{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Sv650 VS. GSXR 750. for og imod. {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og piger. jeg står i et mindre dilemma. jeg kigger på Suzuki GSXR 750 1998' og Sv650 2005.

Jeg er en gut på 2meter ( kan jeg være på disse? ), som mest køre i byen men også motorvej til og fra arbejde. men der skal jo også være tid til at have det lidt sjovt smiley det er egentlig hvad de skal bruges til. har pt. en Gs 500 som jeg godt kan være på.

kan cyklerne drosles ? da jeg kun har det lille kort.
syntes det er 2 fede cykler og de er begge til en nogenlunde pris. men er meget i tvivl om hvilken er bedst til mine behøv. syntes helt sikkert GSXR lyder federe en SV'eren, men V2 motoren kunne nok have en fordel ved by kørsel og sådan.

hvilken ville i mene ville være bedst ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sv650 VS. GSXR 750. for og imod.
  • #1   1. feb 2009 Prøv dem, kommer meget an på personen om man mener man kan være på cyklen.. nogle vil måske mene den var for lille, hvor andre ville mene den var for stor.. men tror nu ikke du vil få problemer med at være på cyklerne.
    Alt kan drosles.


  • #2   1. feb 2009

    jeg har kun prøvet en gsxr af de to du nævner, også i 750 fra 98. og den kan jeg KUN anbefale, de kører bare mega godt, og der er sku power i dem. og tror godt du ville kun sidde på den, er 178 og jeg sad godt på den, men ville ikk have no´get imod hvis jeg var lidt højere, hvos jeg havde den cykel. men prøv at tage ud og sidde på en, ved en forhandler evt.

    ville mene de godt kan drosles.


  • #3   1. feb 2009 Forsikringsmæssigt ville jeg tage Sv650, eller måske finde en ældre Sv1000.

  • #4   1. feb 2009 sv, 650. helt klart. syntes at den anden er pænere... men v2 lyd er det fedeste. og som man siger... heste er blære værdi, moment er køreglæde. jeg tror at alle andre steder end på motorvejen vil du være gladest for svéren. men den kan sagtens (det må den kunne for det kan min... og den er da en del sløvere)

  • #5   1. feb 2009 Vil sige det kommer an på hvad du skal bruge den til.. for herinde vil 90% mene at sv er noget skod...

    Har selv en sv 650 som jeg er ret glad for, det er ingen raket, men letkørt og kan sagtens være underholdende under 200km/t, kører lang på literen ved stort set alt kørsel...
    Den anden kender jeg ikke, men tror bestemt på at forsikringen koster mere... ud og prøv begge vil jeg sige..


  • #6   1. feb 2009 "heste er blære værdi, moment er køreglæde"

    Af en eller anden grund lyder det bare bedre på engelsk, ikke? smiley


  • #7   1. feb 2009 snetyven... ved det ikke. har ikke hørt det på engelsk... men så igen... de fleste ting lyder bedre på engelsk...

  • #8   1. feb 2009 er forsikringen MEGET mere på GSXR'eren ? er forsikring ligeglad med drosling ? på papiret kommer de jo til at have det samme antal HK.

    syntes men har ikke haft kort i så lang tid, så det er ikke rigtig ydelsen der tæller pt. hvad med benzin økonomi, holdbarhed vedligeholdelse ?


  • #9   1. feb 2009 min ligger på omkring 18-22km pr liter ved blandet kørsel, vedligeholdelse er service for hver 6000km, holdbarhed tror jeg ikke der er nogen problemer med.. min har gået 22000km nu, og uden problemer, ved der er en inde på svrider som har kørt godt 150000km på en sv uden den er død endnu..

  • #10   1. feb 2009 "Horsepower for show, torque for go." smiley

  • #11   1. feb 2009 hvis du køre mest i byen som du skriver er gixxeren måske ikke det bedste valg, da du nok vil få ondt i dine håndled af kørestillingen. af forsikringen bliver det svært at få kasko til en fail pris på gixxeren, hvis det er ansvar er det ikke slemt hos GF.

  • #12   1. feb 2009 fail=fair

  • #13   1. feb 2009 Du vil få overordentligt svært ved at forsikre 750'eren som 20-årig.
    -Medmindre du kører ansvar hos fx GF som skrevet tidligere. Forsikringsselskaberne er ligeglade med om den er droslet, det bliver ikke billigere af den grund. Af de grunde ville jeg vælge SV'eren, den kører trodsalt 300% bedre end din GS500................


  • #14   1. feb 2009 Hvis du vælger sv'eren, vil du også kunne få en billig forsikring hos IF, da den ikke er en "racer"..

  • #15   1. feb 2009 "heste er blære værdi, moment er køreglæde"
    Det er da vist kun V2 tosser der siger sådan smiley


  • #16   1. feb 2009 peter... ja selvfølgelig ... ellers er man jo nød til at skifte sig af med sin blære mc og køben en ordentlig mc uden bil motor( R4).
    hvis alle kendte sandheden ville der kun være v 2 maskiner... og sådan er det bare. DET GASSSSSS : ) (men lidt sandt : )


  • #17   1. feb 2009 Vi ved jo bare hvad der skal til for at have det sjovt, V2 er motorcyklens svar på en dieselhakker hehe

  • #18   1. feb 2009 Andrea: Ja, taler vi om kasko er forsikringen på GSXR MEGET mere end for SV'eren. Kasko på SV'eren vil hos IF koste dig ca. 7.100,- hvis du vælger en selvrisiko på 10.000,-
    Hvis du kan få kasko et eller andet sted på GSXR, skal du af med +18.000,-
    Og ja, de er ligeglade med om den er drroslet eller ej.


