1.315 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

liselotte p
liselotte p
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 8

P bøde ? P bøde ?

vi parkerede vores 2 motorcykler, hvor der holdte ca 20-25 cykler i en ca 4 m bred rabat foran en markedsplads, da vi ikke ville have dem ind på marken som blev brugt til bilparkering. Da vi kom ud derfra igen sad der 2 p bøder i mcérne.... surt.
Jeg ringede til kontrollen og undrede mig, da jeg netop har fået kort og har lært at man kan parkere hvor man ellers vil parkere cykler, hvis ikke andet er afmærket.
Der var et skilt hvor der stod standsning forbudt, men gælder det her???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P bøde ?
  • #1   29. jun 2009 Skiltene gælder vel hvis de er opstillet ...

• #2   29. jun 2009 Der plejer da at stå på bøden hvori din "forbrydelse" består?

• #3   29. jun 2009 det gælder da ikke uden for vejen..

• #4   29. jun 2009 Standsning forbudt skilte gælder OGSÅ for motorcykler... Men hvis du har holdt i rabatten, væk fra vejen, ville jeg, hvis jeg var dig, overveje, om denne sag ikke skulle prøves i retten...

Kontakt evt. FDM og hør hvad deres jurister har at sige... De kan kontaktes på 45 27 07 27, Mandag - torsdag 9-16, fredag 9-15 eller pr. mail til jur@fdm.dk - (Jeg ved dog ikke, om du skal være medlem af FDM for at få svar fra dem)

• liselotte p
    liselotte p Tilmeldt:
    jul 2008

#5   29. jun 2009 jamen for Sørensen da... det er jo det der er problemet ! Jeg mener at vi overholder hvad vi skal og ikke er til gene for andre hverken bilister eller gående, men på den tallon står der at det er pga standsnings forbud. Hvis man så læser i færdelsloven henviser den til § 28 og 29 som kun fortælleral muligt andet.

• #6   29. jun 2009 hvis der er standsning forbudt er det jo også parkering forbudt. !

hvis jeg har forstået det du skriver rigtigt... så har du parkeret ulovligt.. !

• #7   29. jun 2009 standsningsforbudet gælder da også selvom du holder i rabbaten ude ved cyklerne,, ellers kan bilerne jo også bare gøre det samme..
    få fat i en plade til at smide under støttebenet og ind hvor de andre holder.
    Og jo du skal parkere ligesom var du en bil, dog må du ikke holde i en opmærket bil bås.
    Nogen steder er de mere krakilske end andre

• liselotte p
    liselotte p Tilmeldt:
    jul 2008

#8   29. jun 2009 takker for svarene og vil prøve at kontakte FDM for at høre hvad de siger til det. skal nok lægge svaret ud på siden her hvis det kan bruges til noget.... hvad kunne vi ikke have fået af interessante ting og sager for 1020 kr....

• #9   29. jun 2009 Motorcykelparkering
    På denne side kan du finde bestemmelserne for motorcykelparkering.

Standsning og parkering af motorcykel skal ske efter Færdselslovens generelle bestemmelser, Bekendtgørelsen om vejafmærkning samt eventuelle lokale bestemmelser om parkering.

Færdselslovens §§ 28 og 29 omhandler standsning og parkering. Herefter må standsning og parkering ikke ske på et sådan sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.

Standsning og parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti, fortov, midterrabat, helleanlæg eller lignende.

Efter Transport- og Energiministeriets bekendtgørelse nr. 784 af 6. juli 2006, Bekendtgørelse om vejafmærkning § 49 - omhandlende T33 Parkeringsbås - skal parkering i afmærkede parkeringsbåse ske indenfor båsen.

I et område, der specielt er udlagt til parkering, og hvor færdsel primært foregår med henblik på parkering (parkeringsplads), og hvor der er afmærket parkeringsbåse, må parkering ikke finde sted uden for en p-bås.

Hvor parkeringsbåse er afmærket på eller ved kørebane uden for parkeringsplads, må parkering finde sted uden for en bås, hvis dette ikke strider mod andre bestemmelser.

Standsning og parkering med køretøjer, der har mere end to hjul, skal ske i båsens længderetning. Såfremt en køretøjsart, f.eks. bus, taxi, lastbil eller motorcykel er angivet med tekst eller symbol, må standsning og parkering kun foretages af denne køretøjsart. Hvor en parkeringsbås er forsynet med invalidesymbol eller skiltning for invalide, må kun denne køretøjsart benytte båsen.

Efter Bekendtgørelse om parkering i Aalborg Kommune er det forbudt at standse eller parkere helt eller delvist på fortov og torvepladser, med mindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at sådan parkering kan finde sted.

På parkeringspladser, hvor der er opstillet parkometre (p-automater), som er beregnet til betaling af afgift for parkering, skal der betales den anførte timetakst for at parkere. Ved parkering af motorcykel, skal p-billetten medbringes og forevises for p-kontrollen / politiet som bevismateriale, hvis parkeringen har medført en parkeringsafgift.

Der skal ikke benyttes parkeringsskive i forbindelse med motorcykelparkering, men den tilladte parkeringstid skal overholdes i henhold til skiltningen.

Senest opdateret den 17. juni 2009

• #10   29. jun 2009 dette er hentet på Aalborg kommunes hjemmeside, der er jo forskel på hvor man er i landet, med hensyn til hvordan reglerne er.

• #11   29. jun 2009 Liselotte:

Du er galt afmarcheret. Som hovedregel skal en MC parkeres helt som en bil, medmindre der er angivet specielle MC parkeringer.

At der så er forskellig kommunale vedtægter, der siger mnoget andet og at man visse steder ser fornuften i at stille dem ved cykelstativer er noget andet.

Kommentér på:
P bøde ?

Annonce