1.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Styrtet :-( Styrtet :-(

Vræl, så måtte mig og Ninja'en ned og bide i asfalten smiley Og det var så ikke engang asfalt, men en milliard løse småsten. Kørte ud fra en lille by udenfor Silkeborg, og pludselig var den asfalterede vej bare fuldt op med løse sten, som de åbenbart ikke mente skulle advares for, før lige før de begyndte med et lille skilt "40" og advarselstrekant for løse sten...

Så hvis nogen af jer kommer igennem Sinding, uden for Silkeborg, så PAS PÅ! Det er sgu en ren dødsfælde. Nåede ikke at opdage det før det var for sent..
Men er da heldigvis ikke kommet til skade, har bare slået mine hænder og venstre knæ af pommern til.. Men Ninjaen er helt ødelagt på den ene side smiley

Så hvad gør jeg nu? Har heldigvis kasko på den, så jeg ringer bare til forsikringen i morgen? Og så får den på værksted? Hvordan fungerer det?

Jeg vil desuden lige knytte en stor tak til de dejlige mennesker som kom mig til undsætning, Lone og Per, som nu har Ninjaen stående indtil den kan hentes og som fragtede mig hjem bagpå deres fine Goldwing. Dejligt at opleve at MC-folket holder sammen.. Der var i hvert fald ikke en eneste bil der stoppede..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrtet :-(
  • #1   12. maj 2009 Du ringer bare til forsikringen og melder skaden, evt. kan du høre om de har et fortrukket værksted.
    Derefter er det bare på værkstedet med den, så får de fat på en kurator og klarer det hele.

• #2   12. maj 2009 Æv.. synd for dig.. har været der selv..

Det er møg ærgeligt..

Godt der ikke skete dig mere..

Held og lykke med den..

• #3   12. maj 2009 For trist Camilla... men det vigtigst at det var materiellet det gik ud over! Husk endelig det... selvom jeg også vil brøle hvis jeg styrtede smiley

• #4   12. maj 2009 Godt at hører at der ikke er sket mere med dig.. Og fint at du er kommer helskindet hjem.. sådan da..

Du skal bare have fat i forsikringen, evt påpege manglen ved vejens udstyr/skiltning, hvis den ikke er tilfredstillende (læs lovlig) så kan du slippe for at skulle betale selvrisiko, og derved ancinitets fald.. Tag evt. ud og tag et billede af skiltning, samt vejens tilstand..

• #5   12. maj 2009 Æv altså, fuck hvor skod. Godt at der ikke skete dig mere...

• #6   12. maj 2009 Hmm hvis de ikke skiltede med det er der muligvis noget af hente hos tosserne med stenene, prøv at hører forsikringen. Fik tjæret hele bilen til på et tidspunkt da de havde givet den lidt rigeligt og da skulle man bare melde det til forsikringen så klarede vej firmaet rejningen for rengøring

• #8   12. maj 2009 Tak for jeres svar.

Ja, det er bare vildt ærgerligt, er bare så ked af det smiley Men er selvfølgelig glad for der ikke er sket mig noget, udover slaget. Sgu godt man er pakket ind i læder!

Men jeg vil da helt sikkert forhøre mig hos forsikringen i morgen, om man kan få noget ekstra for deres mangelfulde skiltning.
    Der var et lille skilt, et fartskilt og en advarselstrekant, men som sagt, var det kun lige inden de løse sten begyndte, og det var lige efter byskiltet.. Jeg kunne godt have brugt en advarsel inden, så jeg kunne have nået at bremse ned til de fyrre inden jeg stod på hovedet i stenene..

• #9   12. maj 2009 FUUUUCK hvor træls!! Er bare surt sådan noget crap! Godt der ikke skete mere med dig! Jeg var også selv nede at ligge i lørdags, men var helt min egen skyld, blev overmodig i terræn'et og så overtog cyklen lige magten.. hehe, men det er jo en offroader, ridser hører nok næsten sig til.. smiley

• #10   12. maj 2009 nedtur, men jeg ville tage nogle billeder at skiltningen derude, og høre om de mener der er skiltet korrekt!!! for der er noget med at der skal advares nogle 100m før... det samme med rep, at veje mv. har engang prøvet at få ødelagt en fælg på bilen da der ik var skiltet med at vejen ku være fræst huller i til reperation og fik erstattet fordi jeg havde billleder af stedet.

