{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Bil på MC plads... {{forumTopicSubject}}

Godaften...
Er det egentlig ulovligt at holde på en MC plads hvis man er i bil??
Jeg er lige kommet hjem fra en hyggelig kører tur, og så er der en spade der holde på min MC plads lige foran min dør...
Så derfor kom jeg lige til at tænke på om det overhovedet er lovligt...

PS: hvis der er nogle der har nogle sjove løjer som man kan lave ved idioten, så er der også plads til dem i den her tråd... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil på MC plads...
  • #1   10. maj 2009 masser af olie i udstødning. harmløst men manden tror at hans bil er ved at gå i stykker når den ryger som en mz

• #2   10. maj 2009 Få et par venner til at parkere deres biler meget tæt på den, så har ikke kan komme ud smiley ? Hvis der så er klager så bare sig: En mc ville da kunne have været kommet ud? smiley

• #3   10. maj 2009 Hmm sidst jeg oplevede det samme, skrev jeg en seddel til bilejeren om han ikke kunne se, at han havde parkeret, så jeg ikke kunne komme ud af min gårdhave. Hellere en flink seddel end en væltet mc:-)

• #4   10. maj 2009 Hos min mor får bilerne der holder på MC, jeg gentager MC parkerings pladsen P-bøder. og har spurgt pvagterne, og de siger det er MC og knallert der må holde, og intet andet.

• #6   10. maj 2009 Rolig nu Kris, jeg mener bare han kunne da parkere lidt længere nede af vejen...
    Der er vel en grund til at der står MC plads der...
    Og nu var det også nogle rimelig harmløse løjer jeg tænkte på...

• #7   10. maj 2009 Jeg siger jo kun hvad P-vagterne siger. og hos os på Nørrebro resultere det altså i P-bøder. og hvad er ide'en så med en MC plads hvis alle må holde der ? fordi bilerne bliver GODT negative hvis en lille MC optager en hel skråbås, det er helt 100.

så kan kun sige at hvis der snakkes om Nørrebro, så må den bil ikke holde der smiley

det ville jo være det samme som en Handicap plads, den bare fortæller at hvis man er handicappet må du holde her, men det samme på alle andre ? lyder da helt i skoven

• #8   10. maj 2009 Jeg går ud fra at det er Århus vi snakker om, så det er ulovligt for en bil at parkere i en mc-bås.

Kris H : Henrik (Aalborg) S har helt ret : Det er også ulovligt for en mc at parkere i en bil-bås.

Se evt parkeringsreglerne for Århus her (stk 3+4) :

(link fjernet)

• #9   10. maj 2009 Tak Thomas, det var et præsist svar må man sige...

• #10   10. maj 2009 Hvad siger Kris Klog så til det ??

• #11   10. maj 2009 C-4 > Der kommer nok bare et surt opstød mere.

Dewt lyder som om han trænger til noget fisse smiley

• #13   10. maj 2009 Nu ikke får hårde ved Kris - hovedet er ikke hjemme i hjelmen endnu

• #14   10. maj 2009 en lort ind i udstødning... lugter med garanti ikke godt når den bliver varm.

• #15   10. maj 2009 Drenge .. rolige nu. smiley

Kan I lige forestille jer.. et lignende topic på bilgalleriet.. fordi en Mc-ist er kommet til at parkere på en bilparkering.. og snakken går på .. om det er lovligt eller ej...

Vil I så bryde jer om at høre alle de "sjove" forslag der kom til "sjov og ballade" på denne MC ??
    Nej vel...

Derfor .. slå lige koldt vand i blodet først.. og få helt styr på hvad der er fup eller fakta.. rent lovgivningsmæssigt...... og derefter.. måske agere på en lidt mere human måde med en seddel i ruden eller lignende... ..

Med smil og god opførsel.. kommer man som regel længst med.... smiley

• #17   11. maj 2009 Med mc må du ikke parkere i bilbåse , altså når der er en hvid streg rundt om pladsen . Ingen hvid streg så må du godt (hørte en parkeringsvagt i kbh i torsdags)

Spurgte også om hvad man skulle gøre hvis der var et af de skilte med 30 min parkering mellem 7-18 eller lign. Vi har jo ikke ur vi kan sætte på mc. Der fik jeg at vide at man rent faktisk skulle (efter reglerne) sætte den på fortovet og den måtte ikke stå til gene for andre.
    Den grinte hun også selv af

• #18   11. maj 2009 Jeg må give M@F ret i det med en seddel i ruden.

Jeg har 2 forskellige liggende på pc'en som jeg bruger. Begge med en tekst og en lille humoristisk tegning.

1. Hvis du knepper som du parkere, får du den aldrig ind.
    2. Tillykke! De parkerer pragtfuldt! -velkommen i foreningen!
    Foreningen for evnesvage bilisters vel..

Jeg har endnu ikke oplevet der er nogle der er blevet vildt fornærmere.

Kommentér på:
Bil på MC plads...

Annonce