{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Ny motor.. {{forumTopicSubject}}

Hej.. jeg er på nuværende tidspunkt ved at få sat en 750 kubik motor over i min gsxr 600. så kom jeg til at tænke på sådan noget som syn, og forsikring og sådan.. min forsikring er ved GF, og gælder fra 0-999 kubik, så den skulle jo ikke være noget problem, men skal en mc omsynes ved sådanne ændringer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motor..
  • #1   25. maj 2009 Synes godt nok det lyder underligt at din forsikring gælder fra 0-999 ccm,

  • #2   25. maj 2009 Jeg er ret sikker på den skal synes igen med sådan en motor... Resten af maskinen er jo ikke godkendt til de ekstra kræfter, det betyder vel i yderste tilfælde også at forsikringen ikke dækker, som den står nu...

    GF forsikring er opdelt i 1ccm til 175ccm og 175ccm til 999ccm, som jeg husker det...


  • #3   25. maj 2009 Rettelse... Som den kommet til at stå smiley

  • #4   25. maj 2009 har hørt at det kun er interresant om den overstiger 20 procent i effekt. mht til syn. men jeg ville ringe og undersøge det, både hos forsikring og hos told og skat (er det ikke dem der har med afgift at gøre?) du må meget gerne give svar her

  • #5   26. maj 2009 Det er vidst lige til øllet at den ikke skal synes igen.. tror det kommer lidt an på hvordan det tolkes.. du må uden gensyn forøge motorens volume og eller effekt med 20 procent, uden gensyn.. og desværre er 20 procent forøgelse i dit tilfælde hvis vi holder os til en 750 motor fra 97, (mener den fik sprøjt fra 98) så er det en volume forøgelse på 25 procent og en effekt forøgelse på 20,75 procent.. ergo den skal gensynes... Med en merafgift så du ender med at skulle betale forskellen i afgiften fra en 600 til en 750 kubiks cykel..

Kommentér på:
Ny motor..

Annonce