2.487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Spraymaling til udstødning Spraymaling til udstødning

Halløj, jeg står overfor at skulle male udstødninger her i weekenden.

Vil gerne høre hvilken maling i har erfaring med. Det skal jo gerne kunne holde lidt længere end en enkel sæson.

Er klar over det aldrig bliver helt godt på forrørene, men det er nok bedre end det er nu.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spraymaling til udstødning
  • #1   23. feb 2009 http://thansen.dk/product.asp?c=2451152793&n=-2027215843&pn=-2027215740

Husk at følge anvisningen på dåsen!!!

Dvs. at varmebehandle emnet når malingen er tør. Mange glemmer det, og tror derfor at varmefast maling er noget skrammel fordi det skaller af efter noget tid.
    Jeg varmerbehandler mine ting med en gasbrænder. Det virker fint. Bare malingen ikke koger op. Men det skal ryge fra malingen, før hærdningen går igang.

• #2   23. feb 2009 Bardahl 800grd. evt fra Himex.dk

• #3   23. feb 2009 Det der Bardahl ser da fint ud, men er det din erfaring at et er så meget bedre at det også er prisforskellen på 50,- ifht. motip værd?

• #4   23. feb 2009 Jeg vil anbefale dig at male med Motip i den ønskede farve, hvorefter du når dine lag er tørre (varmet op med en varmegun) giver det en varmefast klarlak.

Jeg har i 2 sæsoner kørt med malet forrør, uden klarlak.. og det bliver mat i farven, da skidt og varmepåvirkningen går direkte i malingen. Nu har jeg givet det mange lag varmefast klarlak (Motip). Overfladen er nu glat som lak og det kan formodentlig få skidtet til ikke at binde.

Se resultatet i albums, profil mm.

Good luck.

• #5   24. feb 2009 Personligt ville jeg ikke have klarlak forrør, de skal i min verden være matsorte...... Til det kan man bruge en god kvalitet kakkelovnsmaling, kan købes i et pejsecenter og holder til tempraturer over 600 C....

• #6   24. feb 2009 Havde nu også planlagt matsort, jeg siger tak for de input der er kommet indtil videre.

Kommentér på:
Spraymaling til udstødning

Annonce