{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekørsel?
  • #1   19. maj 2009 Det er normalt at forhandlere ikke giver prøveture på helt nye modeller. Der skal man finde en forhandler med en demo-model eller tilsvarende brugt. Jeg forstår det godt, for hvis jeg købte en ny maskine, så skulle den ikke være kørt af andre inden jeg fik den.

  • #2   19. maj 2009 ville du købe en motorcykel der var blevet brugt til prøvekørsel og dermed havde flere hundrede kilometer på tælderen og måske en lille ups, jeg ville ikke.

  • #3   19. maj 2009 nu kan jeg se du ikke er en knægt på 18, men jeg tror da ikke at han sælger en masse, underlig indstilling at ha

  • #4   19. maj 2009 Den forrige cykel jeg købte, var en tidligere demo cykel. Den fejlede nul og nix. Og jo selvfølgelig har den fået gas, men burde nye cykler ikke kunne holde til det?

    Har kun oplevet en enkelt forhandler, som kom med ca samme kommentar. Dog med den forskel, at han sagde at folk der kørte på ducati, ikke havde behov for en prøvetur....
    Jamen farvel og tak for hjælpen. Snothoved!


  • #5   19. maj 2009 -Jylland Vogter F
    Jeg ville heller ikke have betænkeligheder ved at købe en tidligere democykel, men jeg ville heller aldrig give fuld nypris for den - Nypris giver jeg kun for en maskine, der er...ja, ny.


  • #6   19. maj 2009 Det er meget normalt ... du gider jo heller ikke købe en brugt MC vel, til nypris vel ?? hvis der konstant er folk der prøver den, er den jo ikke ny !

    så skal du finde et sted hvor de har en demo model, som du kan prøve..


  • #7   19. maj 2009 Ja, i Danmark er det ganske normalt smiley

  • #8   19. maj 2009 Jeg tror nu også at der er mange der "godt kunne tænke sig at prøve den nye fireblade" og så går ud i butikken og viser interesse blot for at prøve den og så gå sin vej. Og så har den fremtidige køber af en splinterny mc allerede brændt de første 50km af til ny pris. Den holder bare ikke...

  • #10   19. maj 2009 Du ver jo ikke hvorda den evt er kørt hvis andre har kørt den ..

    Nogle er bare nogle sviner ved Låne / Prøve maskiner Det er ufetd hvis den har ramt rpm begrænseren flere gange inden for Eks. 50 Km. !!


  • #11   19. maj 2009 Jg kan sagtens se argumenterne,men han er da ihvertfald fri for at handle med mig

  • #12   19. maj 2009 Jeg købte min uden at prøvekøre den... jeg var heldig og den ER sjov smiley

  • #13   19. maj 2009 det er vel også derfor mange forhandlere holder åbent hus ,hvor importøren stiller demomaskiner til rådighed.
    at man ikke kan prøve en helt ny mc er vel ikke så mærkeligt.


  • #14   19. maj 2009 Man kan ganske enkelt ikke sælge noget køretøj til mig, uden det er prøvekørt

  • #15   19. maj 2009 Jeg må sige jeg har været positivt overrasket i år Har både været ude og prøvekøre YamahaR1´er (Fuck den lyder godt), Kawa ZX10 (Weee, uha, Weee,uha), KTM SMT (Max Grineren), Honda CBR RR med ABS (Underligt men effektivt)

    Det er om at holde sig til ved de åbne huse. og Forhandlerene/Importørerne synes jeg i år har været flinke til at stille cykler til demo brug.


  • #16   19. maj 2009 Og Ja jeg købte min R6ér uden at prøvekøre den sidste år...Men det er ikke normalt... Jeg plejer at insistere på at få prøvekørt dyret inden jeg smider min gæld hos en forhandler.

  • #17   19. maj 2009 Jeg har prøvet det samme inde ved MC Hjørnet, hvor Per Harms på sin sædvanlige lidt halvforulempende facon nærmest antydede, at jeg var idiot, da jeg udbad mig en prøvetur.

    Forklaringen var den ovenstående: Han kunne ikke sælge brugte maskiner til nypris, afgiften han skulle betale var den samme, folk ville bare låne den og skyde den af.

    Jeg brokkede mig efterfølgende til Aprilia-importøren, men han bekræftede denne forklaring.

    I mine øjne er det totalt knald i låget at lægge så mange penge for noget, som man ikke har prøvet. Det kunne jeg simpelthen aldrig finde på. Hvordan er gearene? Hvordan tar den sving? Hvordan lyder den, føles den? Det er sguda det, det hele handler om.

    Så op på demo og afsted....


  • #19   19. maj 2009 Det største problem er nu at at få en prøvetur på en R model i hvertfald hos de københavnske forhandlere ;(

  • #20   19. maj 2009 jeg mener da også at man skal prøvekøre en mc inden man køber , men i mener da ikke i ramme alvor at alle forhandlere atid skal ha en democykel af hver model stående for at kunder kan prøve den??
    og i så fald vil i gi fuld pris for en demo cykel


  • #21   19. maj 2009 Knud (Vestegnen) J: Man kan ganske enkelt ikke sælge noget køretøj til mig, uden det er prøvekørt

    Helt enig, det er sgu' mange penge at fyre blot på sælgeren ord alene.


