{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.772 visninger | Oprettet:

Servicebog? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har lige set på en fin Yamaha FZ6, der har kørt 6700 km, så første service er ikke kommet endnu. (det er så vidt jeg ved først ved 10.000 km), men den har ingen servicebog - vist blevet væk eller lign.

Kan man købe en ny servicebog og bruge den til service?

Og den motor garanti på 5 år, dækkes den stadigvæk hvis man køber ny service hæfte og får lavet service som skrevet i bogen?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Servicebog?
  • #1   24. maj 2009 arhh kan det passe 1 service er det ikke ved 1000 km ?

  • #2   24. maj 2009 Første service er ved 1500 km, og jeg ville sgu ikke købe en maskine hvis servicebogen allerede er væk efter 6000 km. Find en anden. Det er købers marked. Hvis du ikke har servicebogen, bortfalder din fabriksgaranti, og Yamaha giver jo 5 års garanti.

  • #3   24. maj 2009 Hvis jeg nu købte en servicebog og så lavede de services som skal laves fremover, så er der jo også på en måde holdt.

    Dog ved jeg godt at garantien frafalder, men der er også kun 1½ år igen og regner ikke med at sælge før efter den tid igen.



  • #4   24. maj 2009 Jeg tror ærlig talt ikke at du som "menig" mand kan købe en service bog..

    Kan du lige se det for dig.. hvis det er så nemt.. Hold da op.. hvor ville der blive fusket med sådan noget..

    (og så kommer der måske en masse kommentarer om at det gør der.. ) men det var lidt logisk tankegang der sagde mig dette...


  • #5   24. maj 2009 Nå ja,okay, men hvis jeg kunne købe en hos en yamaha forhandler eller ringede til og forklarede sagen, så burde det vel kunne lade sig gøre?

  • #6   24. maj 2009 Gå langt udenom den cykel, det første olie der er i motoren er er tilkøringsolie som SKAL skiftes ved 1000-1500km

  • #7   24. maj 2009 Altså første olie efter skiftet, det nævnte han..

    og har lige lavet service på igen med olie skift osv, nye dæk..


  • #8   24. maj 2009 Hvis den er 3½ år, og der kun lige nu er lavet 2. service på den, så er servicebogen ikke overholdt, dvs. garantien er væk. Find en anden.

  • #9   24. maj 2009 Hvis sælger har faktura for udført service, bør vedkommende kunne få stempel i en Garantihåndbog.

    En Garantihåndbog kan blive væk, og hvis vedkommende kan fremvise faktura for service, er jeg overbevist om, værkstedet vil være behjælpelig med stempel.

    Den skal dog som minimum til service en gang årligt, uanset den ikke har gået 1.000/10.000/20.000/30.000/40.000
    ...................
    PS! Hvis service ikke er overholdt, kan du jo forsøge at forhandle prisen


  • #10   24. maj 2009 Alle kan købe en ny servicebog, intet hokus pokus i det. Det er bare at gå ind til en forhandler og bestille en. Det er jo ikke servicebogen i sig selv der beviser noget, det er <i>stemplerne</i> i den der gør det. smiley

  • #11   24. maj 2009 og stempler i en services bog beviser ABSOLUT heller ikke en skid.

    en mc der aldrig har været til services på et mc værksted. kan sælges efter 60000km med fuldbog.. og... ja det ske tit og ofte..

    my 5 cent

    mvh


  • #12   25. maj 2009 k6 betvivler ikke hvad du skriver , men hvordan ?

  • #13   25. maj 2009 det kan ske på mange måder....en som kender en som arbejder på et mc værksted... ( jeg har valgt at undlade at skrive mere her) så .... osv osv osv osv

    kender en der lige har købt ny- brugt mc.. den har kørt 51000 km.. og den har fuld bog på.. men vi kan se at ventil dækselt aldrig har været a på den... selv om det i følge bogen skulle være stillet ventiler 2 gange på den... og det passe ikke... bla skruerne har aldrig været rørt....
    men bare folk har skiftet olie og filter på deres cykler, og kørt dem varme inden de giver gas, så tror jeg altså ikke der er så meget at være nervøs for nu om dage, da de laver gode motorer der ikke behøver at blive stillet hele tiden....

    my 5 cent

    mvh


  • #14   25. maj 2009 ok på den måde ,

  • #15   25. maj 2009 K6..

    Ja det anede mig jo nok.. at det forekom....

    Godt man har servicebog samt fakturaer for udført service på sin cykel liggende godt gemt sammen...


  • #16   25. maj 2009 M@F (Aalborg )

    ja det er nok den bedste måde at gøre det på.......


    mvh


  • #17   25. maj 2009 K6> fuldstændigt korrekt.

    Det bedste man kan gøre, hvis man har et behov, for at få verificeret en servicebog, er enten at forlange kvitteringer, eller evt. kontakte værkstedet. Hvis værkstedet bruger EDB med "sygejournal", så kan du også den vej få bekræftet besøgene.

    Personligt betyder det mindre, hvem der har udført service. Det er cyklens generelle stand der er afgørende for mig.


  • #18   25. maj 2009 Det skal lige siges at mc'en skal købes ved forhandler, og han giver 6 mdrs garanti på det hele.
    Der er nye dæk på, skiftet olie osv - ved service tjeck.

    Jeg har snakket om pris med ham og kan få lidt afslag på 3-4000 kr, men så var der også et par småting der skulle fikses.

    Mc'en er en han har fået ind, men som i nævner kan jeg jo købe en service bog og så komme igang med de service tjecks der nu skal være der, hos en forhandler.

    Jeg har set på flere og stort set alle sammen har ikke fuld service på, og mange aner ikke engang der er 5 års garanti på Yamaha'er.

    Jeg har prøvet den, set og hørt den, og den lyder nu meget fin, og ser også fin ud. Den kørte også rigtig godt.



  • #19   25. maj 2009 Flemming, måske er det mig som har misset noget smiley men skrev du ikke først at den havde kørt 6700 km? Så undrer det mig lidt at den har fået nye dæk? Måske er det bare mig der har misset noget, da jeg kun har "grov læst" de øvrige indlæg!

  • #20   25. maj 2009 Det er da rimeligt normalt at man smider de fabriksmonteret dæk ud

  • #21   25. maj 2009 hvis man kører mere end 6700km på et sæt dæk på en R maskine, så kører man sgu som en gammel kælling smiley

    5-6000km, er da ret normalt, vil jeg påstå, nogle gange lidt mere på fordækket.


  • #22   25. maj 2009 Nu er der heller ikke i dette tilfælde tale om en R-maskine.

  • #23   25. maj 2009 Sorry, my bad, jeg havde læst det som at der var tale om en R6´er.. Men anyway, en FZ6 kan nu også sagtens køres frisk, og dermed slide dækkene hurtigt smiley

Kommentér på:
Servicebog?

Annonce