1.022 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

råd mht. salg af MC råd mht. salg af MC

Hej!

Jeg skal desværre af med min MC, da jeg ikke har nok tid til at køre på den. Jeg har fundet en slutseddel fra FDM, som jeg har tænkt mig at bruge (link nederst i tråden).

Men hvad skal man ellers huske på? Tage billede af sælger når han/hun kommer, hvis nu han/hun skulle stikke af med den. Forlange at se kørekort og evt tage en kopi eller billede heraf? Eller er jeg alt meget? Nu har jeg bare hørt et par skrækeksempler, hvor nogle uheldige har mistet sin cykel. Det var dog en R1'er osv... ikke en lille SV650'er smiley

FDM's slutseddel:
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  råd mht. salg af MC
  • #1   19. mar 2009 kørekort skal du se.... forsikringen dækker ikke uheld, hvis fører ikke har kørekort der til. en go´ide at tage kopi af kørekort...

• #2   19. mar 2009 FDMs slutseddel brugte jeg også selv, synes den dækker fint.

Og du SKAL se gyldig kørekort, af den nævnte grunde. Og rigtig god ide at tage kopi af det, så du har noget dokumentation på personen, du låner den ud til.

Der blev også engang postet en tråd herinde med formular til prøvekørsel, hvor personen underskriver at han/hun dækker hvis laver skader på cyklen under prøvekørsel.

• #3   19. mar 2009 @Dennis
    Jeg er skam helt afslappet... jeg har bare aldrig stået som sælger af en MC eller bil.

@Søren P
    Jeg tænkte også på, at jeg skulle have lavet sådan en formular mht. prøvekørsel. Jeg vil google det lidt og tjekke forummet her ud.

• #4   19. mar 2009 Hvis han/hun kommer i bil eller du selv har en kan du jo køre med? Det gjorde jeg da de ville prøve min...

• #5   19. mar 2009 jeg syntes da det lyder meget fair, er man intrasseret og vil have den pågældende MC, så har man da heller ikke noget imod der blir taget et billede af en sevl og køre kortet

• #6   19. mar 2009 kig på personen snak med ham/hende og vurder så hvis du synes det er fint så skriv kørekortnr ned og brug så fdms slutseddel. og modtag en bankcheck eller kontanter eller bankoverførsel.

• #8   19. mar 2009 Jeg blev snydt for nogle år siden hvor køber vist glemte at omregistrere. Så de sidste par gange jeg har solgt noget har vi sammen omregistreret ellers har de først fået pladerne når de har dokumentation på det er sket.
    Der findes desværre folk der ikke respekterer andre!

mvh Dennis

• #9   19. mar 2009 @Dennis
    Hvad skete der så, hvis man ikke omregistrerer? Så får du vel bare en vægtafgiftopkrævning, som du kan smide ud i skraldespanden?

Hvad mht. forsikring. Skal jeg opsige min egen, når han/hun tager cyklen med hjem? Eller lige lade den løbe måneden ud, så der stadig kan køres på den ind til, at der er lavet en ny forsikring?

• #10   19. mar 2009 Du laver en slutseddel med køber. Første hverdag ringer du til din forsikring og afmelder forsikringen. Hvis køber ikke har omregisreret indenfor 21 dage, så tager du din slutseddel med til motorkontoret, og forklarer dem sagen. Så kan du afmelde cyklen uden at have nr-pladen med, og når så sælger på et tidspunkt skal syne, omregistrere, eller bliver stoppet på vejen, så inddrager politiet nr-pladen. Du hænger altså på vægtafgiften i de tre uger, men ellers er der ingen ko på isen.

• #11   19. mar 2009 Personligt ville jeg ikke lade nogen prøvekøre min mc ved et evt. salg, jo når køber kommer og deponerer købsprisen så kan han/hun sagtens prøve den...... Efter alt det ballade med folk der bare lige er ude og lede efter noget de kan prygle for sjov en kedelig eftermiddag eller endnu værre dem der ikke kommer tilbage med cyklen !!!!

Hvis du selv har udleveret nøgler til køber og de stikker af med cyklen så får du lige nøjagtig 0 kroner i forsikring..... Det er en risiko jeg ikke vil løbe.... Langt de fleste mc forhandlere tillader heller ikke at du lige skal prøvekøre !!!!

Måske hvis en af kammeraterne gad og køre med bagved på deres egen mc og vel at mærke virkelig kunne køre mc så kunne det til nød lade sig gøre at få en testtur.....

Pøj pøj med salget, håber det sker uden kvaler....

• #12   20. mar 2009 Tak for alle kommentarer!

@Rene
    God idé mht. et depositum.

Kommentér på:
råd mht. salg af MC

Annonce