{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salt?
  • #1   30. mar 2009 kør da bare en tur. og så vask cyklen grundigt når du kommer hjem. personligt har jeg kørt de sidste 3 uger og vasket min fj 1200 jævnligt.

• #2   30. mar 2009 Kør så vask, kør så vask, kør så vask:-)

• #4   30. mar 2009 Er salten ikke også ved at være væk i midtjylland?

Og er det ikke begrænset hvor meget salten kan sætte sig fast i motorcyklen, når vejene er tørre.

• #5   30. mar 2009 man skulle næsten tro at saltvognene fik penge under bordet for at holde os væk fra vejene - gad vide om K. Nonbo har noget med det at gøre ?! *GG*

• #6   30. mar 2009 det regnede lidt i fredags, men jeg er bange for at de har været ude siden + jeg tror ikke det regnede nok...

/anna

• #8   30. mar 2009 Ja, de er syge i potten - det frøs ganske vist, men ingen glatte veje...........

• #10   30. mar 2009 Jeg har trillet 170 km i dag i området fra Randers til Horsens, og der var ikke salt på vejene. På intet tidspunkt var der antræk til lidt hvidt på dækkene.

• #11   30. mar 2009 Det skal jeg nok, Tonny smiley
    Jeg mener kun det er hovedvejene der blev saltet i nat.
    Kristian, Jan og forhåbentlig også jeg kommer også på mc - det kræver at jeg kan få én til at køre hans gave derover *G*
    Den fylder en del.............

• #12   30. mar 2009 Anna M (Struer) A>>

Sidste saltning i vores område, var d. 27/3 kl. 03.00..
    Altså natten til fredag, og det regnede en del fredag eftermiddag, og hele aftenen..

Min kammerat er chauffør, og han kunne fortælle idag, at efter en hel dag på de midtjyske landeveje, var der ikke en antydning af salt på lastbilen.. smiley
    Når det er så tørt i vejret, så blæser resterne hurtigt væk.. smiley

• #14   30. mar 2009 Hej Per

Du er godt informeret kan jeg se smiley ... Jeg tror så at jeg skal ud at trille mig en tur i morgen så... håber på regn i nat selvom de ikke ligefrem melder det.

Har du fået FJR'en på gaden? Hvad mener du om den?

Mvh
    Anna

• #15   30. mar 2009 Hej Anna, ja jeg holder nøje øje med saltudsigten på vintertrafik.dk smiley

Jeg har været ude en enkelt gang på FJR'en. Vi var en tur i Ringkøbing i sidste uge, det var småkoldt, men fornøjelsen var helt i top.. smiley

Jeg var super glad for FZ1'eren, men det forholdsvis hårde sæde, og min sølle ryg, det var ikke så god en kombination på de lidt længere ture..

Men på FJR'en er det godt nok noget helt andet. smiley
    Meget mere komfortabel.. Blødere sæde, blødere i affjedringen og justerbar kåbeglas, de ting giver en helt perfekt kørestilling.. Det er en rigtig kilometer sluger.. smiley

Så jeg ser virkelig frem til sæsonen, og et par ture sydpå.. smiley

Hva' med dig, er du tilfreds med at få FZ'eren igen.. ??

• #16   30. mar 2009 Salt???? Hvor????

Jeg er i aften kørt fra København til Kongensbro mellem Århus og Viborg i en renvasket bil. Den var lige så ren ved ankomsten som ved afgangen - ikke en snus salt at spore.

....I øvrigt går det af med vand:-)

• #17   30. mar 2009 Tja Knud, hvor vidt det kan vaskes af med vand, det syntes jeg har været diskuteret til hudløshed på MCG.. Og vi er heldigvis alle forskellige, og behandler vores MC'ere forskelligt..

Min kommer under ingen omstændigheder ud hvis der er antydninger af salt..

Men mon ikke de sidste saltkorn er smidt nu..??
    Noget tyder på at vi ikke ser saltbilerne i aktion mere, før det igen bliver vinter.. :-))

• #18   31. mar 2009 Hej Per

Fedt at du har fået kørt lidt på den nye FJR. Martin er også bare super glad for sin. Jeg har også prøvet den og må give dig helt ret i det med sædet, og siddestillingen. Den er bare lækker... og specielt varme i håndtagene er dejligt i denne tid smiley

... men jeg er nu mere til en lettere cykel helt personligt så jeg er simpelthen bare så super glad for at det lykkedes mig at få Fz1'eren igen....

Nå nu vil jeg tage chancen og køre cyklen ud på arbejde. Jeg tror heller ikke der er meget salt tilbage, så mon ikke det går, ellers må jeg jo ty til Knuds metoder med vand smiley

Mvh
    Anna

• #19   31. mar 2009 Hej anna.
    Pas nu på med det salt.Du kan vaske alt det du vil bagefter, men du snyder dig selv(og næste ejer).Jo nyere cyklen er jo bedre.Saltet sætter sig i små ridser og sprækker, og bryder først rigtigt frem et halvt til helt år efter.
    Taler af egen erfaring.

• #20   1. apr 2009 Jeg så igår ved selvsyn hvad saltet gør ved en mc..

Jeg var ved den lokale forhandler, og mekanikeren var ved at lave stort service på en FJR 1300 politimotorcykel, som var et par år gammel.. De kører som bekendt om vinteren, så længe vejene er snefrie, og frosten ikke er for hård.

cyklen var godt skilt ad, og man kunne se ind i alle små kroge og hjørner..
    Den var angrebet overalt..!!
    På alu, på metal, på krom.. Det var ikke voldsomt, men begyndende rust og ir dannelse, helt tydeligt at se..
    Det var tydeligt at det var de steder der ikke kan nåes med vand og børste der var værst ramt..
    Særlig oven på motoren, altså under tanken var der meget.. Der kunne man se et lag salt ligge i alle små huller, og beslag skruer og bolte var helt røde af rust, og hvide af salt.. smiley

Så den med at "salt kan jo vaske af med vand", den har jeg lidt svært ved..
    Selvfølgelig kan det vaskes af, men det kræver altså at du skiller din cykel ad i atomer.. Det er netop de steder man ikke kan se, at saltet hober sig op..

• #21   1. apr 2009 jaja......men sådan kommer en cykel jo ikke til at se ud hvis du kører en enkelt tur med lidt salt på vejene.

Så prøv at tænke på de cykler der kører rundt ude ved vestkysten!!!!! Der kan du tale om angrebet af salt. Derfor køber jeg heller aldrig en cykel eller bil der har kørt på de kanter.

• #22   1. apr 2009 Saltet kommer jo ind de samme steder, uaset hvor mange, eller hvor få ture du kører.. Det er det med at det ligger sig de steder hvor man ikke kan komme til at rengøre, uden vel og mærket at skille sin cykel totalt ad..

Kommentér på:
salt?

Annonce