983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

udført service skrevet med gul tus på udført service skrevet med gul tus på

Så fik min nye mc ( gsx750fk6 ) det første service 1000km og fik rettet alle de små ting der nu engang der skal til. Jeg henter den om fredagen og alt virker som det skal og den køre perfekt. I dag skulle jeg så lige en tur til Roskilde og hente nået hardware til en pc, og jeg viste at der lige var plads under sædet, til det hardware jeg skulle hente.
Og jeg opdager jeg så da jeg skulle til at lægge den hardware under sædet at der er skrevet med gul tus, alt hvad mekanikeren har lavet og hvor mange km cykel har kørt. Og mit blodtryk steg nået gevaldig.da jeg syntes at det var nået svineri. Så mandag køre jeg ned til mekanikeren og forlanger en forklaring og vil høre om de også skriver på lokumsbrættet når de har været på besøg.

Så inden jeg taler med store ord og sviner dem til vil jeg lige høre om jeg er den eneste der har oplevet dette..eller om det ganske normalt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udført service skrevet med gul tus på
  • #2   23. maj 2009 kan det ikke tørres af med sprit ?

• #3   23. maj 2009 syg ide... kan sku godt forstå dig.... tag en blok med ned til ham og giv ham den som gave... han har åbenbart ikke noget papir, det er sku da ik ok at skrive hans lort på din mc.. brok dig...

my 5 cent

mvh

• #4   23. maj 2009 på undersiden af sædet?

• #5   23. maj 2009 Uanset hvilket temperament og holdning man har.. synes jeg faktisk heller ikke at det er på sin plads at en mekaniker.. skriver de ting ned han har udført på selve cyklen...!!!! (det er jo altså det han har sit service lap til... )

Men ligefrem svine dem til.. behøver man nu ikke at gøre... Kan godt forstå at du gerne vil tale med dem.. men prøv at fremtone høflig men bestemt.. at du ikke synes specielt godt om dette tiltag. .og se hvad I finder ud af.. ...... For det er nærmest dømt til at mislykkes for dig.. uanset hvad du forventer dig af mødet med værkstedet.. hvis du starter med at hidse dig op og svine dem til.... smiley

• #7   23. maj 2009 Jeg må gi M@F helt ret i det....

• #8   23. maj 2009 Se om ikke du kan fjerne det med sprit først. Nej det er sgu ikke normalt at skrive med tus på selve cyklen.. Jeg havde takseret det som hærværk hvis det var gået ud over mig - og havde forlangt ALLE penge tilbage fra service. Så kan i sige jeg går i små sko, men mine ting skal stå absolut perfekt. Det betyder jo ikke meget for at skrive det i servicebogen i stedet!!!

• #9   23. maj 2009 J *
    det er skrevet på stelet , og jeg kan sikkert fjerne det med sprit.. syntes bare at der er så for dårligt og ringe.. at ikke lige bruge et stykke papir fra en blok..jeg betaler jo for servicet.. så må de heller lægge en femmer oven i regningen " til papir " end lige frem at skrive på cyken..

• #10   23. maj 2009 gert<< ja - du er da godtnok ikke normal... går du også ned i supermarkedet og beder om at få ALLE pengene tilbage...blot fordi du har fået et rugbrød hvor holdbarsdatoen er overskredet...

• #11   23. maj 2009 Værksteder benytter normalt arbejdssedler, således det kan bruges som dokumentation for faktura mv.

Det lyder noget obskurt i mine ører, det du har været udsat for.

Jeg vil tilslutte mig rådet fra M@F, således der ikke opstår trakasseri mellem dig og værkstedet. Pust ud i weekenden og kør til værkstedet på mandag og vis det "grafitti" til indehaveren/værkføreren og forklar stille og roligt, du ikke mener, det er OK.

Det gør også, du kan bruge værkstedet en anden gang - og hvem ved, måske uden gul staffering under sædet.

• #12   23. maj 2009 Så kan du da i det mindste dokumentere at der har været mekker på færgen når den skal skydes af til en ny ejer.

Folk har ikke meget at gå op i, hvis man vil køre ekstra km for at fortælle det til værkstedet.

