Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyrebælte?
  • #1   30. jan 2006 Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, men det er mit indtryk at de fleste rygbeskyttere har nyrebælte.

• #2   30. jan 2006 nyrebælte vil jeg personlig mener henvender sig mere til folk som køre offroad og motocross!! Du får jo altså ikke desederede stød op gennem kroppen ved alm. kørsel. HEHEHE med mindre du overser et vejbump i højfart!!!

Så nej...........jeg mener ikke det er livsnødvendig med nyrerbælte!! SÅ HELLERE RYGSKJOLD

• #3   30. jan 2006 Måske er det værd at overveje, hvis man kører langt - fx touring? Det behøver jo ikke være direkte stød - små rystelser gennem en længere tidsperiode er heller ik specielt sundt for nyren, såe.. smiley

• #4   30. jan 2006 jeg køre med nyrebælte....fordi det har jeg altid gjort!

• #5   30. jan 2006 Er nyrebæltet ikke også mest brugt at folk der kører på stivstellet motorcykler så som gamle choppere mm. som ikke har nogle bagstøddæmpere?

• #6   30. jan 2006 jo lige nøjagtigt simon, sådan en kører jeg på!

• #7   30. jan 2006 v-2: Ja det forstår jeg godt... var ude og prøve en kammerats Stiv stel HD, og mine boller sov en 45 minutter bagefter... mon oki, jan kører også altid med bælte på den...

/Rumle

• #8   30. jan 2006 Jeg tror at nyrebæltet mest er bugt at folk der kører stivsteller, men det er jo ingen skade til at køre med det hvis du kan lide det. Min kæreste er også på jagt efter et godt nyrebælte (hun kører godt mok HD-Sportster) men det er mest for at vores søn har noget at holde i når han sidder bag på. Så det bliver noget hvor vi skal have lavet et par håndtag i, men hører gerne fra dig hvis du finder et godt sted

• #9   30. jan 2006 Det er nok sådan et her du søger..
    (link fjernet)

Hvad mere tænkt på sådan et her til mig selv..

Men tager man det inden under jakken eller uden på?
    Og er det ikke herre varmt at køre med om sommeren?

• #10   30. jan 2006 På længere ture (+50km) ville jeg ikke undværre et nyrebælte... Det støtter ryggen helt kanon.

• #11   30. jan 2006 rumle: ironi!

• #12   30. jan 2006 Køb et rygskjold med nyrebælte i. Det støtter ryggen godt samtidig med det beskytter dig hvis du skvatter...

• #13   30. jan 2006 Kørte tidligere med en nyrebælte/rygstøtte, og det var jeg superglad for på længere ture. Man falder ikke sammen i den nederste del af ryggen. Nu har jeg et rygskjold som kan det samme.

/
    Jesper

• #14   30. jan 2006 Jeg bruger kun nyrebælte da det støtter ryggen. Jeg ville ikke kunne køre langt uden det på.

Søren.

• #15   30. jan 2006 arhhhh pjat med jer - jeg kan huske sommeren 1980, hvor jeg kørte cross 8 timer dagligt på en tunet puch 3 gear - jeg var 13 og overvejede nyrebælte - men droppede ideen udfra devicen at så længe jeg ikke pissede blod, var det nok ikke så galt fat - siden da har de da også funket fint.

Skal da tilføjes at jeg nu - i en alder af 38 - har købt rygbeskytter med indbygget nyrebælte :-)) - man blir en kylling med alderen.

vh

• #16   30. jan 2006 Kører med nyrebælte ("sammenbygget" med rygskjold)

Har et arbejde med rigtig mange rystelser, nok næsten mere end en HD stivsteller og en sommer hvor jeg arbejdede 12 timer om dagen, 14 dage i træk med den slags, fik mine nyrer nok. Jeg begyndte at blive svimmel og var flere gange ved at besvime, kunne ikke lave noget med rystelser en lille uge efter. Aner ikke om man kan tage skade af det, men der skulle da pænt meget til før der rigtigt skete noget.

Uanset hvad er det nu rart med nyrebælte, da det som sagt støtter godt!

PS En rigtig mc vibrerer godt og har derfor ikke brug for mere end en cylinder smiley

• #17   31. jan 2006 Hvilken rygbeskytter skal man så vælge? altså hvis man skal have en med nyrebælte..

• #18   31. jan 2006 Jeg har den flade Dainese model (der findes også en med riller/buler på bagsiden). Selv om det ikke er helt korrekt, gør det at man let kan have en rygsæk på også, uden at man mærker noget til det.

Jeg synes det sidder helt perfekt på kroppen, men det velcro der sidder på for at lukke nyrebæltet kunne god være bedre, det er desværre rimeligt dødt efter kort tid.

Skulle jeg købe et nyt, ville det nok blive samme model/mærke, med mindre de har lavet en ny model magen til, men med "opdateret" velcro...

• #19   31. jan 2006 øhmm... jeg mener selv om det ikke er helt korrekt at have rygsæk på, når man kører mc, er det nu meget rart at rygskjoldet er fladt og ikke stikker ud, hvis man alligevel vælger at køre med rygsæk en gang imellem.

Forstår I?

Kommentér på:
Nyrebælte?

Annonce