1.317 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Styrdæmper eller ej?? Og hvilken?? Styrdæmper eller ej?? Og hvilken??

Hejsa. Jeg har lige købt mig en Gsx-R 2007. Nu kommer spørgsmålet så om jeg skal købe mig en styrdæmper til cyklen???

Jeg har ikke kørt på en racer cykel før og har derfor ikke så meget viden på det område.

Hvis det er en god ide at bruge styrdæmper, hvilken er god så? hvor kan den købes og kan man selv montere den?

Vh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrdæmper eller ej?? Og hvilken??
  • #1   25. feb 2009 der sider en på den org.

• #2   25. feb 2009 hov nu så jeg lige det var en 600 du har den ved jeg ikke om den har org. monteret styrdæmper .

• #3   25. feb 2009 Der kan i bare se hvor meget jeg ved om cyklen smiley

Er der andre der ved om 600 ccm har styrdæmper på fra orginal?

er der andre nyttige oplysninger jeg kan bruge om cyklen?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #5   25. feb 2009 Når du er helt ny på sportscykel, ville jeg bare køre afsted.

Den org styrdæmper er fin nok de første par års tid...

• #6   25. feb 2009 Ja min kører sgu fint som den er original....

Martin

• #7   25. feb 2009 anders . man sætter altså ikke bare en ekstra på :-D. man fjerner altså en for at montere en anden !.

• #8   25. feb 2009 det grej du har er rigeligt til dig, bare rolig, kør og nyd din maskine, og lad være med at kvadre den..!!!!

• #10   25. feb 2009 Var det først i 2008 den kom med Elektronisk styrdæmper eller er det allerede på 2007 ?

• #12   25. feb 2009 ha ha ha ha . ikke altid anders :-). nogle gange passer ordsproget " for mange kokke fordærver maden"

• #13   25. feb 2009 På en K7 tror jeg ikke du har behov for en styrdæmper til normalt brug - men det er jo altid lidt fedt lir! smiley
    Men hvis du skulle forvilde dig ud på en bane, så vil du hurtig kunne se en fordel ved at montere en styrdæmper.
    Brug hellere de 2K på et par fede trackdays! smiley

• #14   25. feb 2009 Hvad vil du bruge en styrdæmper til inden du har kørt nævneværdigt på cyklen og dermed kender dens egenskaber...

• #15   25. feb 2009 Altså..i min verden..er der kun brug for en styrdæmper..hvis det grundlæggende design har fejl....og det har det åbenbart på en del Sports MC'ere ?

• #16   25. feb 2009 brian . der tager du sku godt nok fejl . enhver kan få god brug af en styrdæmper . det ER ikke kun for at det skal se ud af noget at mange bruger dem .
    men der er mange som dig der tror at vi kun kører med dem for at signalere udaftil at vi har nogle vilde maskiner . men gad vide HVEM der griner af hvem .

• #17   25. feb 2009 Præsi> Ved udemærket godt hvad en styrdæmper gør godt for, men læs lige igen hvad jeg skrev....burde en MC havde brug for en styrdæmper hvis MCen grundlæggende var stabil nok i sig selv, OGSÅ ved højehastigheder/acceleration ?

• #18   25. feb 2009 Jeg ved mange kører med Hyperpro. Men prøv også og kigge andre steder. Jeg ved at Arrows styrdæmper har vundet test efter test. Matris M4 er har også gode resultater.

Hyperpro fås enten som liner eller progressiv.
    Matris M4 er progresiv
    Arrow er liner.

med de dæk du får i dag vil jeg sige at ved alm. kørsel får du nok ikk brug for noget der er bedre end den der er monteret, MEN er den der giver den gas og kører hårdt til, (især hvis der også er højfarts weelies med) Så ska du have dig en bedre styrdæmper.

Jimbo

• #19   25. feb 2009 Det der med "hvis du skulle på bane, kunne du godt bruge en" lyder meget forkert i mine øre, med mindre man kører briller og lovlig på vejen og ikke som os andre som var det Is of man:) Pga den mange steder mere dårlige belægning, mener jeg en styrdæmper er mindst ligeså berettet på vejen!

Meen det er måske bare mig...

• #20   25. feb 2009 Jeg tror jeg havde gået efter en hyperpro, super produkter, design og service her hjemme...

• #21   25. feb 2009 brian . JA.

du kan aldrig 100% udelukke muligheden for vejens fejl . og SURPRICE . der virker en styrdæmper OGSÅ .

men det vidste du jo godt for du skrev jo "Ved udemærket godt hvad en styrdæmper gør godt for" .

• #22   25. feb 2009 Tak for de mange svar..

Nøjes med den orginale indtil videre...

Anders (Kolding): Er allerede tilmeldt et kørekursus så jeg kan lære maskinen bedre at kende smiley Tror sku de penge er givet godt ud.

• #23   25. feb 2009 Brian: Maskiner der er helt stabile ved høje hastigheder og voldsom acceleration er lange og har langt efterløb, og kan derfor ikke dreje smiley Så foretrækker jeg nu alligevel en styrdæmper.

• #24   25. feb 2009 @Brian *
    du har ret!!! det er jo derfor at viragoer og harleyer ikke har dæmpere, men med supersportsmaskiner er det en anden snak..
    og nej jeg gider ikke høre på indlæg om korrekt opsat affjedring, osv...

• #25   25. feb 2009 Brian *: Tror egentlig ikke du kan gøre cyklerne så meget mere stabile at du nogensinde helt vil kunne undvære en styrdæmper. Situationer hvor styrdæmperen er en rigtig god hjælp på banen er jo som regel der hvor man som kører ikke behandler grejet som man skal eller at underlaget ikke er optimalt.

Rasmus ØH: Du har da helt ret i, at underlaget ikke altid er det bedste på de danske veje, men selvom jeg nu også synes jeg kører frisk til på vejene, har jeg endnu ikke været i situationer hvor jeg ville have haft gavn af en styrdæmper, men det har jeg derimod på banen!!

Casper T: Det lyder sgu godt, det bliver du helt sikkert glad for! IMO burde det være obligatorisk at man skulle deltage i sådanne kurser, når man havde fået sit kørekort. Og lur mig om ikke du får blod på tanden til et par trackdays bagefter! smiley

Kommentér på:
Styrdæmper eller ej?? Og hvilken??

Annonce