753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kæde hopper.. Kæde hopper..

Når jeg sætter min CBR600 på centerfoden og sætter den i gear, så er det lige som om at kæden hopper eller hakker en gang i mellem. Nok ca hver anden omgang.
Hvorfor?
Kan det hjælpe at gøre kæden helt ren med petroleum, og så smøre den igen?
Kæden er ikke ret slidt, så kan ikke helt forstå det.

Mvh Ninna.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde hopper..
  • #1   15. mar 2009 det kan være den trænger til at blive spændt, det er vist en go ide at tjecke en gang imellem når man smører den alligevel.
    det slipper man for når den har kadang træk så det er ikke noget jeg tænker på

• #2   15. mar 2009 håber da snart du opretter cyklen så vi kan se den

• #3   15. mar 2009 Der er jo heller ingen vægt på kæden så om man kan sige. Den bliver jo spændt lidt op når man sidder på den.

Det er jo ikke normalt for den at skulle trække når der ingen læs er på overhovedet.

• #4   15. mar 2009 Hej I to!
    Tak for jeres indlæg... Jeg har ikke selv meget forstand på det, så det er min kæreste der har sagt at kæden evt. skulle skiftes... Synes også at det var lidt underligt, da der jo ikke var noget galt da jeg satte den i garagen til vinteren... Men vi får se! smiley

• #5   15. mar 2009 det gør min altså også, det er fordi hjulet lige får et ordentligt ryk og så løber det for hurtigt i forhold til kæden, det bliver så standset, og så får det endnu et ryk

min kæde har kørt ca 100km, og den gør det også, prøv evt igen og så lige trykke lidt på bagbremsen, så skulle den gerne holde op.

hvor langt har kæden kørt tror du?

• #6   15. mar 2009 Jeg ved ikke hvor langt den har kørt. Vi har ikke skiftet den mens jeg har haft den, og har kørt 6000 ca. på den...

Men vil lige prøve og gøre den ren og smøre den, det kan vel aldrig skade! smiley

• #7   15. mar 2009 det har du ret i

men dejligt at se der er andre piger der kan tage fat, har selv en kæreste der selv VIL VIL VIL skrue i sin

Kommentér på:
Kæde hopper..

Annonce