1.757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Jeg gør det sgu!! Jeg gør det sgu!!

Altså køber en mc. Men for den da hvor er det svært. Nu har jeg prøvekørt de 2 som jeg på forhånd havde besluttet mig for. De kører jo fantastisk begge 2. Hva` faen skal man så vælge.

Den ene tager fat lidt hurtigere fra bunden, men lyden er jeg ikke så betaget af.

Den anden tager først hidsigt fat når der er lidt omdrejninger på, men lyden eller mangel på samme tiltaler mig.

Er sikker på at begge cykler vil bringe mig glæde og megen fornøjelse, men damn hvor jeg synes det er svært.

Vil sige efter at have prøvet begge cykler, at jeg har svært ved at forstå hvad man kan bruge R1 og lignende maskiner til på alm. vej. Jeg synes jo at begge de som jeg prøvede, havde masser af overskud til at klare alt det de skal , bare nogenlunde inden for hastighedsgrænserne.

Nå jo prøvekørslerne var på Er-6 og fz6.

Hvad skal jeg vælge?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg gør det sgu!!
  • #1   11. mar 2009 vælg yameha'en
    det ville jeg gøre
    ik fordi jeg ved noget om nogle af dem
    men 98hk er svært at argumentere imod

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #2   11. mar 2009 Er det ikke rart at det er den slags luksusproblemer du slås med? smiley

Det er kun dig selv der kan vælge mellem de to - og når du er SÅ meget i tvivl, må du lade eksterne faktorer som f.eks økonomi og forsikring råde dig. Det er ihvertfald lige præcist to dejlige cykler du har set dig varm på - som begge vil give dig mange års tro tjeneste og herlige kilometer med et stor smil inde i hjelmen.

Du kunne også bare tage flere prøveture - så må du vel få en favorit på et tidspunkt. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #3   11. mar 2009 Effekt er irrelevant efter min mening, så jeg kan ikke erklære mig enig i at det skal være den afgørende faktor.

Det mest afgørende for en MC synes jeg er om den er harmonisk og velkørende.

• #4   11. mar 2009 køb dem begge... der skal gang i økonomien....
    lol lol ok så

men

du må prøve dem igen...

mvh

• #5   11. mar 2009 jeg stod præcis i din position for et stykke tid siden, dog med lidt andre cykler. Jeg gik hen og valgte den med den med den hidsige lyd og lidt extra omdrejninger når det skal gå stærk, og har ikke fortrudt et sek. og glæder mig til at skal hente den fredag smiley

Men du ved garanteret inders inde hvad du helst vil have, ellers så må du have fat på plat og krone metoden smiley

Good luck..

• #6   11. mar 2009 Jeg valgte FZ-6'eren.

Den kører sindsyg godt, og de 5 års garanti er kanon.
    Ikke sikkert at man får brug for garantien, men vil man sælge cyklen igen om måske 3 år, så kan man sælge den med 2 års garanti tilbage.. Det var for mig en afgørende faktor..

Held og lykke med den du vælger..
    Uanset hvad, så bliver du helt sikkert bidt af det,, Det er så fedt.. smiley

• #7   12. mar 2009 Ville vælge yamaha.
    Men lyden du kan jo købe andre potter smiley

• #8   12. mar 2009 Jeg vil vælge yamsen.. Især hvis du skulle være uheldig med noget som går i stykker udenfor garanti.. så bliver du ikke flået levende af regningen.. smiley

• #9   12. mar 2009 Jeg har købt en Er6-N og har ikk fortrudt et eneste sekund..

• #10   12. mar 2009 yamahaén

• #11   12. mar 2009 Har selv haft en FZ6'er, og var rigtig glad for den.
    Letkørt, men oplagt til sjov hvis man var i det humør smiley

Harmonisk motor, som dog skal have lidt omdrejninger for at rykke.
    Lyden fra et par akrapovic-potter hjælper gevaldigt på humøret, hvis man har en trist dag. Hehe

• #12   12. mar 2009 Vil du frem i flokken. skal der stå yamaha på blokken. Gert

• #13   12. mar 2009 Yams'en !!
    Hvem kan sige nej til 5 års motorgaranti, og
    så kører den skidegodt........
    - og jo, man kan godt bruge en R1 på alm. landevej - der skal bare være plads og oversigtsforhold til det *GG*

• #14   12. mar 2009 Når du har kørt et åreller to på den fz6 som du sikkert vælger , tror jeg nemt du kan forstå hvad man bruger en R1 til :o)

• #15   12. mar 2009 Jeg ville vælge ER6'eren, den er bare god at køre og motoren er skøn. FZ6'eren er også god, men jeg blev allerede træt af den totale mangel på bundtræk på den korte prøvetur, jeg var på.
    Men det kommer nok an på dit temperament mht motoren, for FZ6 er uden tvivl hurtigst, hvis den bare konstant får nok snoninger - du skal være glad for mange gearskift...

