723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Rasmus F
Rasmus F
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55

CBR 600 F3 - Er det noget der virker? CBR 600 F3 - Er det noget der virker?

Halløj

Jeg skal starte på mc kort her i marts, og når det er i hus skal jeg selvfølgelig have noget at køre på.. ;o)

Har kigget på lidt forskellige cykler, og jeg er faldet lidt for sådan en cbr600 fra midt/sidst 90'erne. Uden at have kørt den (af gode grunde), så synes jeg den virker som et godt kompromis mellem ræs, og en cykel man godt kan køre langt på. Det skal helt klart være en sports præget cykel, men af hensyn til forsikring og mine evner som ny på mc, virker hondaen som et ok valg?
Men hva siger i til det, er honda cykler lige så stabile som honda biler?
Dem jeg har kigget på har kørt omkring 40000km, begynder det at lugte lidt af hovedrenovering af motor? Eller er der mange flere kilometer i sådan en cykel? Jeg ved ikke så meget om motorcykler, men de går jo med nogle flere omdrejninger end en bil så jeg går ud fra man ikke kan forvente samme levetid på motoren..

Mvh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 600 F3 - Er det noget der virker?
  • #2   1. feb 2009 Hovedrenovering???? Den er jo først lige kørt til (Hvis den altså er blevet passet ordentligt på den)
    Har kun prøvet en F2'er og den kørte faktisk meget fint af sådan en gammel cykel at være. Så den går du vist ikke galt i byen med.

• #3   1. feb 2009 Det er nemlig helt rigtig Peter ;o)

• #4   1. feb 2009 40000 km er okay. Der er meget i den endnu. Kan du bedst li` Hondaen,
    så køb den. Man skal altid vælge den man bedst kan lide. Og Hondaen
    erf et udmærket valg.

• #5   1. feb 2009 sindsyg pålidelig cykel, og efter min overbevisning den tids stærkeste motor.

De kører rigtig mange kilometer uden problemer.

God fornøjelse!

Jonas

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

#6   1. feb 2009 Det lyder jo meget godt.. smiley Var lidt i tvivl mht. km, fordi de tager så mange omdrejninger.. Men hvis i ikke mener det er et problem vil jeg helt sikkert kigge nærmere på de cykler. Man kan selvfølgelig også høre om motoren går som den skal eller ej når man står ved sælger. Kører den egentlig med kaburator eller indsprøjtning sådan en cykel? Og er der udskiftningsintervaller på knastkæden? Eller er skifter man bare når den begynder at snakke...

carsten - Indtil videre kigger jeg mest på hvordan cyklerne ser ud for jeg har jo ikke kortet endnu desværre.. Og jeg er ikke så vild med den yamaha der, synes den ser lidt gammel og kantet ud.

• #7   1. feb 2009 karburator. De er kendt for en svag knastkædestrammer, dette er dog kun en lille ting, og sandsynligvis den eneste " fejl " på modellen.

• #8   1. feb 2009 De er bygget til mange omdr., Rasmus - så 40k på klokken betyder ikke en skid hvis den ellers er passet ordentligt !

• #10   1. feb 2009 Motoren på en F3 fejler sjældent noget, selvfølgelig er der et par stykker som er blvet pint, men hvis du finder en med servicebog kommer du højst sandlynligt ikke ud i problemer. Mener at F3´eren skal have et stort eftersyn ved 46000 km.

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

#11   1. feb 2009 Jamen så lader jeg være med at kigge SÅ meget på km.. smiley Men altså hvis den kører godt, så kører den jo godt. Så et eller andet sted er det vel også mindre væsenligt hvor langt den har kørt..

Okay det lyder ikke slemt med de små fejl der.. Det er vel til at have med at gøre. Hva med synkronisering af kaburatore og ventiljustering? Hvor ofte skal man ud i sådan en omgang?

• #13   1. feb 2009 Ellers der jo en Yamaha FZ6-S de er også ved at være nede i nogle gode priser, og kører med lidt længere serviceintervaller, har også sprøjt, og er lidt nyere end honda'en

• #14   1. feb 2009 har kørt cbr600 f2 (årg. 91) i to sæsoner... en super cykel... f3'eren yder 5 hk mere standard, har ram-air, og mere justering på affjedringen... samt den har bedre bremser... En super cykel... hvis du spørger mig... både til begynderen... for den er så nem og køre og også til den mere erfarne... så spring du trygt på sådan en....

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

#15   1. feb 2009 Hænderne er skruet fint på, og jeg tror sagtens selv jeg kan lave diverse ting på den da jeg har skruet bil i mange år.. Men jeg vil da helst undgå at skrue alt for meget, det er jo ikke derfor man har mc.. ;o)

Må indrømme jeg er mest til cykler med kåbe, kan rigtig godt lide det look. Men jeg kan da godt se at man får en noget nyere cykel med færre km på bagen i sådan en fz6-s.. Men altså indtil videre kigger jeg udelukkende på udseende, så jeg har ingen ide om hvordan cyklerne kører hehe.

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

#16   1. feb 2009 Det skal lige siges, motorcykel for mig er udelukkende til sjov og spas.. Regner med nogle gode ture i weekenden og til og fra arbejde når det er godt vejr.

• #17   1. feb 2009 Du kan købe en fuldkåbe til FZ6, men den har selvfølgelig ikke clipon styr, men ellers er den faktisk meget lig en CBR..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18260

• #18   1. feb 2009 har hørt en berømt honda mekker sige at en velplejet cbr motor snildt klarer 150000 km... før man overhovedet behøver og overveje en renovering....

min kørte fint da jeg havde den, døjede kun med en membran i en benzinhane, skiftede en oring v. koblingsarmen... og ja ellers kun sliddele...

så flyv du bare på sådan en, den klarer det meste og er meget brugervenlig med sin direkte styring... også er det ikke den værste kørestilling du kan få i sportsklassen...

• #19   1. feb 2009 Super fed og holdbar mc, også derfor der findes så uhyr mange af dem. Men du kan naturligvis ikke danne dig et ordentlig indtryk før du har kørt på en, jeg var selv vild med den da jeg tog kortet, men er istedet faldet for og bestilt en Gsxr 600, da jeg får en noget nyere mc for den samme pris.
    For cbr F2/F3 er ved at være lidt forældet, bare min mening..

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

#20   1. feb 2009 Peter - Det pynter faktisk noget med den kåbe der, det kunne godt være jeg sku overveje at prøve sådan en når jeg får kortet. De koster faktisk ikke meget mere end en cbr efter hvad jeg lige kan se på bilbasen.dk og den er jo noget nyere samtidig..

Offslow - Okay det lyder vildt, så behøver jeg jo ikke være så bange for dem der har kørt 40k hehe. Jamen det lyder sgu godt at i har gode erfaringer med sådan en maskine, og de småting du nævner lyder ikke galt. Man må jo forvente der kan komme lidt reperationer hen af vejen med en brugt cykel.

• Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

#21   1. feb 2009 Tommy - Ja jeg skal selvfølgelig ud og prøve den inden jeg køber.. smiley Har også kigget lidt på sådan en gsxr, synes også den ser fed ud. HPå hvilke områder er cbr'en forældet sammenlignet med sådan en gsxr?

• #22   1. feb 2009 CBR F1/2/3 er en noget ældre konstruktion iforhold til en GSX-R fra 97/98 Gixxeren er efter min mening en meget mere letkørt og styrevillig cykel. CBR har stålstel GSXR har alu

Kommentér på:
CBR 600 F3 - Er det noget der virker?

Annonce