{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.824 visninger | Oprettet:

Henrik T
Henrik T
Tilmeldt:
16. jun 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Ninja 900 vs. CBR 900??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle....

Jeg er MEGET tæt på at have mit motorcykel kort og er derfor nysgerrig om hva jeg skal vælge...

En kammerat til mig har rådet mig til at vælge en af ovenstående....

Hva siger i?? Fordele - Ulemper osv.

Obs: Cyklen skal bruges til daglig kørsel samt kørsel ud i den store verden.

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ninja 900 vs. CBR 900???
  • #1   5. jul 2009 Hmm De cykler du nævner er vist ikke lige de rigtige at starte på, rigtig gode men måske lige voldsomme nok.

    Mikael


  • #2   5. jul 2009 Jeg synes at ZX9R er en anelse mindre racet (læs behageligere) at sidde på.. Men det kommer an på din højde også. Blade'n er for lille til mig og jeg er 190 cm.. Nu ved jeg ikke hvilken årgang du har kig på men fra 1998 og frem er der sket en del forbedringer bl.a mht vægt. Også motoren er blevet bedre (har jeg hørt)..

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #3   5. jul 2009 Hvad sys i man skal vælge som sin første maskine...Som i kan se i første post er jeg til sportsmaskiner...Men hvis dem jeg har kigget de er for store som første gangs maskiner, hva skal jeg så vælge???

    Alle gode råd og forslag vil blive taget rigtig godt imod da jeg er helt "grøn" i denne verden!


  • #4   5. jul 2009 Hvor gammel er du? Forsikring har jo også en del at sige smiley

  • #5   5. jul 2009 Manden er jo 29 år, forsikring burde ikke være et problem.
    Jeg ville klart anbefale en cbr 900 sc28 fremfor feks en cbr600f
    pga den bremser bedre og styre bedre end 600f'ern .
    Jo. den er også kraftigere, og kører en smule hurtigere, men der må det indvendige i hjelmen kompensere.


  • #6   5. jul 2009 Bladen er fed, men også lunefuld hvis du ikke har respekt for den. Jeg ville anbefale at starte på en nyere cbr 600 absolut kraftfuld, men også meget nemmere at håndtere, og så er det en robust maskine til mange formål.

    Kender ikke så meget til Kawaerne, men har du spørgsmål om Hondaerne skal jeg gerne prøve at hjælpe.


  • #7   5. jul 2009 CBR 900 holder til det hele og er en fed cykel men vælg en med 17 tommer forhjul
    så er resten op til dig smiley


  • #8   5. jul 2009 ZX9-R.. Mit helt klare valg

  • #9   5. jul 2009 ZX9 skal du vælge fra årgang 1998. Først der blev de til en sportsmaskine.
    Ingen tvivl om at bladen er den mest racerpræget af de 2 og hurtigere rundt i sving fordi den er lettere at køre, men ZX9r er en pokkers god landevejs MC, som sagtens kan følge bladen rundt i sving.
    ZX9r har også den mest rå motor.

    Det er sådan set en smagssag hvad du er til af de 2.
    Bladen er letkørt og bedst for dig som begynder. ZX9r er mere upoleret og rå, og kræver noget mere af sin fører for at kunne udnyttes.

    Og ja, begge maskiner er ikke nogen jeg som sådan vil anbefale til en begynder. De kræver en fornuftig indstilling og så tag et par ture på bane/kørekursus for at lære den at kende.
    DMC bronzekursus for at lære at manøvre MC'en.
    Banedage som f.eks Racing4Fun for at udfordre din MC.


  • #10   5. jul 2009 C4 : Okay, du er ligodt den 1. jeg har hørt udtale at Cbr 600'eren bremser og styrer dårligt ! (Iøvrigt også den eneste)!!!

    Jeg kan sætte mig ind i at alderen har betydn. mht. prisen på forsikringen, men at alderen/ indersiden af hovedet skal kompenserer for
    styringen af store og kraftige maskiner smiley

    Hnerik T : Det er begge rigtige fine maskiner, men som visse andre syntes jeg at det er at "gabe over lidt rigeligt" (og det er velment) smiley
    Der er også noget andet du skal tage med i overvejelserne: du skriver du næsten har kortet, så går jeg ud fra at du ikke kan sige med 200 % sikkerhed, at det at køre på mc, nu også er noget du vil fortsætte med de næste 10 år ? Een ting er lysten til det her og nu - noget andet er om lysten aftager når det ikke længere " er nyt" ?
    Og så ville de 2 maskiner du har kig på, måske også være dyre maskiner at "afprøve" sin drengedrøm på ?

