{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.520 visninger | Oprettet:

Ny/brugt lille mc. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal om ikke så lang tid ud og have mig en lille mc. Eftersom jeg kun har det lille mc kort, skal jeg have en med maks 35 heste. (Mener det er maks?)

Men jeg er i tvivl om hvad jeg vil få mest ud af at købe. Jeg tænker:

En større mc på ca. 600 ccm, som så bliver droslet ned. og derefter så får fjernet doslingen, så den bliver "stor" igen når jeg bliver 21. Prisen er lidt underordnet da jeg så kommer til at have den i mange år. Men maks de 60-80 tusinde. Mindre kan selvfølgelig også sagtens klare det!

http://www.kawasaki.dk/Ninja250R

Eller:

En lille mc, som jeg derved kan øve mig på i noget tid. Indtil jeg bliver lidt mere vant til at køre mc. Derved overvejer jeg en Kawasaki Ninja 250R. Rigtig lækker lille sag, til ikke så mange penge igen for en helt ny. Umildbart er det den jeg hælder mest til.

Men jeg har også overvejet en Hyosung GT250R. Billig og med en fin motor. Jeg ved bare ikke om den er for meget kina-plast, end en Ninja? Og om der er mere kvalitet i en Ninja, som man gerne vil betale ekstra for. Prisen på denne er jeg nemlig godt tilfreds med, men jeg vil gerne betale det ekstra for en Ninja hvis jeg kan mærke den store forskel efter et år eller to. Eller lige med det samme?

Hyosung: (link fjernet)

Og som sidste mulighed: jeg har en drøm om en Kawasaki ER-6n. Den er fandme fed, men stadig skulle den lige drosles osv. Men det bliver nok lidt mere i det længere løb, og om nogle år.

- Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny/brugt lille mc.
  • #1   20. apr 2009 Hvis du er lidt vis, så gå efter en eller anden tocylindret 600-650 ccm.

    De har noget slaglængde og bevarer derfor en rigtig god protion moment ved drosling, såjedes at de faktisk giver køreglæde og træk i droslede versioner.

    Og når så droslingen kommer af, så har du fuld glæde.

    Begynder du med en 250, så ryger du med ret stor sikkerhed ind i at skulle skifte cykel i løbet af et par år.

    En 600 cc droslet R4, vil jeg ikke anbefale at drosle. Mas tager toppen af omdrejningerne, og de udvikler deres moment i det område man bortdrosler.


  • #3   21. apr 2009 Jeg ville da klart tage er6n med det samme også drosle den den cykel kan du have glæde af i mange år også når du må køre på stor mc. Den er skide skæg at køre på dejlig let kørt maskine. Og hvis du alligevel i fremtiden ville have en er6n er der jo ingen grund til at tabe penge på en ninja250r når den skal sælges om 2 år.

    Mvh Michael


  • #4   21. apr 2009 Jeg har også overvejet at gå hele vejen også købe er6n, og beholde den i mange år. Men for fandan det er mange penge! Ved sku ikke helt om jeg er klar til at smide 100 kilo efter en mc.

    Men pengene ville helt klart ikke være spildt, hvis jeg købte den!


  • #5   21. apr 2009 For 60k kan du finde en brugt Suzuki SV650 eller Kawasaki ER-6 - begge super letkørte maskiner med maser af moment også selvom de bliver droslet.

  • #6   21. apr 2009 havde klart valgte er6.. den er super nem/sjov at kør.. smiley

  • #7   21. apr 2009 Nu kan jeg jo kun tale ud fra hvad jeg selv har prøvet.
    - Men jeg var lykkelig for at jeg ikke valgte en 250'er da jeg købte.

    Se evt på 400'er ræserne (har selv en tilsalg). Der får du meget mc for få penge.


