675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

begynder at ryste ved 160km/t !?? begynder at ryste ved 160km/t !??

Er der nogen som ved hvorfor min TL1000R er begyndt at "ryste" ved 160km/t (ikke off. vej, men på en bane) det har den ikke gjort tidligere, men den har fået nye dæk på (pilot power 2ct) og hævet bagenden 5 cm

Dæktryk ? Afbalancerings klodser ? Eller hvad kunne forklaringen ellers være !?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begynder at ryste ved 160km/t !??
  • #1   25. apr 2009 kan godt være manglende afbalancering.. men måske også det at du kun har hævet den i bagenden.. det vil jo påvirke den uanser hvad.. smiley men normalt burde den kun styre hurtigere..

• #3   25. apr 2009 Bagenden er hævet ved at hjælp af en 5 mm skive imellem fjeder og stel - efter en "opskrift" på nettet - og afprøvet af flere TLR ejere uden rystelser !?

Jeg ved ikke om det er noget der stopper ved højere hastighed (?) men det kan da afprøves....håber bare det er et afbalancerings problem - er det en måde at teste det af på ?

• #4   25. apr 2009 Hvis den lige har fået nye dæk ville jeg nok kigge der, vægtklodserne er ikke røget af vel?

Ellers måske prøv at få dem afbalanceret igen, det kan ikke koste mange kroner.

• #5   25. apr 2009 hmm sådan en 2 pattet maskine ryster den ikke fra du starter den til du stopper den igen..? det gas.. smiley

• #6   25. apr 2009 "min TL1000R er begyndt at "ryste" ved 160km/t (ikke off. vej, men på en bane)"

Det lyder meget mærkeligt, at den kun gør det på bane. Kan det have noget at gøre med vægten på nummerpladen, som du måske piller af, når du kører på bane?

• #7   25. apr 2009 MARTIN : det kan du have ret i...men det er blevet værre ;o)

SNETYV : ved ikke hvad nummerpladen vejer ? men havde jeg skrevet det var på motorvejen, havde der sikkert været 20 indlæg om at man max må køre 130 km/t på de danske motorveje ;o)

Den må lige en tur forbi dæk mekanikeren på mandag...

• #8   25. apr 2009 brian lige præcis, folk får sgu hurtigere ondt i røven herinde end en nyindsat pædofil...
    åhh nej han kører i cowboybukser
    åhh nej han kørte 113 i 110 km zone
    åhh nej han kørte til bager uden hjelm
    åhh nej han har ingen lys på på den video osv osv osv..
    men er da meget sjovt at læse de indlæg fra alle tudefjæsene til tider ha ha.. smiley

• #9   25. apr 2009 Det lyder som om det godt kan være fordi du har hævet bagenden.
    Det giver en stejlere kronrørsvinkel, hvilket giver kvikkere indstyring, men også en mere nervøs cykel.
    Har du styrdæmper på???
    Ellers kan det faktisk gå galt. Det den laver nu lyder som det der kaldes chatter, men det kan være selvforstærkende og gå over i wobble, også kaldet tankslapper: http://www.youtube.com/watch?v=WU5RH3zaf2Y&feature=related

Træk gaffelbenene en smule igennem tripple clampsene (gør forenden højere) Så vil du sikkert mærke den bliver roligere.

• #10   25. apr 2009 hvis det har været der siden du har skiftet dæk, og den ikke er blevet afbalanceret, og det kun er ved højere hastigheder, er det næsten indlysende at den skal afbalanceres! har prøvet det masser gange!

hvis du ikke har stativ til det, er det super let at afbalancerer den, ved hjælp af en pind(evt kostskaft) og to stole! klodserne køber du bare ved en mekaniker/dækmand!

Kommentér på:
begynder at ryste ved 160km/t !??

Annonce