• #13   23. maj 2009 Der smider jeg rugbrødet væk WSU og glemmer alt om det.. Men alt hvad angår motorcykler bliver passet overalt.. Men det er en utænkelig situation.. Jeg vil slet ikke have mekanikere til at se på min cykel, jeg har oplevet for mange gange at de er pisse ligeglade med folks ting.. Og at de skriver på ens cykel med tus underbygger jo blot den teori.. Men fred være med det.. Sådan er vi jo så forskellige..

• #14   23. maj 2009 køge mc center?

• #15   23. maj 2009 Jeg havde nok været ligeglad hvis det var en gammel pis cykel jeg havde.. Men i denne situation er det jo en næsten ny cykel der er til 1000 km service.. Så laver man sgu ikke tus streger på den.. Igen vil jeg trække mine ord i mig, hvis det blot kan fjernes med sprit.. Så er der jo ingen skade sket..

• #16   23. maj 2009 ahhhhhhhh

uanset hvad, er det da unormalt at tegne og skrive en huske seddel på folks kørertøjer... længer er den vel ikke...
    han må sku da bruge en blok eller en services seddel til det .. hvad faen vil han sige til at vi gik ned i hans butik og skrev på hans væg hvad der skulle laves på ens mc, og hvad vi skulle købe af mc tøj mv...
    så ville han jo nok brokke sig lidt.. ik..
    my 5 cent

mvh

• #17   23. maj 2009 af med sprit, ned og spørg om de ikke er søde at skrive det på regningen så du har det på apir den dag den skal sælges

• #18   23. maj 2009 egentlig er det jo meget smart , da man efterhånden tit hører om folk der har "forlist" deres servicebog.

• #19   24. maj 2009 michael B

hvor mon de så er igang med at skrive på mandens mc ved 56000 km eftersyn.. er de så nået til tanken lol lol pis....
    dam a no go

my 5 cent

mvh

• #20   24. maj 2009 Det lyder sgu da noget hysterisk. Mekanikere mærker vel cyklen op, så ansvarlig værkfører eller logistiker har noget at relatere en arbejdsseddel eller fakturagrundlag til.

Hvis han havde hugget det ind i runer med en mejsel - men - tør det dog af:-)

• #21   24. maj 2009 enig knud lidt hysterisk men også lidt tumpet af værkstedet hvis det var for at ha noget at relatere til kunne en arbejdsseddel med stelnr vel ha været nok smiley

• #22   24. maj 2009 Knud... Hvis der var tale om opmærkning.. dvs.. en streger og markeringer vedr. ting / fejl. steder.. som der var en evt henvisning til på arbejds sedlen.. så kunne det vel forsvares.. men som jeg læser det steen j. skriver.:

at der er skrevet med gul tus, alt hvad mekanikeren har lavet og hvor mange km cykel har kørt.

Så står der en del ting.. som bestemt ikke er relevante i forhold til en opmærkning...

Nu er jeg ikke mekaniker... så jeg skal ikke gøre mig klog på hvilke behov man har for opmærkninger.. men har fået opfattelsen af at steen j har fået nogle streger for meget her.... smiley

• #24   24. maj 2009 åår hva fanden bliver det ik slidt af eftehånden som du bruger det lastrum på scooteren :o)

• #25   24. maj 2009 Mange (bil) mekanikere skriver på beholdere til bremse/koblings-væske, luftfilter osv dato på hvornår de sidst er skiftet. Netop fordi at mange kunder ikke har noget som helst med ind til service. Så er det nemmere og meget hurtigere når den kommer ind igen, at se hvornår det sidst er skiftet (også nemmere hvis kunden skifter værksted). Mest for at undgå at skifte noget der er unødvendig...
    Kig i servicebogen og på regningen, hvis der er skrevet der i, så fjern det med lidt sprit og tør dine øjen..

• #26   24. maj 2009 Find da en tilsvarende tus og tag ned til dit værksted og begynd at skrive på disken eller væggen.... så kan de sgu da lære det.

Hvis en makaniker havde skrevet på min mc (uanset om det kan tørres af med sprit eller ej) var jeg blevet stiktosset og havde som Gert forlangt mine penge tilbage eller anden form for kompensation...

Kommentér på:
udført service skrevet med gul tus på

Annonce