{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Valg af mc. Pris, køreglæde, attitude? {{forumTopicSubject}}

Jeg er som så mange herinde helt skudt i motorcykler, derfor overvejer jeg at bruge noget mere end jeg har gjort før og købe noget der kunne være drømme cyklen.
Jeg har forelsket mig lidt i den nye BMW F800R, men den koster ca. 140.000kr. og for den pris kan både mig og min kæreste få en mc hver, vi har nemlig også set på SV1000 og SV650.
Men hvad får folk til at vælge en mc der er dobbelt så dyr som så mange andre? ja den er federe, men er den så meget federe?
Håber i kan fortælle mig lidt om hvad i har gjort af overvejelser ved jeres valg af motorcykel:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af mc. Pris, køreglæde, attitude?
  • #1   18. jun 2009 Du skal bare huske at lige meget hvordan du vender og drejer regnestykket får du hvad du betaler for smiley
    Uden at jeg vil skabe for meget røre vil jeg mene at BMW har lidt andre værdier end SV1000 og 650eren kan stå inden for...
    Selvfølgelig betaler man også for mærket! BMW er ikke gratis at have stående på tanken. Men de har bare en tysk holdning til kvalitet som man ikke sådan lige kommer uden om...
    Så på bundlinjen skal du nok ikke spørge os, men kigge lidt indad og se hvilke værdier det er DU lægger vægt på med en mc?! Hvis du så skriver dem herinde skal vi nok komme med forslag til hvad vi mener dækker det du søger...


  • #2   18. jun 2009 Bare det at vide hvad I skal bruge cyklen til ville være en god start... Skal det kun være til en hyggetur til havnen en gang i weekenden? eller skal i ud og køre laaaaaaaangt og på ferier på den/dem? Skal det være touringpræget eller ren acceleration og sving?

    Jeg valgte en racer da det er dét der får mit hjerte til at banke hurtigere når jeg bare ser dem på gaden smiley hehe... Og du skal købe mc ud for samme fornemmelse synes jeg... Hvis du vil køre sving og mærke kræfterne skal du lægge lidt knaster for at få en ordentlig racer. Vil du hellere på ferie så læg pengene til en trækhest der er god at køre langt på... Skal du bare have en is på havnen så spar på pengene og køb evt en cykel til jer begge to...? Der er mange aspekter kan du nok se...


  • #3   18. jun 2009 Jeg kigger generelt på mange forskellige ting. Jeg er selv en stor gut på 190 cm og 98 kg, så det skal være en cykel af en vis fysisk størrelse, det skal være chopper/cruiser stil. Det skal være en cykel der er "god" at bygge om. Jeg kigger også på moment, slaglængde (lyd) acceleration, tophastighed, hestekræfter og selvfølgelig pris.

  • #4   18. jun 2009 Mange tak, kan godt se hvad i mener. Der er mange ting at ta stilling til.
    Lidt info om hvad de skal bruges til: Min skal være dels en brugscykel, som er god til det hele. Sjov at køre på, men stadig god at køre langt på, og så blir den nok brugt en del som almindeligt transport middel, så skal være en man ved starter hver dag. Skal bare stadig være en der er lidt speciel og kan gøre mig glad for at køre på den og vise den frem sammen med andre mc'er:-)
    Min kærestes vil ikke blive brugt nær så meget, men hun har stadig krav om at den skal bare virke og skal stadig være flot:-)


  • #5   18. jun 2009 Du kunne evt også prøve at kikke på en Suzuki gsf 1250 bandit ny pris med kåbe 130000 kr og uden 120000 kr.

  • #6   18. jun 2009 Har også set lidt på den, den er jo rigtig flot, men så er vi ved at være oppe i samme pris som bmw'en, og så hælder jeg nok mere til den. Derudover tror jeg den store bandit bliver for tung til min smag, men er ikke sikker:-)

  • #7   18. jun 2009 Bare husk når du køber ny så er det ikke kun cyklens pris når du henter den, men også service intervaller, hvad service og reservedele koster mm. Har bare hørt at suzuki er billige at købe men har kostet det samme som de andre tilsvarende mærker når cyklen er udtjent.

    Har ikke selv regnet på det, men lyder logisk at de skal tjene pengene et eller andet sted.

    Personligt valgte jeg først og fremmest en cykel jeg ku sidde på (er også 190cm), hvor man ikke er låst fast i den samme sidde position hele tiden.

    Ville også gerne have en cykel der var flot og ikke bare pakket ind i plastik som selv streetfighterne er nu om dage!!

    Så faldt jeg også for retro looket der har en del histore og samtidig ikke ses på hvert et gadehjørne.

