1.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Gran Canaria Gran Canaria

Så er jeg netop kommet hjem efter en lille pause på Gran Canaria med kæresten..
Vi skulle så ud og kikke lidt på øen en af dagene, og selv om jeg havde læst at vejene kun var for erfarne mc-kører, skulle det da prøves!
Gik efter en F650GS, men pga alder måtte jeg sgu nøjes med en YBR250..
Må nok sige at jeg hurtig fandt ud af at dette var et mc paradis, kun sving på sving, i bjergene..
Så fik hurtigt kørt en tur på lidt over 100km med kæresten, hvor efter hun blev dompet på hotellet.
Derefter gik det stærkt med at komme tilbage til bjergene alene og få smidt rundt med den lille lette cykel (som burde kunne fås i DK, eftersom den kører helt fint)
Blev til omkring 7timers næste non-stop sving kørsel den dag.. smiley +en øm nakke og koblings hånd..
Så hvis kommer til Gran Canaria, så tag jer den frihed at leje en mc, og så igang på deres dejlige veje..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gran Canaria
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #1   23. apr 2009 Jeg lejede en XT 660 for 2 år siden da vi var på GC. Som du siger, er det über svingparadis. :o)

• #2   23. apr 2009 Heh, så er jeg ikke den eneste.. Kris H - vi boede netop i Ingles, var super at køre derfra! klart noget jeg ville gøre igen.. venter bare til jeg må leje noget lidt større at have mellem benene.. smiley
    Ud og køre hele dagen, og så bare lade damen ligge ved poolen

• #3   23. apr 2009 Lejede for 2 år siden en Xt 660X - og havde 2 forrygende dage.
    Fra øens højeste punkt midt på øen og direkte vest findes en fantastisk vej på ca. 3m bredde helt ny asfalt og en milliard sving. Og det bedste er at du ikke møder en eneste bil de 1½ time turen varer. Den går ud til tomatplantagerne på vestkysten og der kommer turisterne ikke.

Det kan kun anbefales. Eneste bekymring jeg havde var at udlejeren forlangte at vi udfyldte en slags seddel ligesom den til en kreditkortsfluesmækker, og kørte kortet igennem. Den lå så i hans boks indtil vi afleverede cyklerne i samme stand. Han havde i princippet en "blanko" check til vores visakort mens vi havde cyklerne.

Har andre oplevet noget lignende. Vi lejede cykler meget tæt ved Hard Rock cafe i Playa del Ingles. Fin service og behandling, og nye velholdte cykler. der var kun lige det med den visabon.

• #4   23. apr 2009 Hvad har i givet for at leje sådan en mc ?

• #5   23. apr 2009 Jeg gav 130,- eur for 2 dage med fri kilometer. incl. forsikring og div. men selvfølgelig excl. benzin - som koster lidt mindre end i DK.

Ruten jeg omtalte går fra Artenara mod San Nicolas. Det skal helt sikkert opleves igen når jeg skal tilbage til oktober.

• #6   23. apr 2009 Der er også det lille men, at forsikringen ikke gælder hvis du kører uden for asfaltvejene.

Gran Canaria er eventyrland for Offroadkørere, her er masser af rigtigt fede grusveje i bjergene. Men der må man ikke køre.

Og som før omtalt er det en rigtig god ide at have sit eget udstyr med hjemmefra.

• #7   23. apr 2009 Jeg er så meget klar på sådan en tur det er 110% sikkert...

Bum Bum... der skal ligges noget i tænke boxen og findes noget ferie smiley

• #8   23. apr 2009 De sagde til mig at det var et forsikrings spørgsmål, og at jeg skulle have haft kortet i mindst 5år før jeg kunne prøve noget større..
    Heldigvis havde ham jeg lejede hos et par 250'ere, de andre ville kun lade mig få en 125'er :S
    Rasmus S - ville nu ønske jeg havde haft mere tid og fået prøvet endnu flere sving..
    TuxN - det er bare at komme afsted, find en afbudsrejse evt, gjorde min kæreste og jeg. kostede ca 3000,- for en lejlighed i 11dage..

• #9   23. apr 2009 Det er billigt 3000kr ? for jer begge ? eller pr person ?

• #10   23. apr 2009 Det var pr person.. kik lidt på afbudsrejser.net den bliver opdateret flere gange om dagen.

• #11   23. apr 2009 SUPER tak

• #12   23. apr 2009 Lejede 3 forskellige cykler sidste år i 3 dage,super måde at få vinterdepresion væk på..Super veje og ingen biler ..

• #13   23. apr 2009 johnny L - må man sige, var slet ikke forberedt på hvad der ventede.. bare underligt at man ikke kunne få nogle mere racer præget cykler dernede..
    Fik også flere gange af vide fra hende bag på, at nu lå jeg altså igen og kørte for hurtigt til at det var behageligt, men hun blev jo så også smidt af ved hotellet igen smiley

• #14   23. apr 2009 Motard er det eneste der duer dernede,da 140 er max i bjergene..Og så alt udstyr med hjemmefra

• #15   23. apr 2009 Kunne godt ske at det skulle være hen over vinteren man tager afsted, som i skrev kunne det jo tage lidt af vinter depri smiley

• #16   23. apr 2009 Tror min szr ville være noget af det bedste der hvertfald (er jo trodsalt en motard motor smiley )
    Fattede slet heller ikke hvorfor de alle kørte på store mc'er! selvfølgelig er de da billigere der, men ville da hundrede gange hellere ligge på en let 600'er end en af de mange 1100xx blackbird jeg så..

• #17   23. apr 2009 Mine forældre var dernede lige efter jul, og sagde at det var ret så koldt (kan være de var uheldige)..

• #18   23. apr 2009 Good point... der skal jo helst være lidt varme i vejen..
    Hmm så sidst på sommeren måske.

Sidste gnag jeg var der var i starten af Janura... det husker jeg som varmt...

• #19   23. apr 2009 Nok meget med forskel, og om hvor heldig man er mht vejret.. vi havde omkring 25-30grader..

• #20   23. apr 2009 Sidst jeg var der kørte vi fra 30 grader i Playa del Ingles til -1 grad på toppen. Vi kørte gennem skylaget. Det var helt perfekt, og en virkelig underlig fornemmelse. Man kan mødes flere slags klima på en og samme ø.

• #21   23. apr 2009 Hvor højt oppe var i der? vi var omkring 1,7km.. men vi kørte bare i normalt tøj.. havde selv kun bukser og en hættetrøje..

• #22   17. nov 2009 Pico de las Nieves 1949m over havet. Øens højeste punkt.

Vi var afsted igen her i slutningen af oktober 09. Selvfølgelig igen på MC, kanon tur på en lejet FS650. Den var dog lidt skuffende, for meget sofacykel :-).. det endte i ruflet bagdæk og blå bremseskiver, de sportslige egenskaber på sådan en maskine står sgu lidt tilbage.
    Jeg skulle have taget den XT660X som blev tilbudt.
    Vi havde faktisk denne gang en med på turen som fik nok af at køre sving !! det troede jeg ikke var muligt for en med MC-kørekort. Vi havde fornøjelse af at være ude og køre i weekenden hvor de lokale også holder fri, således kunne vi mødes og følges ad med nogen som kendte de absolutte "must try" veje omme på vestsiden.

Men glæder mig da allerede til næste gang turen går til dette MC paradis....

• #23   17. nov 2009 Ja, amme her og når den tid kommer kan jeg få lov til at køre en rigtig mc.. smiley

Kommentér på:
Gran Canaria

Annonce