{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Suzuki VS 700-750-800 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG
Jeg kigger lidt efter en Suzuki VS intruder.
Og da jeg startede med at se på en suzuki 800, som kan erhverves for 50.000kr, fandt jeg hurtigt ud af at der smides 10.000kr af prisen pr. 50 ccm.. Det finder jeg jo interessant i det at jeg så kunne vælge en 750 eller sågar 700.. Da udseendet og størrelsen jo er den samme, efter hvad jeg har forstået...

Så kommer det store spørgsmål, hvorfor vælge 800 istedet for 700 til 20.000kr mindre (eller 750)... Det er trods alt en slat, for at miste en lille smule trækkraft..
Nogen fordele, ulemper eller bemærkninger til sådan en sag?

Mvh og på forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki VS 700-750-800
  • #1   16. mar 2009 Efter min studering af modellerne, så får du den bedst maskine i en 750.. Den er kvikkere end 800. Selvom det lyder sjovt.

    Ellers kender jeg manden der kan svare på dit spørgsmål smiley


  • #2   16. mar 2009 Ha I to aber:-)

    I fedter mig ind, men jeg havde nu nok skrevet alligevel. Her kommer et par overraskende ting:

    Du vil næppe mærke megen forskel på de her tre cykler, de er så ens, at du tror, at det er løgn. Der er små variationer i ydels og momentstørrelse, men momentkurvernes forløb er ens.

    90% af stumperne bruger de i flæng, men der er ting, som er værd at hæfte sig ved. Størsteparten er født med 19" forhjul, med et antal 750 har faktisk 21" forhjul, lidt "sjovere" at styre lidt stejlere at se på.

    700 modellerne er alle tiltænkt det amerikanske marked fra den gang man forsøgte at beskytte HD, ved at lægge voldsomme afgifter på importerede cykler over 700 CC. Hvis du ikke gider at vedligeholde eger, eller elsker slangeløse dæk, så er det en US model - den leveres ofte med støbte fælge - det var sådan en sjover CM havde.

    En anden ting, di skal vide er, at fra 1988 og bagud, er chromen næste uladesigudelæggelig. Der er kobber under, så den sidder fast. Du kan altså står med en mere end 20 år gammel maskine med langt bedre chrom en en langt nyere maskine.

    De her cykler er meget sjældent svinekørt, og får de bare love at gå varme inden de får smæk, så lever de meget længe.

    er du til tofarvede lakeringer i original bemaling, så er du et pænt stykke forbi 1990, og så er det 805 CC.

    Det er en cykel man elsker at elske, eller elsker at hade. Lærer man den at kende, kører den faktisk godt, og kan lægges rigtig langt ned i sving - sjældent for den type cykel, men styringen skal man vænne sig til. et lige styr og risers i stedet for gedebukken, hjælper. En anden saddel hjælper også på siddekomforten.

    Svage punkter - jo det er ikke den cykel, der bremser allerbedst, men den er absolut tålelig, og så er batteriplaceringen simpelthen håbløs - svært at komme til, oversprøjtes af møg o0g cyklens laveste punkt, så det får nogle gok - skift det hvert eller hvert andet år - og burg det billigste du kan få. Det får smæk.

    Alle tre modeller har kardan - det kommer du til at elske.

    Nødvendig - vil du skrue selv, så skaf en clymer. Cyklen er nem nok at arbejde på i den rette rækkefølge, i gal rækkefølge er den noget fanden har skabt.

    Skaf grej og lær at synkronisere. der er to helt uafhængige karburatorer, med hver sin tomgangsjustering(den fabriksleverede synkr. forbindelse er ikke god, og den har jeg kynisk elimineret) og hvet sit gaskabel. Det er det, der giver knallerten sin store dynamik - det og den relative lave vægt - 40 kg under en tilsvarende Viagra.

    Så, det blev en masse generel intrudersnak, men tilbage til spørgsmålet.

    kig på km stand. Er de under 50-60000 og ellers er pæne ud, ville jeg uden videre vælge 700 eller 750 frem for 800 - økonomisk betragtning.

    Kommer i til at køre to på den, ville jeg nok vælge 750 eller 800, men ikke til en person. Pyh....



Kommentér på:
Suzuki VS 700-750-800

Annonce