{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

hjælp til fejl på gsxr 400 lader ikke {{forumTopicSubject}}

min cykel bliver ved med at aflade
har tjekket stik.. har købt nyt batteri..
og har målt spolerne igennem ved statoren de er også fine...

er der sq ikke kun en ting tilbage det kan være ?

ensretter/spændingsregulator ? ?

ville være dejligt med lidt hjælp til fejlen da vejret lige er til at køre i !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til fejl på gsxr 400 lader ikke
  • #1   7. apr 2009 ja, tjek ensretteren

  • #2   7. apr 2009 ja men jeg er i tvivl om hvordan man kan tjekke sin ensretter ? det er jo bare en lukket "kasse" ? ? ?

  • #3   7. apr 2009 tror jeg har fået den tjekket nu...
    den er god nok ... den virker ikke..

    må se om jeg kan få en et sted i morgen


  • #4   8. apr 2009 Daniel - hvordan tjekker man så en ensretter?
    Har en ven med samme problem på en CBR 600


  • #5   8. apr 2009 Hey
    Jeg havde en ensretter der var stået af og jeg målte ca 16 volt over batteriet.
    Der må maks være ca 14 volt.

    Ellers køb en ny.
    det kan ikke være meget andet, hvis du ellers har målt statoren for kortslutning

    Mikael


  • #6   8. apr 2009 rasmus a du tager dit voltmeter stiller den på AC vekseltrøm ..

    Så tager du den sorte pind altså minus... og sætter den på minus eller stel om man vil..

    så tager du den anden, finder stikket der kommer fra din stator...der 3 ledninger hvis det er et trefaset system som på suzukien her..
    Så holder du den på den ene af de 3 ledniger så vil du kan måle en spænding... den spænding skal gerne stige en lille smugle alt efter RPM..
    sådan gør du med dem alle 3.. hvis der er spænding på dem alle sammen så fejler din stator intet.. så tar du din prøve finde måler dit batteri inden start .. så starter du din motorcykel hvis spænding på batteriet ikke ændre sig op af så er din ensretter død ...

    fordi din startor lader. men der kommer intet ud af din enretter..

    og som der bliver sagt her indlæget hvis din spænding på dit batteri er over 14 volt altså en 15 16 stykker og der over så er den også død da den så lukker for stor spænding igennem men det kan os ha noget med stell forbindelser at gøre

    det er en jungle at finde ud af når det er strøm på en mc... da det generelt er lavet for ringe...

    jeg har købt ny ensretter i dag og monteret den alt spiller nu som før


  • #7   8. apr 2009 det skal lige siges at man jo selvfølgelig skal sætte sin voltmeter tilbage på DC jævnstrøm når man måler på batteriet

    Men det regner jeg med er en selvfølge :D....


  • #8   9. apr 2009 lige lidt info, enensretteren fra en gs 500 passer over på din. så er den ikke så svær at finde..
    hilsen søren.


  • #9   13. apr 2009 Daniel:

    takker smiley


Kommentér på:
hjælp til fejl på gsxr 400 lader ikke

Annonce