{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

GS 500 olie dryp {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er nok lidt "pylret" over for min GS500 men vil blot sikre mig at finde evt. problemer før de bliver til store problem..

Må nok indrømme jeg ikke har fået kørt så meget i år som jeg gerne ville, så når jeg tager en tur som i dag om søndag, så kører jeg gerne en 50 - 75 - 100 km.

Da jeg kom hjem i dag og skulle smide overdækken på, bemærkede jeg at der var nogle smådryp af olie. Det kommer fra undersiden, lige der hvor kæden går mod baghjulet fra "huset" / blokken. Nu tænker straks det er noget vildt farligt, men kan det ikke bare være noget så simpelt som kæde olie ? Jeg skal måske sige at den får kæde olie HVER gang jeg har været ude og køre og har dårligt set regnvejr, så kan det være olie fra kæden eller skal jeg straks stoppe alt kørsel og få en til at kigge på den ?

På forhånd tak..

/den overnervøse!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS 500 olie dryp
  • #1   3. aug 2008 Tør det af og se om der kommer nyt hvis du bare holder stille og den evt er startet.. smiley

    Men hvis du har smurt den lige inden du smed garagen på, så er det jo nok derfor..


  • #2   3. aug 2008 enten er det kædeolie, men det lyder ikke så logisk da den drypper lige efter du har været ude og køre, og burde derfor være slynget af for lang tid siden, men det kunne osse være o ringen ved dit tandhjul der er gået. hvor gammel er cyklen ?

  • #3   3. aug 2008 Jeg har før set at der samler sig så meget kædeolie/snask ved fortandhjulet at det drypper ud, i sær når man lige har kørt og den bliver varm.

    Løses ved at rense det smiley


  • #4   3. aug 2008 Tør olien væk og lad motoren køre i tomgang - hvis der ikke kommer mere olie, så er det temmelig sikkert kædeolien.
    Et par smådryp kan være tegn på lidt utætte pakninger, hvilket sjældent er katastrofalt, men træls at skifte.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #5   3. aug 2008 Hvilken kædeolie bruger du?

  • #6   3. aug 2008 Den er fra 05, er hentet fra stort service da bakken åbnede i år, kigger de ikke efter sådan nogle ting? kan naturligvis være sket efter men alligevel. Jeg prøver at tørre det af og se om der kommer mere..

    Jeg bruger sådan en 99 kr sag fra forhandleren, har ikke lige navnet ved hånden. noget tysk kvali sagde han...

    tak for hjælper her og nu, holder jer lige updateret smiley


  • #7   4. aug 2008 #Hekto..

    Hvad kan sådan noget koste hos en mek?

    /Poul


  • #8   4. aug 2008 #Hekto.

    Ja hvis jeg vidste noget om det kunne jeg, men jeg har kun rodet med biler og knallerter, så det her overlader jeg gerne til en der har forstand på det.


  • #9   4. aug 2008 Hekto du husker rigtig,

    det vanskeligste er faktisk at få den gamle ud,


  • #10   25. aug 2008 Jeg har været omkring og kigge og kunne hverken dømme om det er det ene eller andet, så har i dag været omkring en forhandlen med et værksted, fik en ung mand ud hurtigt og kigge..

    Han sagde med det samme det var kædeolie, de det var meget klisteret, og der ikke var særlig meget af det.. hvis det var motor / gearkasse olie ville det være tyndt og komme som en lille sø...

    Så nu kan jeg sove roligt igen smiley

    tak for jeres forslag


Kommentér på:
GS 500 olie dryp

Annonce