power i dem. og tror godt du ville kun sidde på den, er 178 og jeg sad godt på den, men ville ikk have no´get imod hvis jeg var lidt højere, hvos jeg havde den cykel. men prøv at tage ud og sidde på en, ved en forhandler evt.
ville mene de godt kan drosles.
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.305
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.063
Har selv en sv 650 som jeg er ret glad for, det er ingen raket, men letkørt og kan sagtens være underholdende under 200km/t, kører lang på literen ved stort set alt kørsel...
Den anden kender jeg ikke, men tror bestemt på at forsikringen koster mere... ud og prøv begge vil jeg sige..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Af en eller anden grund lyder det bare bedre på engelsk, ikke?
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
syntes men har ikke haft kort i så lang tid, så det er ikke rigtig ydelsen der tæller pt. hvad med benzin økonomi, holdbarhed vedligeholdelse ?
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.063
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
-Medmindre du kører ansvar hos fx GF som skrevet tidligere. Forsikringsselskaberne er ligeglade med om den er droslet, det bliver ikke billigere af den grund. Af de grunde ville jeg vælge SV'eren, den kører trodsalt 300% bedre end din GS500................
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.272
Det er da vist kun V2 tosser der siger sådan
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
hvis alle kendte sandheden ville der kun være v 2 maskiner... og sådan er det bare. DET GASSSSSS : ) (men lidt sandt : )
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.272
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.486
Hvis du kan få kasko et eller andet sted på GSXR, skal du af med +18.000,-
Og ja, de er ligeglade med om den er drroslet eller ej.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Om det er 6½ eller 1000 ccm har ikke den store betydning i denne sammenhæng, men dem som menr at en baby R4 som jeg betegner en 600 stadigt er har oftest ikke prøvet en V2.
V2´eren har det bundtræk der gør at du ikke skal køre med kørekortet i klippefare, for skal du lave overhalinger på en R4 i mindre ccm skal den godt ned i gear før den trækker, men der rykker den som ingen V2´er kommer til uden at der er pillet gevaldigt ved den.
Jeg syntes så ikke at det er fedt at man skal give fuld skrald og skifte gear i et væk for at færdes på de danske landeveje.
På banen er der i mine øjne ingen tvivl: R4 klart, for der ligger man hvor omdr. passer til en R4´karakterstik.
Jannik...
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Dem der kører R4 600ccm og mener at det er hestene som tæller har sjældent prøvet hvad det vil sige at have et stort moment bag.
Heste er klart at foretrække, når vi snakker om maks gasssss men hvor tit bruger vi det på landevejen til hverdag????
Var det bedre???
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.272
(link fjernet)
her er lidt tider på mellem acc. mellen en V2 og en R4, lig lige mærke til hvilkken der er hurtigst i højeste gear. Så pak lige jeres røvfornemmelse sammen og bøj jer ned og kys den almægtige R4 i røven..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Det er lidt som at sige: "Ferrari'er er hurtigere end HT-busser. Der kan I bare se, dieselmotorer er langsomme!" Men Ferrari'er er jo bygget til at køre stærkt, det er HT-busser ikke, så at konkludere, at benzinmotorer generelt er hurtigere end dieselmotorer, fordi Ferrari'er er hurtigere end HT-busser ville jo være som at kigge på en R6'er og en SV650'er og deraf konkludere at I4'ere er hurtigere end V2'ere.
Hvis vi skal sammenligne I4 og V2 racere, så skal du nok have fat i en Aprilia RSV 1000 R og sammenligne dem med R1'eren i stedet, de er trods alt begge bygget til race.
En anden, lidt mere fair, sammenligning kunne være Suzuki SV650 vs. GSX650F. De maskiner er bygget med ca. samme formål. GSX'eren har lidt flere heste, men er til gengæld også tungere.
Men altså, R6 vs. SV650? Den må du længere ud på landet med, så kan vi sgu lige så godt sammenligne en Aprilia RSV 1000 R med en Honda CBF1000 og konkludere, at V2'ere er hurtigere end I4'ere.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Jeg har med fuldt overlæg invisteret i en V2 til landevejen og en R4 til banen, for det er der de har deres styrker.
V2 har bundtræk, og R4 har top acc.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.272
Sv650 er den eneste jeg lige kan komme på som ligger omkring 600ccm og vejer cirka det samme som en 600ccm cykel af moderne design..
Jeg læste også en test af Ducati 1098, da den lige var kommet frem, i engelske bike. den blev testet op i mod en GSX-R 1000 K7 mener jeg det var. moment kurverne var faktisk næsten identiske, faktisk var suzukien stærkest helt nede i de lave omdrejninger.
Så den med at en V2 altid er mest momentstærk, den holder altså ikke.
Jannik nu anser jeg test's i tyske Motorrad for lidt mere "videnskabelige" end din "jeg er vandt til" test.
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Ok, nok anekdoter, lad os holde os til fakta. Et billede siger mere end tusinde ord:
(link fjernet)
EOD?
Sv650 VS. GSXR 750. for og imod.