    Den kostede ca det samme som en 600cc japser uden kåbe og har 265cc mere så syns det var et godt køb smiley

    Den har ikke kåbe og 1000 heste så kørekortet og livet hænger ikke i en tynd tråd, men tilgengæld bundtræk helt fra 1000 omr så er super nem at køre.
    Følger trods alt med min vens 748 op til 120km/t ..skal bare hives i øret XD

    Den er ikke super god til noget som helst, men den er rigtig god til alt smiley

    RTW


  • #8   18. jun 2009 Har selv haft den idé at skulle prøve alle de gængse stilarter. Basis, enduro, sport, cruiser og touring. Det giver en god diversitet. Nået til sport nu, og den er valgt efter udseende. Faktisk ville jeg have den model, siden jeg så den i MC revyen i '97.

  • #9   18. jun 2009 BMW'en er ikke dyere end sv'erne fordi den er federe. Tror ikke importøren sætter prisen efter hvor fed den er...
    Prisfoskellen skyldes at lønniveuet i Tyskland er højere, flere udviklingsomkostninger på bimmeren og bedre/nyere teknologi og finish


  • #10   18. jun 2009 Prisen på service afhænger lidt af hvilken del i landet man bor, feks timelønnen på værkstedet.
    Har selv kørt Suzuki, og deres priser for reservedele er ikke højere end andre japanske mærker. Køber helt sikkert Susuki igen næste gang, da jeg ingen problemer havde med min.


  • #11   18. jun 2009 bmw ved man hvad er hele vejen igennem... og det koster nu engang... Hvis du synes bmwén er fed og du vil have kvalitet så er det jo den du skal købe...! Men har du i det hele taget prøvet at køre de to modeller du kigger på? Det kan være du får en helt anden fornemmelse når du først kommer op og sidde på dem...

  • #12   18. jun 2009 Det er selvfølgelig rigtigt, jeg skal ud og se på bmw'en imorgen, så må vi se:-)

  • #13   18. jun 2009 - Jesper
    Jeg triller selv på en F800 S fra 2006 og der er allerede grimme detaljer. Malingen på motoren skaller af og der er rustpletter på nogle få metaldele, som jeg f**** ikke kan få væk. Men V-Strom fra '04 stod som "ny" selv efter 48k km, da jeg solgte den.Så jeg har nu ikke et indtryk af, at BMW (min model) er bedre kvalitet/finish.

    Men for at svare på Alexanders spørgsmål: Jeg vælger mc ud fra, hvad jeg har lyst til på pågældende tidspunkt - jeg har prøvet det meste: naked, sporttouring, softchopper og allroad'er. Den eneste regel er, at jeg ikke vil ofre mere end 100.000,-.


  • #14   18. jun 2009 Jeg valgte min nye MC ud fra,

    Skal bruge den til og fra arbejde
    Er vild med naked cykler
    ABS ville være et plus
    Minimum 600cc
    Max 150k
    Mulighed for Kasko

    Fandt tre cykler der kunne opfylde de krav, og som jeg synes var pæne at se på.

    Triumph Street Triple
    Honda Hornet
    Kawasaki Z750

    Drømmecyklen var Triumph, men fandt hurtigt ud af at jeg ikke kunne forsikre den, og så stod valget med Z750 og Hornet - var ude og prøvekøre begge, og efter den tur var jeg ikke i tvivl. =)


  • #15   19. jun 2009 Jeppe - Kan jeg godt se ikke lyder så godt for bmw:-S

    Jonas - Hvordan var de i forhold til hinanden?:-)


  • #17   19. jun 2009 Det kan jeg godt se, man skal også befinde sig godt tilpas på den, ellers er det ligemeget hvor flot den er:-)

  • #18   19. jun 2009
    Jeg valgte at købe noget man ikke ser på ethvert gadehjørne ,det er lykkedes :-), der er altid nogen der har en mening om den, og det er helt fint, også dem der syntes at den er tudegrim ....... salgsmæssigt kan det så have den bagdel at der ikke er ret mange købere til den når den engang skal sælges .........

    /Dennis


  • #19   19. jun 2009 Jeg kan godt li den rype, jeg er bare bange for at der blir for meget vindmodstand eller den blir for upraktisk, men jeg har aldrig prøvet en.
    Havde engang en crosser som jeg var utroligt glad for at køre på, den var bare ikke så god på vej, men meget sjov:-)


  • #20   19. jun 2009 Er der nogen der har noget erfaring med ducati monster? Jeg har hørt ducati ikke holder så godt, men også at lige nøjagtig monsteren gør?

Kommentér på:
Valg af mc. Pris, køreglæde, attitude?

Annonce