812 visninger
|
Oprettet:
salt? {{forumTopicSubject}}
Der er stadig salt på vejene er der ikke (midtjylland)?
... er ret træt af det, specielt med den vejrmelding vi har for de næste dage...og så skal cyklen bare blive inde????
Mvh
Anna
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 67 Svar: 580
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.215
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 193
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 117
Og er det ikke begrænset hvor meget salten kan sætte sig fast i motorcyklen, når vejene er tørre.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 473
/anna
mar 2007
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
mar 2007
Jeg mener kun det er hovedvejene der blev saltet i nat.
Kristian, Jan og forhåbentlig også jeg kommer også på mc - det kræver at jeg kan få én til at køre hans gave derover *G*
Den fylder en del.............
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
Sidste saltning i vores område, var d. 27/3 kl. 03.00..
Altså natten til fredag, og det regnede en del fredag eftermiddag, og hele aftenen..
Min kammerat er chauffør, og han kunne fortælle idag, at efter en hel dag på de midtjyske landeveje, var der ikke en antydning af salt på lastbilen..
Når det er så tørt i vejret, så blæser resterne hurtigt væk..
maj 2007
Du er godt informeret kan jeg se
Har du fået FJR'en på gaden? Hvad mener du om den?
Mvh
Anna
maj 2008
Jeg har været ude en enkelt gang på FJR'en. Vi var en tur i Ringkøbing i sidste uge, det var småkoldt, men fornøjelsen var helt i top..
Jeg var super glad for FZ1'eren, men det forholdsvis hårde sæde, og min sølle ryg, det var ikke så god en kombination på de lidt længere ture..
Men på FJR'en er det godt nok noget helt andet.
Meget mere komfortabel.. Blødere sæde, blødere i affjedringen og justerbar kåbeglas, de ting giver en helt perfekt kørestilling.. Det er en rigtig kilometer sluger..
Så jeg ser virkelig frem til sæsonen, og et par ture sydpå..
Hva' med dig, er du tilfreds med at få FZ'eren igen.. ??
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Jeg er i aften kørt fra København til Kongensbro mellem Århus og Viborg i en renvasket bil. Den var lige så ren ved ankomsten som ved afgangen - ikke en snus salt at spore.
....I øvrigt går det af med vand:-)
maj 2008
Min kommer under ingen omstændigheder ud hvis der er antydninger af salt..
Men mon ikke de sidste saltkorn er smidt nu..??
Noget tyder på at vi ikke ser saltbilerne i aktion mere, før det igen bliver vinter.. :-))
maj 2007
Fedt at du har fået kørt lidt på den nye FJR. Martin er også bare super glad for sin. Jeg har også prøvet den og må give dig helt ret i det med sædet, og siddestillingen. Den er bare lækker... og specielt varme i håndtagene er dejligt i denne tid
... men jeg er nu mere til en lettere cykel helt personligt så jeg er simpelthen bare så super glad for at det lykkedes mig at få Fz1'eren igen....
Nå nu vil jeg tage chancen og køre cyklen ud på arbejde. Jeg tror heller ikke der er meget salt tilbage, så mon ikke det går, ellers må jeg jo ty til Knuds metoder med vand
Mvh
Anna
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 60
Pas nu på med det salt.Du kan vaske alt det du vil bagefter, men du snyder dig selv(og næste ejer).Jo nyere cyklen er jo bedre.Saltet sætter sig i små ridser og sprækker, og bryder først rigtigt frem et halvt til helt år efter.
Taler af egen erfaring.
maj 2008
Jeg var ved den lokale forhandler, og mekanikeren var ved at lave stort service på en FJR 1300 politimotorcykel, som var et par år gammel.. De kører som bekendt om vinteren, så længe vejene er snefrie, og frosten ikke er for hård.
cyklen var godt skilt ad, og man kunne se ind i alle små kroge og hjørner..
Den var angrebet overalt..!!
På alu, på metal, på krom.. Det var ikke voldsomt, men begyndende rust og ir dannelse, helt tydeligt at se..
Det var tydeligt at det var de steder der ikke kan nåes med vand og børste der var værst ramt..
Særlig oven på motoren, altså under tanken var der meget.. Der kunne man se et lag salt ligge i alle små huller, og beslag skruer og bolte var helt røde af rust, og hvide af salt..
Så den med at "salt kan jo vaske af med vand", den har jeg lidt svært ved..
Selvfølgelig kan det vaskes af, men det kræver altså at du skiller din cykel ad i atomer.. Det er netop de steder man ikke kan se, at saltet hober sig op..
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
Så prøv at tænke på de cykler der kører rundt ude ved vestkysten!!!!! Der kan du tale om angrebet af salt. Derfor køber jeg heller aldrig en cykel eller bil der har kørt på de kanter.
maj 2008
salt?