{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie gs 500
  • #1   3. mar 2009 Du skal bruge mc olie.. alm bil olie er ikke beregnet til en gearkasse... så 10w40 mc olie er det du skal bruge..

  • #2   3. mar 2009 En Gs'er er sq ligeglad smiley Fyr noget frityre olie på den. Så lugter den også godt ^^

  • #4   3. mar 2009 behandel den godt og hæld en god mc olie på. husk det er blodet på dyret.

  • #5   3. mar 2009 10w-40 delsyntetisk MC olie er hvad du skal bruge. Louis har en god en af mærket Procycle. Den dækker rigeligt behovet.
    Men giver du meget gas drikker den olie, så hold øje med det.


  • #6   3. mar 2009 Hvilken som hels 10-40, gerne nogent billigt mineralsk. Det må bare ikke være en moderne letløbsolie med friktionsnedsættere - derudover er geden helt ligeglad. Er det en billig mineralsk olie, så er der ikke disse additiver i, og det er komplet ligegyldigt, om den er til bil eller MC, bare det ikke er API-spec til diesel

  • #7   3. mar 2009 Knud: Kan du garantere der ikke findes en billig mineralsk olie, hvori der er tilsat et eller andet additiv der ikke skal i forbindelse med en tørkobling?
    Det tør jeg ikke. Hvis man kan "fortynde" olien med et billigere friktionsnedsættende produkt, vil lavprisproducenterne vel forsøge sig med det, eller?...

    Kender en anden der ikke var bange for at <nbefale bilolie, for det havde han brugt i mange år på sin BMW K100..... Han tænkte bare ikke over at hans MC havde tørkobling...


  • #8   3. mar 2009 jesper, og I andre:

    Tænk lige på, om I nogensinde har set en eneste manual,bortset fra måske de vildeste racere, der foreskriver noget som helst andet end en Api spec og en tabel med viskositetsintervaller. JASO eksisterer i oliebranchen - det er marketing!

    Jeg har brugt bil og MC olier i flæng i årevis til cykler med både tør og våd kobling. Jeg rører aldrig moderne hightech fuldsyntetisk olie, men anvender altid delsynt eller mineralsk, og jeg har aldrig haft problemer af nogen art!

    Jeg har også set masser af glidende koblinger, men kun en gang en, hvor koblings og/eller friktionsplader ikke var slidt under specs - her var fjedrene til gengæld sunket sammen.

    Tænk lige på, at det ikke en gang er et garantikrav fra MC-producenterne, at man anvender JASO-olie!

    Forresten de mineralske olier koste nærmest intet, de betragtes dels som spildprodukter og dels som udgangsprodukter for ædlerre produkter. Det er ikke dem, men additiverne, der koster knaster:-)

    Jeg er helt klar over, at der nærmest er religion i det her, jeg er ikke så troende.

    Retførdigvis skal da siges, at jeg i år og forrige år faktisk har hældt MC olie på aller tre cykler herhjemme (de har alle vådkobling), men det skyldes en eneste ting. Det billigste jeg kan købe er Biltemas mineralske 10-40 MC-olie, sidst indkøbt tikl SEK 38,00 pr. l.

    Jaso specificeret olie er et af de allermest vellykkede eksempler på produktdifferentiering i henholdt til markedssegmentering. Man spottede en målgruppe, der elsker at betragte sig selv og den kørende maskiner som noget helt specielt. Så gav man dem noget helt specielt - noget køberne havde brug for, men ikke nødvendigvis deres maskiner - Genialt!

    Tilbage til strengen - der blev spugt og jeg svarede:-)

    ....og I må da meget gerne betale ekstra for JASO-specificeret standardolie for mig - jeg gider ikke smiley


  • #9   3. mar 2009 Jeg bruger denne og kan anbefale den: http://thansen.dk/product.asp?c=2469736864&n=-1514326066&pn=-1514326062

    Anbefales af værkstedet og jeg går ikke på kompromis og tager chancer med noget så vigtigt som motorolien for at spare en hundredemand.



  • #10   3. mar 2009 Kører osse kun på bil-olie. Og har ALDRIG haft nogen koblingsproblemer med dét....

    Det er muligt, at der er fornuft i at bruge en rigtig MC-olie, hvis man har det nyeste nye og toptunede inden for MC. Men på en GS500 ville jeg heller ikke være bange for at bruge en bil-olie ... smiley


  • #11   4. mar 2009 Jeg tror heller ikke de "gamle" cykler er så følsomme over for olien, min gamle cx'er fik også bil olie men skal også lige sige at olien blev "træt" meget hurtigere. Men den kørte fint på det.

    Men I får mig ikke til at hælde det på min CBR. Den får Castrol mc olie


Kommentér på:
olie gs 500

Annonce