{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

God oplevelse - Køb i England {{forumTopicSubject}}

Størstedelen af trådene om køb hos forhandlere her på MCG.dk omhandler oftest dårlige erfaringer, så jeg vil poste en tråd om en GOD erfaring! smiley

Jeg havde et stykke tid ledt efter et par bukser der kunne lynes sammen med min Furygan-jakke, så jeg kunne få kørt lidt rundt i 'full leather'.. Så jeg fandt modellen Veloce.. Den eneste importør jeg så kender til i DK er MChjørnet (Tråden handler IKKE om dem..), så jeg tog ned til dem for at høre om de havde modellen Veloce i min størrelse. Det havde de så ikke, så jeg prøvede et par andre modeller for at finde min læderstørrelse hvorefter jeg kørte hjem for at google..!!
På nettet finder jeg så en engelsk hjemmeside som forhandler netop Furygan Veloce læderbukserne, og jeg bliver ikke mindre glad da jeg minder mig selv om at den engelske pund -kurs for tiden er helt fin! smiley

En sammenligning af pris:
Veloce i DK (MChjørnet) - 3000 kr.
Veloce i England - ca. 1700 kr.

Overbevist!

Jeg tager kontakt via mail til firmaet 'Ultimate Bike Gear'
(link fjernet)
for at finde ud af om de sender til Danmark, hvilket de gør og endda har gjort flere gange på det sidste! (pga. den engelske kurs, vil jeg tro)..
Fint!! Jeg skriver flere mails frem og tilbage med en 'Mike' som ikke bare vil sælge mig hvad jeg søger, men også vil sikre sig at jeg får busker som passer osv. (altså en sælger JEG vil overveje at gå til igen!..) Han tager billeder af flere bukser med et målebånd strakt ud over livet, så jeg selv hjemme i DK kan måle mit eget liv, og herefter vurdere hva' jeg skal købe..

Da jeg så har fundet den størrelse jeg skal bruge, sender jeg ham en modtageradresse og får ordnet det økonomiske (+25£ i fragt alt inkl.). Jeg har så efterfølgende glemt at der skal bruges et tlf.nr. til DHL når de kører ud med pakken, så det mailer jeg, og han kontakter DHL med ny info smiley

5 dage senere sidder jeg med de nye læderbukser på foran computeren og poster denne tråd smiley og de passer iøvrigt perfekt!!

Pris i DK = 3000 kr.
Pris hos UBG i UK = knap 2000 kr. inkl. fragt!

En god oplevelse af en god indsats fra en englænder som gerne handler med os fra Danmark..!

God påske!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God oplevelse - Køb i England
  • #1   8. apr 2009 Lækkert at høre de positive oplevelser ved at handle i udlandet smiley

  • #2   8. apr 2009 Det var da dejligt, at høre om en positiv handelsoplevelse.
    Jeg bliver lidt nysgerrig, hvor meget gav du MC-Hjørnet for deres ulejlighed?


  • #3   8. apr 2009 Jeg er ikke sikker på om jeg er med på din mulige ironi poul A, men jeg var nede for at prøve nogle forskellige modeller for at finde min størrelse, hvilket jeg så vidt ved, ikke koster noget i andre butikker?!?

  • #4   8. apr 2009 Jeg handler også tit i England smiley Synes man sparer utrolig mange penge, og så går der jo somregelt ikke særlig lang tid før tingene kommer smiley

    Jeg har bla. lige købt et par sko, som her hjemme koster 1000-1200 kroner. Jeg gav kun omkring 400 kroner for dem i England smiley

    Så synes klart godt det kan betale sig!


  • #5   8. apr 2009 Poul A, Nu er det jo ikke sikkert at Peter følte behov for at blive vejledt af en ekspedient men måske blot prøvede tingene selv. Det er kun klart at man ikke vil give 50% ekstra for at handle i en dansk butik.

  • #6   8. apr 2009 Altid rart at høre/læse om gode oplevelser såvel danske som udenlandske.

  • #7   8. apr 2009 Jeg forstår bare slet heller ikke hvorfor vi skal betale SÅ meget i afgift, for så bagefter af blive tørret af forhandler som skal tjene kassen, eller har for mange mellemled
    T


  • #8   8. apr 2009 Enig med Poul A, nogle tror at de danske butikker er internettes prøverum. Vejledning eller ej, er det ikke gratis at købe tøj hjem...

  • #9   8. apr 2009 "Må jeg lige prøve et par af de bukser dér?"
    "Ja, gerne!"

    Udpluk af min færden i 'de danske butikker'


  • #11   8. apr 2009 Jeg har også selv købt fodbold støvler i England, de nye adidas predator som koster 1700 herhjemme, dem fik jeg ovre i England til 560 kr med fragt.

    Så den besparelse vil jeg nu også gerne have smiley

    De var også super flinke og fik dem 3 dage efter jeg havde bestilt og ringede til mig for at tjekke om adressen osv var rigtig..


  • #12   8. apr 2009 Har lige købt støvler, hjelm, kåbeskruer, styrender og pazzo greb i uk. Alt er gået hurtigt og smertefrit. Og en masse penge sparet. Eller måske ikke, for havde nok ikke købt det hvis jeg skulle handler herhjemme smiley

  • #13   8. apr 2009 har da også selv prøvet hjelm og støvler i butikkerne for at bestille det på nettet. man er da godt dum hvis man frivilligt betaler overpris. såen er det bare

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #14   8. apr 2009 og hvor vil i så prøve tingene, hvis alt bliver nethandel, spørg til priserne og prut om prisen, og støt den lokale, den dag i feks er punkteret eller er kørt i stykker, syntes i vel det er for dårligt at der ikke er et værksted i nærheden,

  • #15   8. apr 2009 Fanta, så lapper jeg den!!

    Er jeg kørt i stykker, så rep. jeg selv cyklen, så nope!!


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #16   8. apr 2009 Ja det kan du måske, men det er ikke alle der kan det.
    køber du så lappe grejet i THansen, der er jo osse så god en service, og super inteligente ekspedienter smiley


  • #17   9. apr 2009 Til min VFR og konens Kawasaki har vi flere omgange købt reservedele og dæk hos http://www.busters-accessories.co.uk/ og http://www.davidsilverspares.co.uk/
    Vi kan varmt anbefale at købe hos dem - billigere originale reserverdele og man får hurtigt svar tilbage hvis man sender mail. Forsendelsen tager typisk 10 dage og man betaler enten med kridtkortet eller Pay pal...
    Indtil nu har vi ikke haft nogle problemer med dem... 7-9-13 bank bank smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   9. apr 2009 Den der med "støt de lokale" kan overhovedet ikke bruges i den her sammenhæng. MChjørnet havde ikke hans bukser hjemme, og han gider ikke både blive overfuset når de forkerte bukser kommer hjem, samt vente typisk 2-3 uger på dem.

    Poul A - Smider du penge hver gang du kigger på butiksvinduer? Det koster jo husleje at have den slags, og ekspedienten skal jo være der alligevel for at holde butikken åben. Ligesom alle andre steder man handler, går man da også bare videre hvis ikke varelageret og prisen passer en - sådan har det været i ret mange år.

    Fanta H - Drop den moralprædiken med det samme. Det er en tænkt situation du kommer med, og hvis de lokale vil have man skal støtte dem, må de spille mere med bolden.


Kommentér på:
God oplevelse - Køb i England

Annonce