341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Honda CB 750, '78 Honda CB 750, '78

Da jeg starter med at tage kørekort her den 22. 02, skal jeg jo helt klart have en bike at køre rundt på når jeg får kortet. Jeg fylder 21 d. 26 maj og regner med at få kortet deromkring. Men jeg ville gerne høre folks mening om denne motorcykel: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43538986.
Jeg har hørt noget om at sådanne sportscykler tit og ofte er kørt ned, når de når et km-tal på 40-50.000. Så hvis i kan hjælpe mig lidt med om det er et dårligt køb eller hvordan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB 750, '78
  • #1   20. feb 2006 den er er lidt gammel og udfra der ikke står noget om du skruger selv eller om du skal på værksted når noget gåe galt kan det blive en "hård" begynder oplevelse!
    men bare min mening!

• #2   20. feb 2006 skylder nok at skrive at en honda CB 500 eller suzuki GS 500, vil jeg nok tippe som en bedre begynder uden at bruge de vilde summer!(læs penge)

• #5   20. feb 2006 Hej

Sådan en har jeg selv, dog en ´72 uden kåbe. Det er en rigtig slidstærk mc og denne 8v motor kan næsten køre for evigt hvis den holdes med service. Selve mc´en er meget tung og kræver lidt god fysik at skubbe rundt med, men så snart den triller så er den let og nem at håndtere. Jeg kan godt anbefale den og denne her er gjordt lidt smart med fuldkåbe, farven kan dog diskuteres smiley I øvrigt så lyder den fantastisk sådan en med nogle åbne knfilter og en god 4-1 udstødning smiley Den lyd kan de nye sgu ikke lave.

• #6   20. feb 2006 Smag er jo forskellig, men den skal nok lakeres om hvis det stod til mig. Ellers har den mange fede detaljer som viser der er blevet kælet for den, bla. HRC dæksler og bedre calipere ved forbremsen.
    I modsætning til Jyden mener jeg ikke du kan bruge dine penge bedre hvis du er til klasikkere. Ja, en CB 500 er billigere at holde kørende, men sådan en CB750 har nogle værdier som mange andre nye MC'er ikke har.
    Du skal dog være klar til at tage en snak hver gang du pakerer din MC, for der er tit en eller anden der lige vil snakke om den :o)

Kan ikke helt huske hvordan det er på 8V motorene, men knastkædestrammeren er vist det eneste svage punkt ved de gamle R4 fra Honda

/
    Jesper

• #7   20. feb 2006 Fuck et dejligt forum. Havde regnet med at skulle vente et par dage på svar. Mange tak.
    Så er det bare spørgsmålet hvis ord jeg skal tage for gode varer :-). Mht den gode fysik, burde det ikke være et problem. Farven er fed ;-), men hvor meget koster sådan en omlakering egentlig?

• #8   20. feb 2006 "en CB 500 er billigere at holde kørende, men sådan en CB750 har nogle værdier som mange andre nye MC'er ikke har."
    Er den meget dyr at holde? Har selv en smule forstand på tingene, så kan da lave en smule selv, men ellers?

• #9   20. feb 2006 Omlakering <> Det kommer jo lidt an på hvad du vil have og hvor mange gange klar lak mv. Jeg kender en der fik et tilbud på en kawa er500 (med fuldkåbe) der lød på 7000kr. han skulle have malet den sort med 3 gange klarlak.

Og det var altså for tank, kåbe/bund, røv og forskærm...

Hvis du bor i nærheden af århus kan jeg henvise til ham som jeg bruger. Han plejer at være til at snakke med om prisen...

/Jan

• #10   20. feb 2006 Det er nok mere end jeg gider betale, så vil jeg hellere have en større bike, men tak. Har bare meget svært ved at bestemme mig, mht om jeg skal have en sportscykel eller en med en masse bling-bling chrom. Det sæde den har ser forresten noget lille ud, der er da vist ikke plads til en ordentlig kælding bagpå?

• #11   20. feb 2006 det kommer jo an på hvordan du mener, er det sådan XL eller (-:

• #12   20. feb 2006 Nej, hvis man holder sin gamle Honda Four, så koster den ikke meget mere, men den skal have olieskift samt filter oftere end en moderne CB500, samt oftere have stillet ventiler. Og kan man ikke selv det løber det op. Kan man selv lave sit service, så er det ikke galt.
    Du kan sikkert også finde en laker som kan gøre det for under 7K uden regning...
    Mht. bagsæde, så er der en skal over det, så der er masser af pads til en passager.

Mit råd, tag ud og se på den, og hvis det bare er MC'en du vil have, så kan vi her på galleriet hverken gøre til eller fra.
    Mange har også følelser indvolveret når det gælder valg af MC, og så er man aldrig til at redde :o)

/
    Jesper

• #13   20. feb 2006 hørt jesper!

• #14   21. feb 2006 det er da en ret fed cykel. Men federe uden kåbe. OG FORDI DEN ER GAMMEL ER DET VEL IKKE ENSBETYDENDE NOGET LORT i mine øjene kan det gøre det hele ekstra sjovt. Men måske er det fordi folk ikke kan eller vil skrue engang imellem på sin cykel? hmm, Det kan nu også være sjovt i venners selskab og en kold øl til..

• #15   21. feb 2006 Jeg har Meget svært ved at stå for en cykel der ser hurtig ud, meget mere forstand har jeg ikke på mc'ere :-).
    Har desuden først penge nok til den slags engang i maj, så når jeg sidder og kigger på bikes, nærmer det sig selvpineri.

Kommentér på:
Honda CB 750, '78

Annonce