{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

fremgangsmåde ved salg {{forumTopicSubject}}

hey..

nu vil jeg lige hører, hvad den rigtige måde er ved salg vedrørende papir arbejd. så køber og sælger er sikker.

har læst et sted man kan få sådan en salg slut seddel på nettet hvor køber og sælger skriver deres data på også motorcyklens.

Køber skal have:
registerings attest
en af sedlerne med købskontrakt.

sælger skal have:

pengene og den anden seddel med købs/salgs kontrakt.

men nu kommer spørgsmålet. skal jeg ringe til forsikringen og afmelde den på tirsdag.
og hva med omregisteringen af den. kan de papir hentes på nettet?

mvh Paw

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fremgangsmåde ved salg
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   12. apr 2009 Det klart sikreste er at du får pengene af køber kontant - og i tager sammen på motorkontoret og omregistrerer den med det samme.
    Køber skal bare sørge for et forsikringsbevis og 380 kroner til gebyret.

Sedler osv skal selvfølgelig skrives - og som du selv siger skal han have reg attest og du skal have penge.

• #2   12. apr 2009 ja kun cool cash..

han kommer bar fra jydeland af og jeg bor på sjælland.. smiley

men kan jeg ikke ringe og afmelde min forsikring på tirsdag. så er det op til ham at få den omregistret?. så er min ryg fri?

så har han vel stadig 3 uger?

• Sajmon ™

#3   12. apr 2009 Nej du kan kun afmelde den helt ved at aflevere pladen.

Ifølge reglerne er det nok at du giver dit forsikringsselskab besked på den er solgt, men jeg havde personligt ikke overladt ham noget uden omregistrering.

• #4   12. apr 2009 okay smiley

tak for hjælpen sajmon.. du er der altid for folk smiley

• Sajmon ™

#5   12. apr 2009 Jeg prøver. :o)

• #6   12. apr 2009 Han har 3 uger til omregistering evt. syn hvis det skal til efter de 3 uger kan du gå på motor kontoret og afmelde den hvis han ikke har gjort det
    det eneste du skal have med er de papire i udfylder SOM I GØR og skrive under på nogle papire de har på deres computer , så afmelder de den og politiet henter nummerpladerne
    Men hensyn til at lave nogle papir kik her smiley
    (link fjernet)

Kontanter er det bedste

• #7   12. apr 2009 man kan ikke afmelde noget køre tøj ,hvis man ikke medbringer pladerne

• #8   12. apr 2009 JO man kan michael man udfylder en sedel som man skriver under på , skal prøve at finde den igen på deres hp

• #9   12. apr 2009 Michael L..

Rent faktisk kan man godt afmelde køretøjet.. På det lokale skattekontor... Man skal bare ha' slutseddel med... c",)

/RaZ

• #10   12. apr 2009 Så fandt jeg den
    (link fjernet)
    den skal udfyldes og afleveres på motorkontoret sammen med en kopi af jeres slutseddel, så søre politiet få af afhente nummerplader, men husk køber har 3 uger til at få det gjort

• Sajmon ™

#11   12. apr 2009 Jamen der er også en anden mulighed.

Køber medbringer forsikringsbevis og selvfølgelig de 380 til gebyret.

Sælger sørger for at medbringe den formular for omregistrering som hænger på alle landets motorkontorer - og det eneste det kræver for at omregistrere den er at i udfylder den sammen og han husker at skrive under på den.
    Så futter du selv ned og omregistrerer den når du får tid.

• #12   12. apr 2009 Rigtigt smiley
    Det var nu også mere fordi at man hænger ikke på den mere en de 3 uger hvis køber ikke er ærlig

• #13   12. apr 2009 Du skal ikke selv afmelde din forsikring. Overdragelsen sker automatisk, når du går på motorkontoret med forsikringsbeviset og registreringsblanketten. HUSK at det skal være det SAMME navn som står på forsikringsbeviset og den nye registreringsblanket.

Når jeg er sælger, plejer jeg altid at kræve at køberen har et forsikringsbevis med. Så sørger jeg altid for resten. Så er det bare at få udfyldt den registreringsblanket (den kan fås på nummerpladekontoreret), og få sælger til at underskrive.
    Så giver du køberen registeringsattesten med, og samtidig har lavet en slutseddel. Der er flere forskellige på nettet, bl.a. på MC tourings hjemmeside, eller på FDMs.
    Så er det bare at køre op på nummerpladekontoreret, og foretage ejerskiftet. Det koster 380 kr.

Denne fremgangsmåde kræver dog at cyklen er synet inden salget.

• #14   12. apr 2009 Jens har ret med forsikringen, MEN jeg ringer altid til forsikringen første hverdag efter salget og forklarer dem sagen. Og så afmelder de kasko'en på stedet.

• #15   12. apr 2009 Som nogle af de andre har skrevet: sørg for at lave en slutseddel. Man kan vist nok printe nogle ud hos fdm. Når handlen er ordnet har køber 3 uger til at omregistrere den. Gør han det ikke, tager du ned på skat med slutseddelen, og de klare resten. Har selv prøvet det, og jeg var så dum IKKE at have lavet en slutseddel. Gudskelov havde jeg hans adresse så det blev klaret alligevel.
    Men bottom line er: hvis du har en slutseddel har du ikke noget at frygte:-)

• #16   13. apr 2009 Der er også bilbasens slutseddel.

http://www.bilbasen.dk/resources/pdffiles/slutseddel-bil.pdf

• #17   13. apr 2009 Og hvis man som sajmon siger lader sælger omregistrere så har man heller ikke nogen problemer. Man får kun min cykel med ved at underskrive omregistreringsblanketten eller uden pladen. Om vi laver en slutseddel er op til køber.

• #18   13. apr 2009 Jeg tilføjer lige et spørgsmål til det med omregistrering.

Jeg har i dag d. 13.04.09 købt en motorcykel, der er registreret første gang den 15.04.04, den er altså 5 år på onsdag. Skal jeg omregistrere den inden den 15 eller senest den 15, for at den ikke skal synes? Den burde nok kunne gå igennem, udstødningen ville dog nok skulle skiftes, så vil gerne gøre det på lettest mulig måde.

Kommentér på:
fremgangsmåde ved salg

Annonce