938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Nybegynder mc - spg. omkring drosling? Nybegynder mc - spg. omkring drosling?

Nu ligger landet sådan, at jeg overvejer på det kraftigste at tage mig et MC kort, så jeg også kan komme ud at trille på 2hjuler smiley

Jeg har haft en del kig på en Aprilia RS250, men men, den har jo for mange hk til hvad jeg må trille rundt med - spørgsmålet er så om den kan drosles ned til de 34 kedelige hk, eller hvad det nu er?

Lige et lille sidespring:

Findes der alternativer som er lignende RS250'eren?
Kan man få noget lignende, men dog ude i klassen "Supermotard"?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nybegynder mc - spg. omkring drosling?
  • #1   21. maj 2009 Du kan drosle alle mc´er - Så det burde ikk være noget problem.

Et alternativ kunne også være at kigge på min mc som er til salg.

Eller ihvertfald overveje en lidt større mc som du også kunne bruge og være glad dor når du er ovre den periode hvor du skal køre med drosling.

• #2   21. maj 2009 Hva med en RS 125? Den holder sig inden for grænsen til lille kort.

• #3   21. maj 2009 Muligvis en Suzuki GSXR 250. En sjov lille maskine til gode penge

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=50389

• #4   21. maj 2009 Scott:
    Okay, super duper. Hvor bliver de droslet henne? Snakker vi udstødning, eller indsugning?

Danni R:
    Synes bare 125'eren bliver lidt for kedelig smiley

Mathias W:
    Det var en mulighed, dog synes jeg bedre om Aprilia'erne smiley

• #5   21. maj 2009 Cykler som 250 i 4takt og gs500 ligende modeller bliver for kedelige.

Når du kigger på RS250 har den 69hk til 140kg = den kan godt lette forhjulet kun ved at give gas.

Jeg startede på en Mito 125 og den er hurtigere end gs500 og gsxr250, og nu har jeg en RS250 som er noget sjovere end de nævnte modeller.

Når du drosler er det en plade som gør indsugningshullet mindre, den skulle ikke tage noget af optrækket, men bare på toppen.

Buchberg MC er leverandør på droslingskit, og koster lige omkring 1600kr.

• #6   21. maj 2009 Klaus :

Det er lidt forskelligt fra cykel til cykel.
    Men f.eks Gs´eren bliver bla droslet i indsugningen og i karburatoren. -
    Hvilket gør at den næsten ikke mister topfart, men kun lidt i optrækket.

Du skal være opmærksom på at du ikk kan købe et brugt droslings sæt og montere, da det bliver bestilt med stelnummeret på cyklen det skal monteres på. Da stelnummeret er noteret på certifikatet. Lidt som en Tüv godkendelse.

• #7   21. maj 2009 Plambech:

Jeg tror du har ret i, at de små 4taktere bliver triste i længden.
    Det er måske lidt derfor jeg har en 2takter som RS250'eren i kikkerten.

Scott:

Arh, okay, på den måde - så tror jeg også jeg forstod det.
    Dvs. man finder sig en cykel, ringer til f.eks. Buchberg MC, og forrhører sig om droslingskit til sådan en, udfra stelnummeret som han så får, og så er jeg lovligt kørende på en RS250, når den er droslet? smiley

• #8   21. maj 2009 Klaus

Ja det er korrekt.
    Med hensyn til en RS250 så vil jeg overveje det en ekstra gang hvis jeg var dig.
    Havde selv en før min GS´er og syntes godt nok ikk den er særlig kvik. Og den topper ved ca 120 km/t - Hvilket er lidt træls hvis man ligger i en overhaling eller på motorvejen. Hvorimod f.eks Gs´erne går omkring 140-150 km/t med drosling.
    (Jeg har selv haft en RS250 og ved hva jeg taler om med hensyn til optræk og køre egenskaber. - Desuden kan den være svær at skaffe stumper til.)

• #9   21. maj 2009 Scott H, havde du drosling på din RS250?

For jeg har ingen problemer med optræk osv når man ligger over de 120.

• #10   21. maj 2009 Nej det havde jeg ikke
    - Jeg er fra en tid hvor jeg ikke behøver drosling på cyklen .. smiley

• #11   21. maj 2009 My bad - Så ikk der var tale om en Aprilla RS 250 - OG min var en Honda RS250.
    Så glem mine udtalelser om RS250, da det jo er to vidt forskellige mc .. smiley

• #12   21. maj 2009 Hvad ville være det mest fornuftige valg, som første gangs mc køb?

Bliver en RS125 for kedelig i længden, eller er det bedre at drosle en RS250 ?

Kommentér på:
Nybegynder mc - spg. omkring drosling?

Annonce