1.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Erfaring med ørepropper? Erfaring med ørepropper?

Hej.

Sidder og kigger lidt efter nogle gode ørepropper som ikke koster 12-1500 kr, da jeg ikke har budget til det lige nu.

Er faldet over dem her. (link fjernet)

Nogen der har erfaring med disse?

Er der nogen som kender andre ørepropper som også er gode at bruge, som sidder godt også? (måske et link dertil)

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med ørepropper?
  • #1   17. maj 2009 Jeg har to sæt ørepropper til de der 1500-2000 kr med "smarte" filtre i
    men for at være ærlig syntes jeg ikke de er 5 potter pis værd(har fået dem gennem arbejdet"
    Alt lyd bliver sorteret fra!!, selvom det ene sæt skulle lade alm tale gå klart igennem og sortere vindstøj osv. fra, men de er sku ikk bedre end de gule skum propper
    Jeg ville aldrig bruge mine penge på "dyre" propper

MVH Simon J

• #2   17. maj 2009 du kan gå til et byggemarked.. der kan du få udemærket ørepropper for 15-20 kr...

• #3   17. maj 2009 Hov forresten har jeg ikke nogen erfaring med lige de der propper du linker til, men håber du kunne bruge min skuffelse til noget alligevel smiley

• #4   17. maj 2009 Tænker bare på at få nogen jeg kan bruge flere gange end de skod nogen man kan købe til 2 kr for 1 sæt. Var nu mere derfor.

I orden med dit udbrud.. hehe.. smiley

• #5   17. maj 2009 Jeg bruger de billige fra 3M - de virker odt og så er de billige, så man ofte kan skifte dem ud:
    http://www.3mshop.dk/product.asp?product=165&WT.srch=1&gclid=CJ7mlPmFxJoCFQWfnAodbUxBsg

• #6   17. maj 2009 hvorfor bruger I ørepropper..? Det har jeg altid undret mig over...

jeg har ingen problemer med at der er formeget støj eller det brummer for meget.... (har schuberth hjelm).... kan det skyldes hjelmen eller bare at jeg måske ikke har opdaget at jeg "mangler" det...

• #7   17. maj 2009 Jeg havde også en Schuberth hjelm før, som jeg så lige har solgt fordi den blev for stor efter lidt tids brug. Der har jeg heller ikke brugt det og vil heller ikke når det er små ture, men længere ture er det rart at have, og så ødelægger man heller ikke hørelsen på længere sigt.

Men primært fordi jeg også skal have ny hjelm og sikkert ikke en der er ligeså støjsvag som Schuberth hjelmen, så det har også noget at sige.

• #8   17. maj 2009 Jeg kan nemt genbruge de gule af skum mange gange, jeg har også en plast "box" som passer lige til dem, tror da jeg har en xtra hvis du nu beslutter dig på at spare pengene

• #9   17. maj 2009 køre også bare med de gule fungere helt fint. jeg ville aldrig køre uden efter man har prøvet at køre med propper.

• #10   17. maj 2009 -WSU
    Når du først har kørt med ørepropper, så er det svært at køre uden. Vindstøj larmer helt vildt - selv i en Schuberth-hjelm, som jeg også har - og kan give høreskader.

• #11   17. maj 2009 jeg har dot-e/phonak

de bedste 1200 kr jeg nogensinde har brugt

men husk nu, det er kun det første sæt, der koster 1200kr

du får jo afstøbningen, så kan nye bestilles for er det 600 kr???

jeg kører ALDRIG med de der SKOD skumpropper igen

• #12   17. maj 2009 man kan jo lige kigge her hvorfor man skal køre med propper

(link fjernet)

• #13   17. maj 2009 Jeg bruger dem fra Biltema. Ganske udmærkede...

• #14   17. maj 2009 Jeg bruger også "kun" de billige gule. Og kan sagtens bruge dem nogle gange før de bliver skiftet ud. Det er nu en del mere behageligt hvis man skal køre lidt længere. For der er altid lidt støj fra udstødning og vindstøj. Jeg lagde først rigtigt mærke til det efter at have prøvet at køre med propper. Kunne aldrig finde på at give flere 1000kr for en prop, hvad nu hvis man taber den ene smiley

• #15   17. maj 2009 Da jeg spiller i band har jeg et sæt musiker-hørevern som er formstøbt til mine øre.
    - Dem bruger jeg også på længere tid på MC. Og de fantastiske.
    Tror jeg gav 2000,- på en messe, med 15 db linært dæmpende filtre.

• Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #16   17. maj 2009 Kører rundt med dem du linker til. Synes ikke jeg kan høre forskel på om det er er den grønne eller den gule anden dæmpning der er i, men kan klart høre forskel på hvis jeg kører rundt uden dem.
    Bruger dem dog kun til de længere ture, hvor jeg tidligere er blevet godt træt af vindstøjen...

• #17   17. maj 2009 Sevlom mit låg er Schubert S1, så er jeg fuldstændig enig med "dækmanden" Jeg har 2 sæt DOT/Phonak. Det ene med permanent dæmpning mod "grey noice" og det andet med knalddæmpning. Begge par sidder perfekt og uden at genere mit øre. Jeg bruger kun det med permanent dæmpning til kørsel, og selvom jeg har den særligt støjsvage hjelm, så har jeg gentagne gange oplevet at det suser for mine øre når jeg har kørt længere stint (100km og op) Det er fuldstændig væk med isatte høreværn. Den støj som vi oplever i mere eller mindre udtalt grad alt efter hjelmmærke og type. Det er faktisk den værste form for støj, hvilket vil kunne bekræftes af enhver ørelæge.
    Nå, men tilbage på sporet.. Du skal ud og prøve Flemming. Find det som virker for dig og hold dig til det. God jagt.

• #18   17. maj 2009 jeg kører med nogle gule/røde, der ligner små fisk! smiley de er billige og sidder godt i ørerne!
    har også haft nogle dyre engang, men droppede det, da jeg hurtigt fik dem smidt væk! smiley
    kørte også uden dengang jeg startede på mc, men endte med at blive fuldstændig ør i hovedet af det!

• #19   17. maj 2009 jeg køre aldrig uden propper. det er så lækkert at køre med. jeg har de billig gule skum nogen fra EAR. købte en pakke med 250 par i... så der er til et stykke tid : )

• #20   17. maj 2009 Jeg tilslutter mig fortalerne for DOT/PHONAK..
    Har før kørt med skumfiduser men de generer på længere ture i mune ører. Brugte dem første gang på længere tur sidtse weekend til Harzen No Problem efter mange timer. Jeg mærkede ikke de var i. Og fik dem lavet med indgang til specielle hovedtelefoner som heldigvis kunne være i min hjelm (Caberg) Så der var dejlig (dæmpet) musik hele vejen også.
    Eftersom vi ikke fik brug for regntøj er det helt sikkert mit bedste "comfort-udstyr" til mc. Jeg anbefaler det stærkt!!!

• #21   18. maj 2009 Jeg kører med de ALPINE som du linker til.

Jeg har en Schuberth S1 som skulle være markedets mest støjsvage hjelm, og indtil for nylig kørte jeg ikke med propper.
    Men købte så alligevel de Alpine propper, og må sige at jeg nu nødig kører uden..
    De frasorterer de høje lyde, uden at lukke helt af for lyden.. Dvs. at når man feks. holder for rødt, så kan man sagtens snakke med makkeren bagpå, eller ham der holder ved siden af, og når man kører ud af vejen, så er den høje vindstøj så at sige væk..

De passer godt i øret, da de er lavet i helt blødt materiale..
    Hvis de ikke passer helt perfekt, så klipper man dem lidt til med en saks, så kan man klippe dem så de passer helt perfekt til ens egen ører..
    Hvis de bliver lidt snaskede, så bare under vandhanen, så er de som nye igen.. smiley

• #22   18. maj 2009 DOT/PHONAK har jeg tre par af, et med Shot Killer, et med linear dæmpning og så et MC par. Jeg har fået det hele betalt af firmaet, så derfor er jeg nok ikke bleg for at sige at de er ikke et pløk bedre de gule skumfiduser. Du skal bare sørge for at det er den type der er glatte i overfladen, ikke dem der er ru, altså af de billige. Du kan bruge dem et par gange, og så er det væk med dem. Ingen tvivl om at de formstøbte er super til mit job, men de er IMO ikke bedre end de billige til MC. Og så kan man smide mange flere af de billige væk, når man er afsted på træf. Men dækmanden har ret, det er kun det første sæt der er dyre (1200) derefter falder de i pris, til cirka 500-700 kr alt afhængig af filtertype.
    Og igen, de er super til mit job, men ikke pengene værd til MC.

Lars

Kommentér på:
Erfaring med ørepropper?

Annonce