• #16   12. mar 2009 Præcis, Junior.
    Den har et bundtræk så man tror det er løgn i forhold til en 600.

• #17   12. mar 2009 Prøv kawasaki Z750 ! Var ude og kører på den i sidste uge, den er SÅ fed ! I øvrigt er den også billig i forsikring 4600/5200,- alt efter om du finansere gennem kawa eller ej.

• #18   12. mar 2009 Ville også vælge yamaha, pga af de 4 cyl istedet for 2 på kawa'en. Kan Personligt bedst lide at køre 4 cylindret, men der er nogen der sværger til de to benet.

Held og lykke med valget

Ps håber at have ret i at Kawa'en er 2 cyl

• #19   12. mar 2009 jeg valgte fz6 det er guffff

• #20   12. mar 2009 Tror den eneste måde du kan finde ud af det på, er som der før er blevet sagt, prøv en tur til.. Folk har altid forskellige meninger om netop 2 vs 4cyl, jeg er personligt mere til bundtræk, hvor andre hellere vil ligge på over 10.000rmp + før der sker noget..

• #21   12. mar 2009 Jeg kan normalt godt lidt 2 cyl. især V2 og jo mere larm jo bedre , men lige netop Er-6 Parallel Twin synes jeg bare larmer og lyder som en brugt pladestamper. Sorry til jer der kører ER-6 ;o)

• #22   12. mar 2009 Valgte nok Er6n og så smed jeg et andet udstødning på, så der kom en nice lyd smiley

• #23   12. mar 2009 Jeg valgte Fz-6 s og det har jeg ikke fortrudt. Fordelene er set med mine øjne.:

5 års garanti
    10.000 km mellem service (6000 på Kawaen tror jeg nok)
    Bedre samlekvalitet (kun udfra at jeg prøvede en 3 år gammel ER-6 med ca 20.000 på spedo og den rystede og raslede og føltes som en meget ældre mc.), men det er jo ren religion.
    Jeg kan godt lide at den ikke er så vild i bunden, for så kan man også bruge den til at køre til og fra arbejde på.
    Hvis du så vil lege tager du den blot over 7000 omd. så kan man virkelig mærke racergenerne.
    Jeg er ikke klar over hvad kawaen vejer, men fz´eren vejer 186 kilo og det er til 98hk, så der er nok at lege med i starten.

God fornøjelse

• #24   12. mar 2009 Til alle der har responderet. Tak for Jeres indsats!!!!!

Sajmon: Jo det er egentlig fint med den slags luxusproblemer, for det er jo det det er! Økonomi er stort set det samme for begge cykler. Synes jo også at begge cykler er fine fine.

K6: Købe dem begge? Ja du siger sgu noget!!

Crashtest Tommy: Jeg kan mærke du selv lige har været der, for jo der er jo en jeg hælder mest til. Vil bare ønske dig tillykke med i morgen. Det må være svært at sidde stillelige nu. Hvilken en skal du hente??

Jamen det vil jo ingen ende tage det her. Tror egentlig bare at jeg vil sige mange tak for Jeres kommentarer. Fine cykler begge tokan jeg jo se, at der er mange her der også mener.
    Har tænkt som en sindssyg idag og er kommet frem tl at det bliver Yamahaen.....................Tror jeg nok.............. suk suk

Per M: Det med garantien kunne jo godt være en faktor ved videresalg.

• #25   12. mar 2009 Viser også fra Yamaha's side at de mener det er et godt produkt de laver når de giver garantien med.

• #27   12. mar 2009 Helt sikkert Yamahaen, og gerne denne her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=49050

Kommentér på:
Jeg gør det sgu!!

Annonce