TomTom Scala Rider.. TomTom Scala Rider..
Er der nogen herinde som har erfaring med tomtom rider 2. edition og det scala rider sæt som følger med i pakken. Nogen der kan fortælle mig hvilken model det er- for det kan jeg simpelthen ikke se fremgår nogle steder. Står blot at der i æsken er et "scala rider headset" - men ikke hvilken type om det er solo/ fm/q2..? Kan man til dette Headset som følger med TomTom Rider 2. edition tilslutte et andet headset uanset model altså enten et scala rider fm/ q2..? Der står også mange steder på nettet at der medfølger kabel til mp3. Et sådanne kabel var ikke i min pose- men heller ikke noget sted at tilslutte det. Tilgengæld har jeg bemærket en mindre åbning på den del som monteres på hjelmen altså ikke selve bluetooth enheden, men åbningen er "blændet" med gummi altså faktisk fuget til så ikke et stik kananvendes.. nogen som kan hjælpe mig igang med min nye gps ;o)
Med venlig hilsen
Teis H
Med venlig hilsen,
Teis
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
Teis
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 470
(link fjernet)
Den gummi dut du snakker om må være der hvor din strømadapter skal sidde i.. Det er det i hvertfald på min Q2..
aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
Teis
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 470
Var lige ude og tjekke på begge vores... på selve enhenden sidder der ganske rigtigt et lille hul. bagpå. som på vores er til mp3 stikket (tror jeg.. har faktisk ikke brugt den endnu
Nu skriver du også om du kan tilslutte et andet cardo set.. så du kan tale. .
Når jeg kigger derinde på Q2 står der:
Intercom Features
Bike-to-Bike intercom communication up to
1,640 ft./500 m range (Full Duplex) in wide open terrain Rider-to-Passenger communications up to
33 ft./10m range with all SCALA RIDER® models
(full compatibility)
Ud fra det mener jeg det er sådan at du kun kan opnå en "alm" bluetooth forbindelse dvs. inden for ca 10 m til disse og ikke en intercom.. Dvs. at du kan ikke opnå ret meget.. med mindre det er til en bagsæde passager.. og så vidt jeg ved vil din enhed "blot" være en passiv og derfor ikke vil kunne initiere andet end at modtage et opkald fra eks. Q2... (og igen. .inden for max 10 m)
TomTom Scala Rider..