{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

en mc fra tyskland skal synes & indreg {{forumTopicSubject}}

hej mcg

jeg skal til syn med min honda i morgen, hvor den samtidig skal toldsynes og betales afgift på mm.

men hvad skal jeg medbringe til synet? udover de tyske papirer, mine papirer på droslingskittet?

skal lige siges jeg aldrig har været til syn før så i må sku lige undskylde jeg er lidt grøn på det punkt

jeg har søgt på google og skat ( det sidste helt uden held, no wonder? ) og sidst men ikke mindst herinde, men syntes ikke jeg har fundet noget lige om det

håber der er nogle derude der kan og vil hjælpe mig lidt her smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en mc fra tyskland skal synes & indreg
  • #1   22. jul 2009 tror da bare du mangler at udfylde en registrerings-blanket, en af de grønne med 2 kopier ved. Fås på motorkontor, måske også syns-sted.

• #2   22. jul 2009 ok mange tak skal du have, ville bare ikke køre derud for at finde ud af at jeg manglede en masse

fortsat god aften

• #3   22. jul 2009 var så lidt, held og lykke smiley

• #4   22. jul 2009 Kender ikke lige til de nye regler, men en idé er at printe nogel priseksempler på andre importerede modeller fra cirka samme årgang. Så kan du bruge dem som argument for værdifastansættelse. Tag også nogle priseksempler fra annoncer i DK. Bemærk at de dog fastansætter prisen udfra hvad en DK forhandler vil tage for den, ikke privat annoncer. Lav en liste over hvilke reperationer du påtænker at få udført, så trækker de den estimerede moms, der vil være fra aut. værksted i DK fra afgiften.
    Tag ikke rep som du evt. allerede har fået foretaget i DK med. Det gælder ikke, derved stiger afgiften snarere.
    Bemærk at jeg skriver ud fra gamle regler, hvor der var en vurderingsmyndighed, men det skader aldrig at hælde vand ud af øerne smiley

• #5   22. jul 2009 til syn/toldsyn bliver mc vurderet middel/over middel/under middel.
    de fleste import mc bliver kategoriseret til under, dvs. at afgiften falder 5 %, ikke meget.
    på synsstedet har de udover dette ellers ingen indflydelse på afgift-størrelse.
    toldsyn gælder iøvrigt 1 år.
    efter man har betalt afgift, kan man klage hvis man ikke er tilfreds

• #6   22. jul 2009 Henrik K - tager fejl - efter 1. april er der faktisk ikke noget der hedder under middel - Skat kræver meget grove mangler og billeddokumentation og synsstederne tager op til 200 kr pr billede - så man kan snart købe billder for den sparede afgift ( hvis den bliver under middel )

• #7   23. jul 2009 Så var de sgu langsomme der hvor jeg fik synet min r1'er.. De 3 kategorier findes stadig.. For at komme i under middel kræves der blot lidt flækkede kåbedele. Småridser og stenslag bliver kategoriseret som middel, da det er hvad der kan forventes. Ved skat bliver der fra den beregnede afgift fratrukket henholdsvis 3% for middel og 7% for under middel. Disse kan korigeres yderligere ved fremvisning af cyklen.

Til Registrerings- og toldsyn skal du medbringe de tyske papirer. Alle andmeldelsesblanketter findes også i synshallen. Du kan selvfølgelig gøre synshallen en tjeneste og medbringe dem udfyldte hjemmefra, men prisen er den samme.

Derfra får du en toldsynsrapport som du sammen med den tyske registreringsattest, samt en anmeldelsesblanket (som du får ved synshallen) kan aflevere ved SKAT for at få vurderet afgiften, vupti dankortet i og så er du en nummerplade rigere.

Derefter kan du så klage over afgiften - som regel er de slet ikke til at snakke med på dagen hvor du får vurderet afgiften - jeg har prøvet med udprint fra andre annoncer - men de vil have en skriftlig klage - ellers kan de ikke tage sig af det. Når du så har fremsendt din klage (såfremt du ønsker at klage) går der ca. én uge hvor de så ringer med en ny pris - hvis din klage er velargumenterende.

Jeg har været igennem systemet flere gange, og vil mene jeg har rimelig styr på det... Held og lykke!

• #8   23. jul 2009 gert C
    du har ikke styr på det mere da der er kommet nye regler, der er 4 kategorier og for at komme på "under middel" skal den have været trafikskadet

Kommentér på:
en mc fra tyskland skal synes & indreg

Annonce