755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Batteri og opladning? Batteri og opladning?

Kære alle

Jeg købte sidste sæson et nyt batteri til min suzuki tl1000r. Jeg ladede batteriet op med min c-tech lader (skulle være en god lader), og batteriet virkede upåklageligt hele sidste sæson.
I løbet af vinterpausen har jeg haft batteriet ude og en uge før 1. marts satte jeg det til opladning, og laderen indikerede også efter nogle dage, at batteriet var ladt op (den lyser grønt, når batteriet er opladet). Da jeg så sætter batteriet i i vil starte, er der slet ikke nok strøm på til at starte cyklen.

Er her nogle med lignede erfaringer eller med bud på, hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri og opladning?
  • #1   4. mar 2009 så er dit batteri nok faldet sammen... byt til nyt.. smiley

• #2   4. mar 2009 Øv jeg tænkte nok, at batteriet var færdigt. Er der en måde, hvorpå man kan måle/tjekke, om batteriet er færdigt?

• #3   4. mar 2009 Hvis din c-tech ikke har ladet det op efter et døgn,er det færdigt.

• #4   4. mar 2009 Hvie du først har ladet på dit batteri nu efter vinteren, er det sikkert dødt.

Et normalt batteri taber ca. 1% styrke om dagen det står ubrugt, så kan du selv regne ud hvor fladt det er.

Fordelen ved den slags lader du har købt er jo netop at man kan have den på hele vinteren uden at du skal tænke på noget.

• #5   4. mar 2009 En kammerat og jeg købte en intelligent mc oplader i Thansen før vinteren, i den tro at vi bare ku skifte hver 2-3 uge så ville den jo holde vores batteri opdateret.
    Da vi så kom ud til min kammis mc, efter 3 uger med laderen på, ku den ikk sparke igang. Pointen er nemlig at vores lyste os grøn, men batteriet var slet ikk ladt op- så måske de ladere ikk er så fantastiske alligevel?
    Jesper

• #7   4. mar 2009 Nu kræver en TL 1000 V-motor også noget mere sovs ved opstart, end én ninja 250.

Det vigtigste med et batteri, er at holde væske niveauet. Ellers skal det bare bruges og lades på

• #9   4. mar 2009 Jeg siger mange tak. Man kan nemlig høre at benzinpumpen går igang, men selve lyden er lidt mere "søs" end når der er fuld power på. Det er nok bare ødelagt, men jeg købte det sidste år, så det er lidt surt...
    Jeg satte startkabler på og forbandt til bilen, og så startede den med det samme, men gik død lidt efter.

Kommentér på:
Batteri og opladning?

Annonce