Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal sælge mc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #1   1. feb 2009 Gå ind på fdm's hjemmeside og find en brugtsalgskontrakt.

Så skal du bare udfylde den + en kopi sammen med køber - og i skal begge underskrive dem begge to.

Der står alt om MC og jer begge to så der ikke kan mangle noget.

FORHAST DIG IKKE når du udfylder den - du kan evt gøre det hjemmefra med alt hvad du har på cyklen og dig selv...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #2   1. feb 2009 http://www.mczonen.dk/content/slutseddel.htm

Der sgu da. smiley

• #3   2. feb 2009 Lever den på hans adresse få penge, giv ham registreringsattest, lave etr handelsdokument og tag pladen med og aflever den på motorkontor. Pivver han over det sidste så slå 500 dask af prisen!!!

Så hører du aldrig mere om den cykel

• #4   2. feb 2009 Eller lad ham beholde pladen. Når du kommer hjem så ringer du til dit forsikringsselskab og forklarer dem sagen, og siger at at forsikringen skal afmeldes (det kan de godt gøre således at den ophører når de 3 uger er gået). Hvis køber så ikke har omregistreret når de 3 uger er gået, så tager du bare din kontrakt og går ned på det nærmeste motorkontor, så kan du afmelde den uden at aflevere nr-pladen. Og så hænger du ikke på noget...

• #5   2. feb 2009 Jeg ville bare slå de 500 af prisen som Knud skriver og beholde pladen, så er man HELT sikker på der ikke bliver noget bøvl.

NewBie

• #6   2. feb 2009 sig til ham han skal medbringe en prøveplade når han henter den, og så beholder du din plade½

• #7   2. feb 2009 vil kraftig advare mod at lade ham beholde pladen, det har kostet mig masser af penge at begå den fejl.

• #8   2. feb 2009 Flemming > Der er stort set ingen risiko ved det, så længe man sørger for at ha´ orden i sine papirer. Så hæfter man hverken for p-bøder, fartbøder eller skader. Jeg har været hele møllen igennem. Men selfølgeligt er det nemmere at selv aflevere pladen, men nogen risiko er der nu ikke ved det andet

• #9   2. feb 2009 Ja det er sgu vigtigt at få lavet den købskontakt med dato, underskrift osv. Fik selv p-bøder for knap 8.000 kr sidst jeg solgte en bil..!
    Men så længe at man har papirerne iorden så kan jeg heller ikke se noget problem i at lade ham få pladen med!

• #10   2. feb 2009 Kan heller ikke se det store problem i at lade pladen sidde på...

• #11   2. feb 2009 Der bør formelt ikke være nogen som helst problemer med at lade ham beholde pladen, hvis der ellers foreligger et dateret og underskrevet handelsdokument. Det er helt rigtigt,

Men.... det sidste års tid har der været en række sager, hvor folk der har solgt cykler har henvendt sig hos både CRM og politi med papirer. Her har man stædigt fastholdt, at sælger stadig formelt er ejer - jeg aner ikke hvorfor det sker, ......MEN DET GØR DET!

Hvis pladen leveres til CRM, så afmeldes køretøjet og forsikringen, og så skal køber dødogpine selv registrere, og det kan han ikke uden forsikringsbegæring - derfor dette forslag med at beholde pladen til afmelding.

• #12   2. feb 2009 hej mange tak for jeres svar..

• #13   2. feb 2009 Jeg plejer selv at omregistreer sammen med køber, så kan der ikke ske noget, og min røv er sikker!!!

• #14   2. feb 2009 Hvis ikke han afmelder pladen som han skal så hænger du på vægtafgiften og er i politiets øjne stadig ejer af bilen.

• #15   3. feb 2009 Naaaah. Efter de 3 uger er gået kan man jo selv afmelde den. Har man en slutseddel hæfter man ikke for noget.
    Har vel solgt 20-25MC'er og kun en gang har køber været sløv til at få omregistreret. Det tog politiet sig af.

Kommentér på:
skal sælge mc

Annonce