    Jeg ville nok tilråde dig at få fat i f.eks. CBR 600 (modsat C4) - Det er en vældig fin Racer som også har krafterne - rigeligt med krafter til en begynder, også efter de første 2 år !!
    Beslutningen er og skal være helt din egen, men glem endelig ikke at få det rigtige sikkerheds-udstyr - DET ville være et dumt sted at spare pengene.
    (Nu ved jeg godt at du på intet tidspunkt har nævnt noget om penge og økonomi, årsagen til at jeg nævner det er ligeså meget for andre "grønne" som læser med).
    Held og lykke med dit valg.


  • #11   5. jul 2009 Kim S,
    Fly fluks Ajaxen og puds dine briller, for jeg siger ikke at 600f'ern styre eller bremser dårligt, jeg siger at 900'ern bare gør det bedre end 600'ern.
    Og ja jeg har haft en af hver, så det er ikke bare en røver.


  • #12   5. jul 2009 Og jeg ved ikke om du har prøvet en sc28 fireblade, men det er sgu ikke en stor og farlig maskine der smider dig af ved den mindste fejl.

  • #13   5. jul 2009 C4 : rigtigt smiley min sc33 var ihvertfald godmodigheden selv , perfekt afstemt motor og ok affjedring i begge ender smiley
    og hondaen føles betydeligt lettere !



  • #14   5. jul 2009 Heh jeg var faktisk ved at skrive godmodig , men det lød lidt åndsvagt smiley
    jeg havde en f2'er og en sc28'er på samme tid, og havde væsentlig mere tiltro til bladen, fordi den gjorde hvad man bad den om, og syntes også at man blev en bedre kører på den, end når man var på ryggen af f2'ern.


  • #15   5. jul 2009 F2eren er go , bladen er bare bedre smiley


  • #16   5. jul 2009 C4
    Beklager jeg fik læst lidt hurtigt smiley
    Jeg har også selv prøvet begge maskiner ( 600/900'eren) og syntes det er fremragende maskiner begge to... Men vil alligevel ikke give dig ret i med det du mener skal kompenserer for størrelsen og krafterne !
    Jeg mener absolut ikke det er indersiden af hovedet derimod at det er både rutine og evnen ! Du får det til at lyde som om at bladen ikke er væsentlig kraftigere en 600'eren at håndterer - der er jeg også delvis uenig med dig - den er kraftigere ! men det bliver vi sikkert ikke enige om, jeg syntes bare at det er vigtigt at råde "tråd-starteren" bedst muligt, og det har vi så begge forsøgt, med hver sine points. Personligt kunne jeg aldrig få mig til at anbefale nogle nybegyndere på noget som er mere end 600 ccm (medmindre det er ældre cykler vi taler om - så kan 750 ccm også komme på tale).


  • #17   5. jul 2009 Blade... Men nok en 600 først..

  • #18   5. jul 2009 ældre maskiner er betydeligt tungere !
    ville ikke råde en begynder til 250 jern med 60 hk ...... uanset pris smiley

    cbr 900 føles lettere end ja cbr 600 .... og 900eren vender på en tallerken over sidebenet med lidt øvelse
    hvis de lavede den gamle 33 med indsprøjtning og 17 forhjulet var det en perfekt cykel


  • #19   5. jul 2009 Ikke for noget, men du skriver, din ven har rådet dig til at købe en af disse mc'er..

    Hvad med at finde det du gerne vil køre på og som du synes er godt for dig?

    Alle er jo ikke ens, og sådan forstået på det hele, så virker det jo som om at det er din kammerat der har bestemt for dig..

    Der er jo også mange andre mc'er som kunne være interessante for dig, så måske skulle du ud og prøve nogen af dem og finde den der passer til dig ??

    Just my 5 cent..


  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #20   5. jul 2009 Flemming N.

    Ja du har ret...Men som nybegynder er det jo svært at vide hvor man skal starte og slutte... Derfor spurgte jeg ham til råds...