  • #8   21. apr 2009 Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har det lille kort endnu, men hvis det er de to år, så vil jeg købe en mc der er bygget til de 34 hk, helst brugt, og så sælge den igen når du får stort kort.
    Herefter kan du købe en større maskine...
    En stor maskine der er droslet, bliver bare en stor tung knallert, som bruger mere benzin på at lave mindre arbejde end en udroslet...
    En maskine med 34hk fra start er derimod dimentioneret til motoren, den er lettere, og derfor hurtigere og nemmere at svinge med og bruger mindre benzin.
    Jeg har selv det lille kort, og en 250cc maskine.
    Uanset hvad så tror jeg gerne jeg vil prøve noget andet når jeg har haft den i 2-3år, selvom det var en stor maskine...


  • #9   21. apr 2009 Om man kan "nøjes" med en 250'er handler mest om ens eget temperament.
    Personligt kan jeg godt lide at køre de små 250'ere med 30-40 hk. Og en af de sjoveste MC'er vi har haft i huset, var en VTZ250 med 45hk.

    Er du heldig kommer den til DK i år:
    www.bike.se/content/3051/


  • #10   21. apr 2009 Chris G: det er ikke helt sandt.. er6 bliver meget bekendt droslet ved at begrænse hvor meget gas du kan give.. så det vil bare svare til at du kører pænt på den.. og at køre pænt plejer ikke at koste mere benzin..

  • #11   21. apr 2009 okay, det kan du have ret i, de cykler jeg har set var droslet med noget shims i kaburatorene, ham der havde den snakkede om at det var mere økonomisk at køre uden droslingen...

  • #12   21. apr 2009 Jeg er altså heller ikke enig i, at du får flere kræfter med en lille maskine ifht. en stor droslet. Uanset hvad vil flere ccm jo give mere moment. Desuden har jeg overhovedet ikke oplevet ringe brændstoføkonomi.

  • #13   21. apr 2009 Så mildbart kan jeg forstå at i mener at jeg skal købe en større mc, da jeg på længere sigt kan for større glæde af den. Hvilket jeg også tror på. Men nu har jeg ikke kørt så meget mc, så hvis jeg køber en vil jeg have større sansynlighed for at falde, og derved kan jeg ikke få en kasko som er til at betale. Med mindre jeg køber en helt ny, og samtidig tegner forsikring hos dem. Hvor der ofte er kasko med. Men hvis jeg så skal have en stor mc, med kasko bliver jeg næsten nød til at købe en ny ER6N. Men samtidig smide 100 kilo efter en mc er lidt vildt synes jeg!

    Men nu begynder jeg næsten af overveje det... smiley



  • #14   21. apr 2009 tg motor i middelfart har en fabriksny er6n 07 model i sort til 80000kr det er 12000kr under en 09 model som vist godt nok er lidt forbedret.

  • #15   21. apr 2009 jep.. du kan købe den model som michael skriver.. og er6 er en formidabel begynder maskine.. det er en rigtig fin maskine at starte på..

  • #16   21. apr 2009 Som altid en smagssag :o):

    Det har været svært at få de smørede grin af flere motorsportsjournalister efter de har prøvekørt Baby Ninjaen. Den giver ubetinget rå køreglæde, og hvis den kan begejstre folk der lever af at teste motorcykler, så kan den nok også begejstre dig udover de to-tre år du er pisket til at køre på den.

    Du får megen mere føling med MC kørslen hvis du starter på en utrolig letkørt og "ikke tung" maskine, der er til at håndtere.

    Men prøv dem, og se hvad du falder for ........ altså når du kører dem, det er trods alt det det kommer an på.

    http://fpn.dk/motor/mc/article1323228.ece

    Rigtig god fornøjelse :o)

    JLL


  • #17   21. apr 2009 Ser sku helt "hyfsat" ud den der minimonster fra Honda :o).

    JLL


  • #18   21. apr 2009 Chris:

    Det handler ikke bare om, hvor dan der er droslet, men også om hele motorens momentkarakteristik, og her er er volumen og slaglængde samt knastvinkler meget afgørende for, hvornår cyklen opnår et ordentligt moment. Er droslet ER6, SV650 eller NTV650 eller lignende er bestemt ikke noget, der håndterer som en tung knallert:-)


Kommentér på:
Ny/brugt lille mc.

Annonce