1.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hvorfor er nogle bange for omlakringer Hvorfor er nogle bange for omlakringer

Det har ofte undret mig hvorfor folk til tider kan være "bange" for at købe en mc som er omlakeret?
Når man tager på div messer og ser cykler som er gejlet lidt op synes folk som regel at de er flotte og nogle ville måske gerne eje dem.
Men hvorfor vil nogle så ikke have dem hvis de er til salg? Undre mig bare hvorfor nogle helt vil have original?

Eller er det bare mig==??

Har altid godt kunne lide at gejle lidt og nu kommer turen så til min SP-2 smiley

Mvh Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er nogle bange for omlakringer
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   8. feb 2009 Sikkert fordi de er overbevist om at den har været skadet og er skæv som følge af det.

• #2   8. feb 2009 Mange mener vel det kunne indikere at den at været nede og ligge en tur...

• #3   8. feb 2009 Tror måske det kan være frygten for at cyklen har været skadet så der er "sminket" på det. Eller at køber ikke ved hvor omhyggelig/dygtig sælger er hvis det er noget han selv har ændret på cyklen. Det er mine bud,

• #4   8. feb 2009 Så hvis man nu som mig tager billeder af arbejdet :D???

• #5   8. feb 2009 ja det kan selvfølgelig hjælpe på det, jeg selv er også perfektionist hvad sådan noget angår, så tager billeder af når jeg laver ændringer før, under og efter så jeg kan bevise arbejdet er gjort efter bogen. Spænder alt efter moment og allierer mig evt med min "egen" superbike mekaniker inden jeg går i krig for lige at få fif eller for at høre om det overhovedet er en god idé det jeg har gang i smiley

• #6   8. feb 2009 Lækkert. for min MC vil jeg have i LANG tid for er glad for den og hvorfor så ikke gøre ldit ud af den i stedet for alle de kedelige standard farver:D?

• #7   8. feb 2009 ja jeg har også undret mig over det du siger! og ja, det er sikkert fordi folk tror den er totalt smadret!
    personligt ville jeg ikke have noget problem med at købe en omlakeret cykel, for ofte er de cykler jeg ville købe, en 7-10 gamle, g så kan det jo ikke undgås der vil være lidt skrammer, så det er vel naturligt man omlakerer? I mine øjne gør det cyklen mere værd, hvis den står fejlfrit omlakeret, end hvis den står med org lak, og har ridser og skrammer!

• #8   8. feb 2009 hehe, det er ikke din sp'er du siger der har kedelige farver vel? ;oD

• #9   8. feb 2009 hehe jo smiley trænger til at blive PIMP'ed

• #10   8. feb 2009 Jeg forstår heller ikke hysteriet omkring org lakering. Hvis nogen ville ha en skadet mc til at fremstå uskadet er det vel ikke svært at finde en anden org brugt kåbe på nettet?

• #11   8. feb 2009 Det kommer jo an på kvaliteten og designet.
    Hvis det ligner noget hjemmegjort noget, eller en hurtig/billig lakering fra en autolaker, så skriger det i mine øjne langt væk af en MC der har været ned at ligge, og er lavet hjemme i garagen.
    Er det en flot og speciel lakering, så indikerer det mere at man bare har ville sætte sit personlige præg på den.

• #12   8. feb 2009 aaah, skriger langt væk? jeg har set rigtigt mange hjemmegjorte, som ikke er malet pga den har været smidt! ofte går plasticen jo også i stykker når man smider den, og så køber man vel bare nyt plastic i samme farver!

• #13   8. feb 2009 Selvfølgelig skal tingene laves ordentlig ellers er der jo ikke noget sjovt i det:)

• #14   8. feb 2009 UHa min lille hemmelighed klaus:D men du ved hvor flot firebladen var;)

• #15   8. feb 2009 også mig smiley

• #16   8. feb 2009 Hvis den bliver malet som din gamle fireblade var så synes jeg ikke der er grund til at bekymre dig over at folk skulle frygte den.
    Men når der er tale om omlakeringer generelt så snakker vi også om airbrush motiver af enhjørninger og leoparder, firben falske flammer, lyn og stavefejl som "to fast for you"... og den slags lakeringer er det jo ikke alle der synes er definitionen af skønhed smiley

• #17   8. feb 2009 hehe nej den blvier ikke osm min fireblade men bliver uden airbrush:D

• #18   8. feb 2009 jeg har altid haft den holdning at en mc var mest værd i original look... har dog selv købt min tidligere busa... den blev handlet til 20000 under markedsprisen, selvom alt var lavet utroligt pænt... men igen... det er en smagssag om det er en plus eller minus ting det med omlak...

• #19   8. feb 2009 mange ad de omlakkeringer jeg har set, var dårligt lavet, OG personligt kan jeg godt li det originale look...

• #20   8. feb 2009 Det er måske kun ca 1 ud af 10 omlakkede cykler, der rammer lige så bredt, og/eller med samme kvalitet som en original lakering gør. Designerne får sandsynligvis ikke deres høje hyre for ingenting smiley

Ikke dermed sagt, at en omlakket cykel ikke kan være toplækker, men jeg tror at forklaringen findes i ovenstående. smiley

• #21   9. feb 2009 Pyt:D man lever kun én gang og projektet starter i denne uge:D

• #22   12. feb 2009 Ja - gør det Simon!
    Det er egentlig også noget pjat med at man er bange for omlakerede cykler. En grund kunne måske være at man ikke ved om man kan reparere den anderledes lak, hvis man ikke kender manden der har lavet lakeringen.
    ... så er der jo ikke andre måder end at få omlakeret hele cyklen igen.
    Men hvad er problemet egenlig i det?
    Det er naturligvis altid en smagssag med en customlakering, men der er nok altid nogen som synes den er fed alligevel.

Spring ud i det!

• #23   12. feb 2009 Ved ikke, føler mig da ret overbevist om at en gammel cykel som min er lidt mere værd end en tilsvarende i uoriginal lak.

Så der er vel lidt med værdi tab involveret i folks "frygt".

Noget helt andet er at jeg sys en SP2'er bør stå original, den er jo ikke lavet for at se godt ud, men for at køre stærkt. Brug pengene på banedage istedet, men det er jo bare mig.

Kommentér på:
Hvorfor er nogle bange for omlakringer

Annonce