    Hvis jeg ikke skulle vælge nogle af ovenstående hva skulle jeg så vælge ifølge jer som min første cykel???? ( skal være sport )

    P.S. Pris er ligegyldig - Fuldt udstyr er købt - forsikring intet problem


  • #21   6. jul 2009 CBR 1000 RR smiley


  • #22   6. jul 2009 Du kan da kigge forbi min blade. Går og overvejer om jeg skal sælge den. Hvorvidt det er bedst med 16 eller 17 tommer forhjul, skal jeg ikke gøre mig klog på. Eneste forskel jeghar bemærket er at 16 tommer er lidt dyrere.

  • #23   6. jul 2009 C4 er en taber der ikke engang kan styre en 3 hjulet trædecykel

  • #24   6. jul 2009 Jeg synes nu min Blade med 16" hjul kører helt kanon, så ved ikke lige hvorfor folk fraråder 16".. Men ja dæk er en lille smule dyrere i indkøb, men hvis man går i så små sko, skal man nok ikke have MC.

  • #25   6. jul 2009
    - Yamaha FZ 600 N/S
    - Kawa ER6
    - Kawa Z 750

    Er gode at starte på, uden der går helt tøs i den.


  • #26   6. jul 2009 Henrik, prøv et BREDT udvalg - også nogen du måske ikke helt tror på ved første tanke. Find noget DU kan lide.... smiley

    FZ6 2005-model
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=35253

    Kawasaki ER6 ("f" med kåbe), er anderledes end mange andre fordi moteren er en parallel-twin = moment ved lavere omdr. end række-4ere.
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52019

    Triumph Street Triple er super-sjov og -fræk
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=50348

    Generel snak:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=51993


  • #27   6. jul 2009 Der er jo mange modeller.

    Kan anbefale dig at tage ned til brødrene jensen i horsens mener jeg de ligger, da de stort set har alle mc'er, hvor du hkan få et overblik over nogle fede og pæne og nogen du kan li' og så nok få en tur på nogen af dem.

    Det ville jo være en god ide. Det kommer jo også an på hvad du foretrækker af sport?

    Altså streetbike som min f.eks elle Er6-n, eller andet som zx6r, blade eller andet..

    Der er jo rigtig mange modeller, så du ska jo ud og prøve en masse og finde ud af hvad DU kan li, og ikke andre..



  • #28   6. jul 2009 Ja det har du ret i, men synes stadig at man kan få gode dæk i 16".. Jeg kan ihvertfald køre min på grænsen uden at være bange for greb..

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #29   8. jul 2009 Tak for alle de gode svar og kommentare indtil videre...lad det endelig fortsætte....

    Jeg skal selvfølgelig også lige sige at den cyklen osse skal være bare lidt behagelig for evt. passagere da jeg som skrevet i første post har tænkt mig at bruge den til ferie!


  • #30   8. jul 2009 Hvis du sakl have bagsæde passagerer med på længere ture, så tror jeg godt du kan glemme alt om Supersportscykler, de er simpelthen for ubehagelige for passageren (og føreren)
    Så kig hellere på noget som FZ1s, honda VFR800 eller noget BMW F800ST


  • #31   8. jul 2009 Peter V: ZX9r er sådan set kanske ok for en passager.

  • #32   8. jul 2009 Jeg synes nu også at udvalget af dæk er ok bredt... Men ok hvis man vil køre med pilot power, så er det ikke en urblade du skal have. Heldigvis findes der lige så gode alternativer til pp.

  • #33   8. jul 2009 Min første cykel er min blade fra 1997 så det kan man altså godt!

  • #34   10. aug 2009 Synes at ZX9R er det mest sindsyge man kan hælde ud på gaden sammen med en begynder, men det er jo ikke mig der skal bestemme hvad du skal køre!
    Kører selv ZX9R 1998 C model med 140 HK på hjulet.
    HUSK! Der 37 gange større chance for at dø end hvis du tager bilen!


  • #35   10. aug 2009 ja og 37 gange så kedeligt at sidde i bilen ...... MINDST

  • #36   10. aug 2009 Ja hvis det er en Golf diesel uden turbo:)
    Min er med turbo:) så den er knap så kedelig!


  • #37   10. aug 2009 ja puha den bruger vel bare dobbelt så megen olie som de andres smiley


Kommentér på:
Ninja 900 vs. CBR 900???

Annonce