  • #19   1. feb 2009 kan godt være det skal være en SV'er så. de kan sku også være fede nok smiley

  • #20   1. feb 2009 Du ka se på min profil hvad jeg mener de 2 cykler skal bruges til. smiley

    Om det er 6½ eller 1000 ccm har ikke den store betydning i denne sammenhæng, men dem som menr at en baby R4 som jeg betegner en 600 stadigt er har oftest ikke prøvet en V2.

    V2´eren har det bundtræk der gør at du ikke skal køre med kørekortet i klippefare, for skal du lave overhalinger på en R4 i mindre ccm skal den godt ned i gear før den trækker, men der rykker den som ingen V2´er kommer til uden at der er pillet gevaldigt ved den.

    Jeg syntes så ikke at det er fedt at man skal give fuld skrald og skifte gear i et væk for at færdes på de danske landeveje.

    På banen er der i mine øjne ingen tvivl: R4 klart, for der ligger man hvor omdr. passer til en R4´karakterstik.

    Jannik...


  • #21   1. feb 2009 jannik>> manlger der ikke et ord her eller et eller andet: men dem som menr at en baby R4 som jeg betegner en 600 stadigt er har oftest ikke prøvet en V2

  • #22   1. feb 2009 Detaljer smiley

    Dem der kører R4 600ccm og mener at det er hestene som tæller har sjældent prøvet hvad det vil sige at have et stort moment bag. smiley

    Heste er klart at foretrække, når vi snakker om maks gasssss men hvor tit bruger vi det på landevejen til hverdag????

    Var det bedre???

    smiley


  • #23   2. feb 2009 (link fjernet)
    (link fjernet)
    her er lidt tider på mellem acc. mellen en V2 og en R4, lig lige mærke til hvilkken der er hurtigst i højeste gear. Så pak lige jeres røvfornemmelse sammen og bøj jer ned og kys den almægtige R4 i røven.. smiley


  • #24   2. feb 2009 Er det fair at sammenligne en R6'er med en SV650?! SV650'eren er jo på ingen måde bygget til race!

    Det er lidt som at sige: "Ferrari'er er hurtigere end HT-busser. Der kan I bare se, dieselmotorer er langsomme!" Men Ferrari'er er jo bygget til at køre stærkt, det er HT-busser ikke, så at konkludere, at benzinmotorer generelt er hurtigere end dieselmotorer, fordi Ferrari'er er hurtigere end HT-busser ville jo være som at kigge på en R6'er og en SV650'er og deraf konkludere at I4'ere er hurtigere end V2'ere.

    Hvis vi skal sammenligne I4 og V2 racere, så skal du nok have fat i en Aprilia RSV 1000 R og sammenligne dem med R1'eren i stedet, de er trods alt begge bygget til race.

    En anden, lidt mere fair, sammenligning kunne være Suzuki SV650 vs. GSX650F. De maskiner er bygget med ca. samme formål. GSX'eren har lidt flere heste, men er til gengæld også tungere.

    Men altså, R6 vs. SV650? Den må du længere ud på landet med, så kan vi sgu lige så godt sammenligne en Aprilia RSV 1000 R med en Honda CBF1000 og konkludere, at V2'ere er hurtigere end I4'ere. smiley


  • #25   2. feb 2009 Nu glemmer du Peter at jeg er vant til at køre på begge typer cykler, og den erfaring jeg har og som ingen tysk internetside ændre er at jeg ved hvad jeg helst vil overhale på nakken af, og det er ikke en 600 ccm R4 i topgear. smiley

    Jeg har med fuldt overlæg invisteret i en V2 til landevejen og en R4 til banen, for det er der de har deres styrker.
    V2 har bundtræk, og R4 har top acc.


  • #26   2. feb 2009 · Snetyven · Samenligningen var og kun for at påpege at man på en 600ccm cykel ikke skal geare mere ned end man skal på en lille V2'er.
    Sv650 er den eneste jeg lige kan komme på som ligger omkring 600ccm og vejer cirka det samme som en 600ccm cykel af moderne design..

    Jeg læste også en test af Ducati 1098, da den lige var kommet frem, i engelske bike. den blev testet op i mod en GSX-R 1000 K7 mener jeg det var. moment kurverne var faktisk næsten identiske, faktisk var suzukien stærkest helt nede i de lave omdrejninger. smiley
    Så den med at en V2 altid er mest momentstærk, den holder altså ikke.

    Jannik nu anser jeg test's i tyske Motorrad for lidt mere "videnskabelige" end din "jeg er vandt til" test. smiley


  • #27   2. feb 2009 Fair nok smiley



  • #28   2. feb 2009 "Jeg læste også en test af Ducati 1098, da den lige var kommet frem, i engelske bike. den blev testet op i mod en GSX-R 1000 K7 mener jeg det var. moment kurverne var faktisk næsten identiske, faktisk var suzukien stærkest helt nede i de lave omdrejninger. :-/"

    Ok, nok anekdoter, lad os holde os til fakta. Et billede siger mere end tusinde ord:
    (link fjernet)

    EOD? smiley


Kommentér på:
Sv650 VS. GSXR 750. for og imod.

Annonce