{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

Motorcykel går ud {{forumTopicSubject}}

Min cbr 600f fra '92

Da jeg var ude og køre forleden satte min cykel ud og ville ikke tage gassen mere, den gik til sidst ud og der sad jeg og tænkte fuck. Jeg prøvede at starte den igen da den havde stået stille i cirka 15 minutter og så startede den. Men efter 10-15km gik den ud igen og jeg kunne starte den igen efter et stykke tid. Nu sidder jeg her og tænker på hvad der kan være galt med den.

Det er en cbr 600f fra '92 og jeg har kørt omkring 250 kilometer i denne sæson.

Mvh Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel går ud
  • #1   22. mar 2009 kaburator sprit i tanken, det kan være kondens fra stilstand

    Tjek at slangen til at udligne tryk i tanken ikke er klemt


  • #2   22. mar 2009 Det vil jeg prøve. har du andre idéer ?

  • #3   22. mar 2009 det kan også være benzin tilførsel der ikke er iorten

  • #4   22. mar 2009 sebastian,, har ret ,min kammi har samme problem.. vi kontaktet bruun larsen mc , og jeps det var problemet med vand i tanken ,, under vinter ophold

  • #5   22. mar 2009 kan også være et knæk på en benzinslange ja

  • #6   22. mar 2009 Benzin filter stoppet??


  • #7   22. mar 2009 kan det også være ja! Især hvis tanken har været afmonteret og "rystet" rundt Så kommer diverse skidt og rust frem og stopper filteret

  • #8   22. mar 2009 Jeg tror selv det er vand i tanken. Inden den blev stillet ind i stuen (da sæsonen sluttede) mente jeg at have fyldt den 100% op med benzin, men ved nærmere eftertanke mener jeg at jeg kørte en tur der brugte et par liter af benzinen.

    Jeg føler mig sku lidt dum nu fordi jeg ikke selv tænkte på det.
    Tusind tak for hjælpen, jeg vil prøve at putte noget karburator sprit i.

    Vil det være bedst at putte karburator sprit i og så kører
    eller
    at fylde benzin + karburator sprit i og så køre ?


  • #9   22. mar 2009 Bare hæld noget sprit på dyret det plejer ikke at have noget at sige om det er før eller efter du tanker, ryst evn cyklen lidt når du at hælt sprit på, eller lav en hård opbremsning
    Jeg bruger ca. 1 desilitter (1/10L) til 10 litter benzin, evn. lidt mere hvis der er meget vand i benzinen.


  • #10   22. mar 2009 Jeg har haft samme problem med min - det var pakningerne i benzinhanen der drillede.

    Den døde pludselig, ville gerne starte efter 5-10 minutter, gik ud igen osv.
    Nu kører den bare smiley

    Havde slet ikke mistanke til benzinhanen før den begyndte at dryppe.


  • #11   23. mar 2009 Det kunne også være vacuum i benzintanken. Det har jeg oplevet på min forrige mc.
    Næste gang den går i stå, så prøv at åbne benzindækslet. Luk det igen og se om den vil starte.


  • #12   23. mar 2009 Vacuum i tanken eller is i kabratorerne.
    Prøv at åbne benzindækslet når den går i stå og hvis du hører luft der flyttes har du en udligningsventil i dit tankdæksel der er stoppet til.
    Ellers kaburatorsprit.


  • #13   23. mar 2009 helt sikkert karburator is,, det opstår ved temp mellem 2-7 grader.. ved landevej/motorvejs kørsel er der så stort en flow af luft igemmen karburatoren at den kolde/fugtigte luft fryser til og "lukker" din karburator.. når du så lader den stå 5 min, tør den op igen pga varmen fra din motor.. dette er et meget alm problem.. på alt med karburator..

    Løsning = karburator sprit i tanken.. kan købes på alle tankstationer


    mvh peter


  • #14   23. mar 2009 Hvis karburatorsprit ikke hjælper, kan jeg oplyse, at jeg prøvede noget af det samme på min CBR 600 F2 fra '91.

    Fejlen var periodisk, og blev efter laaang tids fejlsøgen løst ved, at jeg købte en ny benzinventil (den du åbner og lukker for benzinen på) fra en hugger til 250kr. (fundet på ebay), og derfra var der aldrig noget igen. smiley


  • #15   23. mar 2009 OG rensede benzinfiltret, iøvrigt. Et billigt sted at starte... smiley

  • #16   23. mar 2009 Jeg takker for alle de brugbare svar. jeg putter karkurator sprit på senere i dag og hvis det ikke hjælper må jeg tjekke diverse slanger og filtre.

Kommentér på:
Motorcykel går ud

Annonce