• #11   12. maj 2009 øv altså Camilla, men som andre har skrevet, så var det godt at der ikke skete noget med dig.

• #12   12. maj 2009 godt der ikke skete dig noget!
    du skal kører ud og få taget billeder af det! så kører du ned på kommunen! fremviser din sag! spørger til om de folk som har sat skiltningen ikk har kursus i skiltning af vej. spørg til hva de vil gøre ved sagen! ellers kontakt en advo.. husk svige smerter tabt arbi fortjenste osv. ser tit steder som er dårligt skiltet, og kommer arbi tilsynet og ser sådanne skiltning, er der store bøder, både til han som har sat dem op, men også til firmaet der har dem ansat. det kan ikke passe at det skal på din egen forsikring. men komtakt dem n alligevel. held og lykke med det.

• #13   12. maj 2009 Det er garantriller ham der Valdemar der har lagt sten ud!

• #15   13. maj 2009 Som skrevet, skynd dig at få taget billeder. Skriv utilstrækkelig afmærkning som grund til styrtet og tag den så derfra!
    Hils Lone og Per fra mig af, og kig så selv ud til Silkeborg MC's sommertræf den første weekend i juni!

Vær glad for, at du ikke kom nævneværdigt til skade. evaluer ulykken og gem den som en nyttig, men forbandet ærgelig, lektion!
    Du kan evt prøve "Bo's Mc" på Priorsvej. Han vil kontakte forsikringen og plejer i øvrigt, at lave et godt stykke arbejde!

• #16   13. maj 2009 Nu har jeg sendt skadesanmeldelse og har skrevet at ulykken skyldtes den utilstrækkelige skiltning. Så håber jeg de kommer til at betale for det.
    Jeg har desværre ikke mulighed for selv at komme derud og tage billeder, da mit eneste køretøj jo holder derude. Men jeg vil da lige spørge Lone om de evt. kan tage et billede af det for mig..

Den bliver hentet af Rydberg i eftermiddag. Så må de tage sig kærligt af den.. Jeg håber de kan lave den så den bliver god som ny.

Jeg fik også anmeldt skader på mit tøj og handskerne. De udbetaler en erstatning for det med det samme. Mener det var omkring 3400 kr, så er der da lidt at købe nyt for..

• #17   13. maj 2009 Hvor gammelt / nyt var tøjet? Husk, at det er indboforsikringen der skal dække det! og jo, Rydberg skal nok få din Ninja til at tage sig ud som en ny!

• #18   13. maj 2009 Tøjet var to år gammelt cirka.. Gav cirka 2000 for jakken og 2000 for bukser, 300 for handsker - 20% afskrivning på det, så jeg er godt nok tilfreds. Især fordi de hverken skulle se tøjet eller have kvittering, så det var heldigvis nemt. Jeg surfer lidt på fc-moto nu efter en ny dragt..

Ninjaen er nu blevet hentet af Rydberg. Lone havde allerede taget billeder af skiltningen derude, så det var bare super!

• #19   14. maj 2009 det var sku sødt af hende og tage billederne! du må lige huske og komme med en opdate på hvem der skal betale for skaderne. håber din cykel bliver go som ny igen.

• #20   15. maj 2009 Så har jeg hørt fra forsikringen. De mener ikke der er belæg for at kommunen skal erstatte skaderne da asfaltering med løse sten er en "helt normal" asfalteringsmetode og de ligeledes mener de der er skiltet korrekt.

Så øv øv, sur røv, jeg må selv betale for selvrisiko.

Så pas på derude, dette er endnu et eksempel på at vi motorcyklister ikke bliver tilgodeset i trafikken..

• #21   16. maj 2009 det burde du sku tale med en advokat om.. hva lyder din selvrisiko på?? jeg ville undersøge om det skilt står de meter fra som det skal..
    Håber ikke du stiger for meget i forsikring.

Kommentér på:
Styrtet :-(

Annonce