{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia RS50 til RS 125
  • #2   4. feb 2006 du kan godt få den lavet om men det kræver at du sender den til undersægelse på tekniskinstitut så de kan godkende konstryktionen og det koster kassen og det tager tid. så det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dig.

  • #3   5. feb 2006 Kommer an på hvor meget moral du har i dig. Men helt sikkert et spændende projekt. Tror godt der er plads, da sådan en en cylle to takker ikke fylder det helt vilde...

  • #4   5. feb 2006 En bekendt har haft mailet frem og tilbage med færdselsstyrrelsen, for at få på sort og hvidt hvad der kræves for at få en knallert indregistreret som MC, her er svaret han fik:

    De har ved mail af den 26. august 2005 forespurgt om, hvorvidt det er muligt
    at omregistrere en registreringspligtig knallert 45 til motorcykel.
    Færdselsstyrelsen har den opfattelse, at foreslåede omregistrering af en
    registreringspligtig knallert 45 til en motorcykel, kan lovligt gennemføres.

    Følgende forhold skal bringes i orden:

    1. Omtalte knallert 45 skal ombygges til en motorcykel, således at dens
    tekniske indretning svarer til de krav som fremført i Detailforskrifter for
    køretøjer (for Detailforskrifter for køretøjer følg venligst denne link:
    (link fjernet) )
    2. Motorcyklen skal opbygges således, at den fremstår som værende identisk
    til en serieproduceret motorcykel af samme fabrikat som Deres knallert. Det
    betyder, at Deres registreringspligtige knallert 45 skal kunne findes på
    produktionsprogrammet af den pågældende producent i en udgave som en
    serieproduceret motorcykel.
    3. Der skal udfyldes en Dataerklæring af motorcykelfabrikanten eller af
    fabrikanten udpeget repræsentant eller af en anerkendt
    prøvningslaboratorium. Det er en udpræget praksis, at dataerklæringen
    udfyldes af en repræsentant for fabrikanten, dvs. motorcykelimportøren (for
    påkrævede dataerklæring følg venligst denne link:
    (link fjernet) )
    4. Afslutningsvis skal den nu ombyggede motorcykel, tidligere
    registreringspligtige knallert 45, fremstilles til syn, hvor ovenomtalte
    dataerklæring skal fremvises. For yderligere vejledning om syn, se:
    (link fjernet)
    Ydermere skal der betales en registreringsafgift fastsat af Told og Skat
    (for yderligere info om registreringsafgiften, se www.toldskat.dk )

    Færdselsstyrelsen vil benytte lejligheden til at oplyse Dem om, at
    Færdselsstyrelsen ikke er i besiddelse af tekniske oplysninger om enkelte
    køretøjer, og derfor ikke er i stand til at forholde sig til netop Deres
    knallert, og den påtænkte ombygning.

    I håbet om, at denne besvarelse er fyldestgørende, ønskes De held- og lykke
    med projektet.

    Med venlig hilsen

    Damir Ljubicic, Ingeniør

    Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K


    Punkt 2 gør det 100% umuligt at få en knallert indregistreret, medmindre de går med til at lade en afdroslet RS'er være MC f.eks, den kan jo køres som MC i bl.a. tyskland hvis du er 15år. Den er vel oprindeligt godkendt som MC når man fjerner plumben.


  • #6   6. feb 2006 Med mindre du vil bruge adskillige tusinde kr på projektet er det dumt at gå igang.

    Desuden er din cykel jo ulovlig og man kan derfor aldrig nyde køreturen helt igennem uden at skulle se sig over skulderen.



  • #7   13. feb 2006 Dødfødt projekt en RS 125èr med støbejerns-stel
    den bliver nok ikke verden vildeste racer
    Tror du skal starte med at spørge fabrikken om de har nogen indvendinger til dit projekt smiley de bor så lige i Italien


Kommentér på:
Aprilia RS50 til RS 125

Annonce