923 visninger
|
Oprettet:
en mc fra tyskland skal synes & indreg {{forumTopicSubject}}
hej mcg
jeg skal til syn med min honda i morgen, hvor den samtidig skal toldsynes og betales afgift på mm.
men hvad skal jeg medbringe til synet? udover de tyske papirer, mine papirer på droslingskittet?
skal lige siges jeg aldrig har været til syn før så i må sku lige undskylde jeg er lidt grøn på det punkt
jeg har søgt på google og skat ( det sidste helt uden held, no wonder? ) og sidst men ikke mindst herinde, men syntes ikke jeg har fundet noget lige om det
håber der er nogle derude der kan og vil hjælpe mig lidt her
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 60 MC-er: 20 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 642
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 203
fortsat god aften
aug 2004
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 133 MC-er: 4 Emner: 232 Svar: 2.714
Tag ikke rep som du evt. allerede har fået foretaget i DK med. Det gælder ikke, derved stiger afgiften snarere.
Bemærk at jeg skriver ud fra gamle regler, hvor der var en vurderingsmyndighed, men det skader aldrig at hælde vand ud af øerne
aug 2004
de fleste import mc bliver kategoriseret til under, dvs. at afgiften falder 5 %, ikke meget.
på synsstedet har de udover dette ellers ingen indflydelse på afgift-størrelse.
toldsyn gælder iøvrigt 1 år.
efter man har betalt afgift, kan man klage hvis man ikke er tilfreds
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 222
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
Til Registrerings- og toldsyn skal du medbringe de tyske papirer. Alle andmeldelsesblanketter findes også i synshallen. Du kan selvfølgelig gøre synshallen en tjeneste og medbringe dem udfyldte hjemmefra, men prisen er den samme.
Derfra får du en toldsynsrapport som du sammen med den tyske registreringsattest, samt en anmeldelsesblanket (som du får ved synshallen) kan aflevere ved SKAT for at få vurderet afgiften, vupti dankortet i og så er du en nummerplade rigere.
Derefter kan du så klage over afgiften - som regel er de slet ikke til at snakke med på dagen hvor du får vurderet afgiften - jeg har prøvet med udprint fra andre annoncer - men de vil have en skriftlig klage - ellers kan de ikke tage sig af det. Når du så har fremsendt din klage (såfremt du ønsker at klage) går der ca. én uge hvor de så ringer med en ny pris - hvis din klage er velargumenterende.
Jeg har været igennem systemet flere gange, og vil mene jeg har rimelig styr på det... Held og lykke!
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.807
du har ikke styr på det mere da der er kommet nye regler, der er 4 kategorier og for at komme på "under middel" skal den have været trafikskadet
en mc fra tyskland skal synes & indreg