950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Anders B
Anders B
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

Regel Danmark - syn Regel Danmark - syn

Jeg købte i vinters en GSX 600 F brugt fra 2002.
Nu ville jeg omregistrere den i går og fik den søde besked at den skulle synes. Det havde jeg jo ikke tænkt på.
Problemet er at udstødning larmer 12 db for meget og der er ingen plader på, så nu bliver det vildt besværlig.
Hvad bør jeg så gøre?
Kan man (på en dag):
1. tage på skat og få prøve plader
2. service på værksted og monteret anden udstødning eller kan de montere noget der gør at den larmer mindre?
3 til syn
4 tilbage til skat og hente plader
5 ringe til forsikring

Har læst noget om en db killer herinde, hvordan virker den, lyder det så som en knallert eller hva?

Eller er der nogen synshaller i københavnsområdet der er kendt for at være sødere end andre?
I så fald kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke.

Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regel Danmark - syn
  • #1   13. feb 2009 Få dig et par db killers vis de findes til din udstødning, kør op til skat på en torsdag ( der er åbningstiden 830 - 1700 ) om morgen og hent en prøveplade ræs til syn og så hent nummerplader bagefter du er færdig får du ved det....

• #2   13. feb 2009 Hej Anders! Jeg har en org udstødning til gsx 750, tror den passer på din...mvh Claus

• #3   13. feb 2009 Ellers er der trickset med en ståluldssvamp mellem potten og afgangsrøret. Det tager lige toppen af dB

• #4   13. feb 2009 Og i dag er pladerne ikke rigtige plader, det er bare klistermærker.
    mener, hvis du har digital signatur, at du kan få dem tilsendt.

Så er de jo bare at hente i postkassen.. og smide væk når du kommer hjem med en sprit-nysynet-bike.

• #5   13. feb 2009 RIng til forsikringen og få et forsikringsbevis som det første.
    Derefter skal du forbi skat og hente en prøvenr.plade.
    Så til syn.
    Så til skat medbringende synspapirer samt forsikringsbevis.
    Nr plade udleveres og så er der ikke mere i det.

Mht udstødningen, så er svaret givet. Men har nu før fået synet en MC med "larme" udstødning. Den ene gang var synsmandens kommentar til den bare at den lød godt...

• #6   13. feb 2009 ja gryde svampe i potten og til syn igen hurtig klaret.. efter syn noget ståltråd med en krog på og hiv det ud igen.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #7   13. feb 2009 Tak for svarene

Jeg fik original udstødning med da jeg købte den.
    Ville bare helst undgå at skifte frem og tilbage.

• #8   13. feb 2009 Hej Anders. Fik min synet ude ved A+ i Gentofte (efter anbefaling herindefra) De går vist ikke så meget op i det. Han tog en tur på min, og så på bremser og så videre. Og så var den igennem (med den laser potte der sidder på nu) .. Men ved ikke om min faktisk larmer for meget. tror den er på grænsen, men de målte det ikke.

• #10   13. feb 2009 Jeg har haft samme problem, og tænkte at hvis jeg kørte den til syn ude på bøhlandet i Jylland så gik den nok.....men de var sgu på nakken af mig med det samme jeg kom ind og testede den som det første. Jeg klarede den dog lige akkurat.

Tror virkelig det afhænger fra synshal til synshal. Nogle fyre er cool nok og kan selv godt lide at en Mc larmer, mens andre syntes at det er en katastrofe med den larm.
    Fyr et par lyddæmpere i maskinen, de er lette at sætte i og du kan fjerne dem igen så snart den er synet.

Held og lykke mester

• #11   13. feb 2009 ...og ellers kan du jo hente prøve-klistermærket et par dage før du skal bruge det. Det kan man nemlig godt

• #14   13. feb 2009 Er det ikke en slip-on potte der sidder på sådan en?
    I så fald er det 2 (læs to) bolte du skal skrue på for at få larmepotten af og den originale på. Tager ca. 10 min.

• #16   13. feb 2009 skal mcen have prøveplader på, hvis man kommer til syn med den på en trailer eller i en varevogn ?
    eller sørge syn selv for det hvis de vil prøve den ?

• #17   13. feb 2009 jep, synsmanden skal ha´ mulighed for at køre en tur på cyklen

• #18   13. feb 2009 Sgu egentligt meget fedt på min gamle Duc tog synsmanden dbmåleren frem, jeg fik et shok.. så sagde han at han bare lige skulle se hvor meget det egentlig var, for de lød rigtig sprøde smiley

Kommentér på:
Regel Danmark - syn

Annonce