{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.136 visninger | Oprettet:

mine fingre sover {{forumTopicSubject}}

Når jeg har kørt en længere tur på min MC, sker det ofte at fingrene sover.
Jeg har overvejet at dreje nogle nye lidt tungere styrender, for at mindske vibrationer. Men er der andre muligheder? Jeg tænker på om man kan få andre håndtag eller lignende der er vibrationsdæmpende?
Det skal siges at mine hænder kommer let til at sove, i kraft af at jeg har stået en del med vinkelsliber i tidens løb.
Hmm, måske skulle jeg bare købe en R4 motorcykel istedet.
Alle forslag er velkomne.
På forhånd tak,
Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine fingre sover
  • #1   14. jun 2009 kan du ikke bare lave øvelser når du kører? smiley slip gassen hurtigt og knyt hånden et par gange så blodet kommer mere rundt.



  • #2   14. jun 2009 Det kan i visse tilfælde også hjælpe en del at skifte handsker.

  • #3   14. jun 2009 Holde mindre stramt

  • #4   14. jun 2009 det lyder som om det du lider lidt af er noget der i daglig tale bliver kaldt for hvide fingre, synes ihvertfald du skal være meget opmærksom på hvordan det udvikler sig. min far døjer med det samme problem og det er sgu ikke altid lige rart...det betyder bla at han stort set ikk kan køre mc idag.

  • #5   14. jun 2009 gå på wc tag pikkemanden i hånden.....
    klem indtil det begynder at gøre ondt.. stopppp så.. lige så hårdt skal du holde om dine håndtag når du kører..
    så slipper du for at dine finger sover..
    vil jeg tro......
    der ske da ikke noget ved at prøve vel..
    : )

    mvh


  • #6   14. jun 2009 Jeg har haft samme problem. Dog kom mine hænder til at sove meget nemt og især om natten. Det viste sig at jeg led af noget der hedder carpal tunnel syndrom som jeg så blev opereret for og den dag idag er der intet at mærke. så der er muligvis en overvejelse du skal tage op med dig selv.
    evt google "carpal tunnel syndrom" og læs lidt om det.


  • #7   14. jun 2009 har samme problem!! og det hjalp at skifte handsker. de kan stadig sove engang i mellem... men det er meget sjældent efter jeg fik nye handsker.

  • #8   14. jun 2009 Jeg skal også have mig et sæt nye handsker af samme grund.. smiley

  • #9   14. jun 2009 Hejsa
    Jeg kører sku med samme problem, i sommerhandskerne, men i vinterhandskerne er der sjældent noget galt, men sjovt nok så strammer de tynde sommer udgaver en del hvor de andre sidder løsere over top siden af hånden, så en tur i til den lokale MC pusher og finde nye handsker .... smiley


  • #10   14. jun 2009 Prøv evt. at skifte håndtagene ud med nogle, der er af blødere gummi. Polstringen i handskerne kan også sætte sig med tiden - så går vibrationerne tydeligere igennem. Så prøv også at skifte handsker - evt. til nogle med en tykkere foring ... smiley

  • #11   14. jun 2009 Tak for alle jeres svar.
    Jeg er opmærksom på hvor hårdt jeg holder. Det skal siges at mine fingre ikke begynder at sove når jeg kører på min gamle Honda CB900 boldor eller min fars BMw R1100RS. Måske har det også noget med kørestillingen at gøre, jeg "hviler" meget på håndleddene på min nuværende cykel.
    Det er underordnet om jeg kører med sommer eller vinterhandsker, problemet er det samme.
    Kristian P: Mine underarme og hænder sover også meget om aftenen/natten, så du er måske inde på noget med carpal tunnel syndrom. Det skal undersøges.
    Nå, men jeg vil da for god ordens skyld kigge efter nogle bedre handsker med mere polstring og andre håndtag. Og det skader jo heller ikke at dreje et par lidt tungere styrender, så kan jeg se om det hjælper.
    Det ville jo være rart at få i orden inden jeg kører på sommerferie.

    Mvh Peter


  • #12   14. jun 2009 Nu har de to andre mcer jo også en anden kørestilling. Hvis du ikke holder fast med benene og spænder maven så holder du alt for meget vægt på hænderne/armene.

    Så prøv at hold bedre fast i tanken med lår og knæ, inden du begynder at købe nye handsker og søger lægehjælp pga. sygdom.


  • #13   14. jun 2009 -K6- HAHA du er fame for viderekommende ;-P

  • #14   14. jun 2009 Prøv at se på www.pacekeeper.dk. Det er genialt. Har selv en, dog hjemmelavet. Men det fungerer, mine fingre sover ikke mere.

  • #15   14. jun 2009 skift til er 4 cylendre række moto eller bokse i stedet for dem 2 patte
    så er dit problem løst


  • #16   14. jun 2009 Jeg tror det har noget med motorcyklens viberationer og gøre...

    En V2 kan godt dunke meget, sammenlignet med en 1 cylinderet eller en 4 benet. Men dit tilfælde lyder slemmere umiddelbart.

    Kan også godt være det er måden du sidder på, at det ik passer ordenligt sammen?


  • #17   14. jun 2009 Hvordan er dine håndtag indstillet?
    Hvis de er for langt drejet tilbage lukker du for blodomløbet i dine hænder.
    Sæt dig på din mc og se om din håndled er lige når du har fingrene på bremse og koblings håndtag, er de ikke det så juster håndtagene til det passer.
    Dette kan også tage noget af det med sovende fingre.


  • #18   14. jun 2009 peter M - Måske skulle du have fat i din fagforening og få kørt en arbejdsskadesag? Eller det har du måske gjort? Det der er ikke sikkert du slipper af med igen.

    Vedr. at dine hænder sover, kan det hjælpe at føre din hånd længere ind under omkring håndtaget, inden du tager fat, for så får du ikke den låsning/knæk i håndleddet, der gør at fingrene har en tendens til at sove.

    Samtidig kan du klemme dine lår ind omkring mc'en og samtidig spænde en anelse i mavemusklerne, så du på denne måde holder din vægt, og at det ikke er hænderne din krop hviler på og der gør det meste af arbejdet.

    Held med det smiley


  • #19   14. jun 2009 jeg har altid haft problemer med at mine fingre sover om det så var cykel, knallert eller motorcykel... jeg fandt udad at det var fordi jeg kørte med strakte arme hele tiden... bøj lidt i armene i stedet... det var løsningen i mit tilfælde... håber det er til lidt hjælp.

  • #20   14. jun 2009 prøv at rykke helt frem på sædet. helt op på tanken med "bollerne" så tager du vægten af håndledne.

  • #21   14. jun 2009 eller lad "dunken" vokse - det vil også aflaste hænderne........
    Men ikke for meget, for så kan du slet ikke nå derud !!
    smiley


  • #22   14. jun 2009
    Helle B


    : )


Kommentér på:
mine fingre sover

Annonce