{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Ny lov?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen som har hørt noget angående en lov som skulle være vedtaget vedr. et antal på max 10 stk i en flok/kolonne. Jeg har hørt en i en lokalradio som er med-arrangør af en fællestur fortælle der skulle være vedtaget en sådan lov men jeg har endnu ikke set noget på tryk ang dette.
evt et link eller lignende
pas på jer selv derude - de andre gør det ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov??
  • #1   6. apr 2009 FISK - så fanger man måske en and;-)

  • #2   6. apr 2009 Det passer vist ikke. Hvis det var rigtigt, hvem skulle så have en bøde, nr. 11, 12, 13 osv. Men jeg må da indrømme at det er træls, at komme som bilist til en stor gruppe som kun kører 70 kmt. Men det er da bare fedt når man selv sidder på mc`en.

  • #3   6. apr 2009 Lars S
    Du stiller et godt spørgsmål smiley
    Jeg hørte bare ham i radioen fortælle at politiet havde sagt sådan til ham
    i forbindelse med han skulle arrangere en tur til Esbjerg, var det vist.
    Han sagde så også at så ville strissen få skrivekrampe hvis der var flere end 10 i en gruppe smiley


  • #4   6. apr 2009 Jeps.. står også her!
    http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/103910:Vejle--Motorcyklister-maa-ikke-%20foelges-ad-til-Esbjerg

    Citat nr1:"Det betyder, at motorcyklisterne skal følge de almindelige færdselsregler, og derfor ikke må køre i kolonne"

    Citat nr2:"Det betyder, at vi maximalt må køre ti motorcyklister ad gangen"

    Aner ikke hvor han har det fra!?


  • #5   6. apr 2009 hmm så burde loven vel også gælle biler, og så er der mange der ville få bøder ved omkring 8 tiden om morgenen mod københavn.

  • #6   6. apr 2009 Hehe.. Går stadig og håber ;o)

  • #7   6. apr 2009 Jonas - He he god bemærkning ;o)

  • #8   6. apr 2009 eller de der holder i kø ved tunnelen v hamburg??

  • #9   6. apr 2009 ah, men læs da lige artiklen... Der står jo bare at politiet ikke har resurser til at eskortere den lille mc karavane afsted. Dvs. ikke noget med at køre over for rødt og anden særbehandling. Folk må altså køre efter reglerne, og ikke bare i bagsmækken på den forankørende. Så værre er det altså heller ikke! Typisk at debatten her ryger ud af en tangent....

  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #10   6. apr 2009 Lovligt eller ej! - Det vigtigste er vel at vi trafikanter tager hensyn til hinanden.
    For et par år siden mødte jeg, i myldretiden, på strækningen mellem Sønderborg og Aabenraa, en kolonne motorcyklister, der kørte 65-70km/t.
    Det var ikke et problem for mig, der var på to hurtige hjul, men jeg tror ikke at bilisterne bag kollonnen havde store tanker om motorcyklister, der sinker trafikken.
    I myldretiden er det vanskeligt at overhale på den pågældende strækning, og motorcyklister bør være opmærksomme på hvor og hvornår de kører i kollonne.


  • #12   6. apr 2009 Jens R - hvis motorcyklisterne kørte 65-70 kmt. kunne det så ikke tænkes, at dem der kørte foran kolonnen også kun kørte med den hastighed?
    Du skriver jo selv, at det var i myldertiden. ??



  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #13   6. apr 2009 Det var netop i myldretiden, så derfor var der god plads foran mcisterne, og alle andre ville gerne hjem!

  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #14   6. apr 2009 Birk S: Hvad mener du med "biler der kører i flok" Det begreb findes ikke! Biler kører i række bag hinanden, og de følger normalt de gældende fartgrænser og opretretholder en afstand, der gør det muligt at bremse inden de ryger op i røven af de forankørende. - Det forventes de i hvert fald at gøre. - Bilisterne vil gerne hjem hurtigst muligt, derfor er det dumt at køre langsom kollonnekørsel foran dem.
    Det er sgu ikke en kamp om to eller fire hjul, det er et spørgsmål om respekt for andre. Jeg ved godt at det ikke betyder det store om man kører en kort strækning med 70 eller80 kmt, men bilisten der bliver sinket et halvt minut p.g.a. mckolonnekørsel bliver sur på alle motorcyklister.


  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 157
    #15   6. apr 2009 Gad vide om jeg er helt alene? - En af de få motorcyklister der tør køre ud uden at være i selskab med andre motorcyklister! - Tør du køre alene??


  • #16   6. apr 2009 Jens skal vi så ikke køre en tur allene... sammen?? smiley

  • #17   7. apr 2009 Hehe hun er dygtig hende Camilla Rytz... Resurser.

Kommentér på:
Ny lov??

Annonce