1.022 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
råd mht. salg af MC råd mht. salg af MC
Hej!
Jeg skal desværre af med min MC, da jeg ikke har nok tid til at køre på den. Jeg har fundet en slutseddel fra FDM, som jeg har tænkt mig at bruge (link nederst i tråden).
Men hvad skal man ellers huske på? Tage billede af sælger når han/hun kommer, hvis nu han/hun skulle stikke af med den. Forlange at se kørekort og evt tage en kopi eller billede heraf? Eller er jeg alt meget? Nu har jeg bare hørt et par skrækeksempler, hvor nogle uheldige har mistet sin cykel. Det var dog en R1'er osv... ikke en lille SV650'er
FDM's slutseddel:
(link fjernet)
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 470
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 487
Og du SKAL se gyldig kørekort, af den nævnte grunde. Og rigtig god ide at tage kopi af det, så du har noget dokumentation på personen, du låner den ud til.
Der blev også engang postet en tråd herinde med formular til prøvekørsel, hvor personen underskriver at han/hun dækker hvis laver skader på cyklen under prøvekørsel.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 37 Svar: 236
Jeg er skam helt afslappet... jeg har bare aldrig stået som sælger af en MC eller bil.
@Søren P
Jeg tænkte også på, at jeg skulle have lavet sådan en formular mht. prøvekørsel. Jeg vil google det lidt og tjekke forummet her ud.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 350
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 26 Svar: 73
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 161
Der findes desværre folk der ikke respekterer andre!
mvh Dennis
aug 2007
Hvad skete der så, hvis man ikke omregistrerer? Så får du vel bare en vægtafgiftopkrævning, som du kan smide ud i skraldespanden?
Hvad mht. forsikring. Skal jeg opsige min egen, når han/hun tager cyklen med hjem? Eller lige lade den løbe måneden ud, så der stadig kan køres på den ind til, at der er lavet en ny forsikring?
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 386
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 168
Hvis du selv har udleveret nøgler til køber og de stikker af med cyklen så får du lige nøjagtig 0 kroner i forsikring..... Det er en risiko jeg ikke vil løbe.... Langt de fleste mc forhandlere tillader heller ikke at du lige skal prøvekøre !!!!
Måske hvis en af kammeraterne gad og køre med bagved på deres egen mc og vel at mærke virkelig kunne køre mc så kunne det til nød lade sig gøre at få en testtur.....
Pøj pøj med salget, håber det sker uden kvaler....
aug 2007
@Rene
God idé mht. et depositum.
råd mht. salg af MC