{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Hjælp til Hornet Ensretter fejl {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg købte denne fine Hornet af Martin herinde ( http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/42119-honda_cb_600_hornet) for et par måneder siden. Skøn maskine!

Dog oplevede jeg efter en uges tid at den var holdt op med at lade på batteriet. Jeg havde fået en Haynes manual med, så jeg gik i gang med at fejlsøge vha. voltmeter og kom frem til at ensretteren var død. Bestilte en ny, og vupti, vi lader igen.

Nu har jeg kørt 1,5 måneds tid uden problemer. Til morges kørte jeg 4-5 km til arbejde, hvorefter jeg parkerede og kunne lugte noget brændt. 2 sekunder senere stod der en flot lyseblå røgsky op fra under tanken, hvor ensretteren sidder. Det fortsatte 5 minutters tid og stoppede så. (heldigvis!). Jeg har ikke forsøgt at starte maskinen siden.
Men nu kommer jeg så til mit spørgsmål, og jeg ved det bliver noget gætteri, men det er rart at få andres vurdering af situationen.

Er der nogen der har gode forslag til hvad jeg skal gøre? Jeg ser et par muligheder. Kom gerne med forslag til fejlsøgning / udbedring af fejlen.

1. Send MC til mekker, og få dem til at checke det igennem. (dyrt og langsommeligt)
2. Køb en ny ensretter og håbe at den tidligere ensretter var fejlbehæftet
3. Kør Hondaen i havnen (sarkasme kan forekomme)

Bonus spørgsmål:
Hvis der er nogen der ligger inde med en trailer, så jeg kan fragte skidtet hjem fra indre by (KBH) til starten af Amager, må de meget gerne råbe op! Betaling sker i form af god rødvin eller cool cash.

Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Hornet Ensretter fejl
  • #2   20. maj 2014 Book en Freetrailer...

  • #3   20. maj 2014 Yes, freetrailer booket og MC'en er nu hjemme i kælderen. 3 punkts vendinger med trailer i indre KBH er altid en sjov sport! smiley

    God ide med returnering af ensretter. Det kunne løse problemstillingen med at købe en ny. Så skal jeg blot finde ud af om det var ensretteren der var fejl på eller om det er Honda'en der brænder dem af..


  • #4   20. maj 2014 Giver Haynes ikke nogle måleværdier på stator, regulator mv, så du kan måle ladeanlægget ud og finde fejlen. Den døde regulator er ikke nødvendigvis problemet, blot symptomet...

  • #5   20. maj 2014 Hej Richard,

    Jeg tror du har helt ret!

    Jo manualen oplyser værdier på det hele. Jeg må igang med måleudstyret igen og se om der er nogle værdier der springer i øjnene..


  • #6   20. maj 2014 Godt, tjek også stikforbindelserne og rens dem, se andre svar i dag om stator, og se også efter, om de er klemte eller på anden måde beskadigede smiley

Kommentér på:
Hjælp til Hornet Ensretter fejl

Annonce