  • #22   19. maj 2009 En mellemstor forhandler der feks har 10 nye modeller i år, hvis hver model bliver prøvekørt og efterfølgende skal sælges som demo 10.000 billigere, har han lige tabt 100K , hvordan skal han skrabe dem ind igen ?

    Men omvendt vil man godt prøve en vare hvis man skal smide 200K for den, så ja det er lidt af et dilemma.


  • #23   19. maj 2009 Og nej jeg betalte ikke nypris, den var såmænd 50kg under nyprisen!!:-)
    Så fuck om den havde været i begrænseren, inden for de første 50 km, det skal jo ske før eller siden...
    Og nu vil jeg ud og køre, kan i have en god dag:-)


  • #24   19. maj 2009 det er jo klart, at forhandlerne gerne vil slippe for at give prøveture. Og markedsmekanismerne er sådan, at de faktisk slipper for det, hvis deres kunder går med på det. men at de nok skal forstå at give ture, hvis deres kunder ikke vil købe noget som helst uden prøvetur.

    Alle bilforretninger giver prøveture inden køb, og de forventer ikke andet. Hvorfor i alverden skulle mc-forhandlerne så ikke? Det er vel ikke kundernes ansvar, at de skal tjene penge? Det er da deres egen.

    For mig at se er det et klart konkurrence-parameter for forhandlerne (som fuldstændigt 100 procent sikkert ikke selv køber noget uden at prøvekøre.)


  • #25   19. maj 2009 netop derfor er der åbent hus rundt omkring , og hvis man er intra i en mc kan man vel nok finde et af dem og ellers er det måske muligt for forhandler at låne en .
    men at forvente man kan køre en tur på cyklen i vinduet er måske lidt naivt!


  • #27   19. maj 2009 DAN J
    hvor mange nye biler bliver der solgt herhjemme kontra nye cykler? der bliver på dansk og verdensplan solgt væsentlige flere nye biler end cykler, derfor er der flere demo modeller( for den du prøver ved bilforhandleren er en demo model). Når det så er sagt, er jeg enig i at man skal prøve cyklen før man køber den. Ikke øjagtig den samme som man kører hjem på, men en model magen til. Eks en z750. såsan en vil man gerne købe, ud til nærmeste kawaforhandler og prøve. Så køber man og får en model magen til (måske andre farver), med 0 km på klokken. Så hvvis der er noget galt md 0 km cyklen når man kører fra forhandleren, så er det købeloven der træder i kraft.
    jeg mener ikke man kan forvente at forhandlere skal have en kø af folk hver dag, der skal prøve cykler som "potentielle" købere. der må man som andre har nævnt finde en demo dag. Ved ikke hvor mange forhandlere der er af de enkelte mærker, men bare lade os tage 10. Så skulle fx Honda importøren have 10 CBR 1000 RR, 10 CBR 600 RR, 10 Goldwings osv ude at svømme ved forhandleren. Det ville hurtigt stoppe med nysalget herhjemme så, hvis det var kravet.
    For jeg har ALDRIG oplevet n forhandler der har nægtet at jeg har villet prøvekøre en brugt maskine.

    Lars


  • #28   19. maj 2009 Da jeg skulle have min, fik jeg lov til at prøve alle 3 modeller R, RSport, og S, ingen problemer, find en bedre forhandler.....

  • #29   19. maj 2009 Jeg købte også uden prøvetur, syntes bare den så så lækker ud smiley

    Jeg var også heldig..."Den sidder nemlig lige i skabet".


  • #30   19. maj 2009 Per L og andre.

    Jeg mener det sgu.

    Om alt forhandlernes ævl og bævl om at sælge brugte cykler - bah---

    Autobranchen gør det rask væk, og de sælger deres demokøretøjer. De har lov til at give et temmelih lille afslag før afgift - det medfører et knap 3 gange større afslag efter afgift.

    Dertil kommer, at importøren har et antal cykler, som kan bookes. Jeg forventer da ikke, at kunne gå ind fra gaden og prøve her og nu i samme øjeblik, men kan en forhandler ikke organisere en prøvetur - så kan jeg sgu finde en anden forhandler - der er nok af dem, og de er sultne allesammen:-)


  • #32   19. maj 2009 Knud, jeg er faktisk enig. Jeg mente det også smiley

  • #33   20. maj 2009 jamen knud så er du jo ikke uenig med de fleste af os.det er jo netop det jeg og andre skrev langt oppe på siden.

  • #34   20. maj 2009 Jeg ville aldrig nogensinde købe en mc uden at have prøvet den først.. - og om jeg så skal køre til den anden ende af danmark for at finde en forhandler der vil give prøvetur, så gør jeg det.

    Jeg ved godt at danmark er et lille land når man ser på antallet af solgte mc'er, men jeg fatter simpelthen ikke at importørene ikke sørger for at der på landsplan er prøveeksemplarer af alle cykler..

    Hvis man er parat til at smide 200.000 for legetøj, vil de fleste nok ikke have noget imod at køre lidt for en prøvetur


  • #35   20. maj 2009 -Rene J
    Rent offtopic: Hvad var der galt med den ny R1'er set i forhold til din CBR?


Kommentér på:
Prøvekørsel?

Annonce