1.748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Oliefilter & T-hansen Oliefilter & T-hansen

Ja det her indlæg er lidt off topic, da det er et bil spørgsmål, og så måske alligel ikke - men:

Jeg skiftede i tirsdag's olie + filter på min Nissan Primera.

Siden da har den kørt ca 300 km.

Jeg køte til arbejde i morges (+30km) pludselig lyser olielampen, jeg stopper bilen og konstaterer at den er løbet tør for olie + at oliefilteret er løst = det er derfra den har tabt olien.

Bilen har intet dryppet i løbet af de 3 dag (kan jeg se i min indkørsel).

Jeg skiftede som sagt selv olien, det har jeg gjort 20-30 gange før (godt nok første gang på Nissanen - men jeg havde en 127 mens jeg læste og lavede aaalt - så helt dum er jeg da ikke) - og jeg ved jeg strammede filteret så hårdt at jeg kunne med min hånd - reglen siger 1/2 omdrejning fra pakningen har kontakt - men jeg gir altid lidt ekstra netop for at undgå at filteret går løst !!!!.

Nogle der har en ide om hvordan dævlen det kan ske - jeg tænker selv på:om pakningen kan kollapse under pres/varme??, om metallet i filteret kan kollapse under presset ??; om gevindet etc ???

Det skal siges at filteret er købt hos T-hansen, jeg købte i efteråret bremsebakker hos dem til den lille putter og de passede ikke, på trods af at der stod GN 250 på pakken -så jeg ved ikke om T-Hansen bare er skod ???

Skal siges at der nu er nyt filter +colie på, og bilen kører upåklageligt og den drypper/taber ikke olie (har kørt 50km siden )

Nogle ideer - jeg sidder og tænker som en gal ?

vh Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefilter & T-hansen
  • #1   24. feb 2006 det nye er det også fra thansen...?

• #2   24. feb 2006 tja... personligt vil jeg helst ikke købe dele ved thansen;)

• #3   24. feb 2006 Altså jeg vil heller ikk købe deres dele, men tro da ikk det er sådan noget lort som folk mange gange gør det til...

• #5   24. feb 2006 Det nye filter er ikke fra T-Hansen

Den gl pakning sad såvidt jeg husker ikke fast på motoren, den fulgte fint med det gl og "nye gl filter

Sååååå ????.

• #6   24. feb 2006 et gæt: nu ved jeg ikke om det sidder fast med en gummirings parkning (som det gør på min bike)
    men hvis det gør- thansen er jo bilige og et eller andet sted skal de jo spare, så kan det være gummiet er dårlig (måske for stift) så låser det måske ikke rigtig, og når der så kommer rystelser så går det løst.
    eller måske på grund af varmen bliver det stift og løsner sig ... bare et gæt.

• #7   24. feb 2006 Mjamen jeg tænker jo også det samme, da jeg ganske betemt mener at pakningen fra det gl filter (altså det jeg skiftede i tirsdags) fulgte med, da jeg skruede det af.

Men altså - det virker da idiotisk at lave et filter, hvor pakningen ikke kan tåle den varme, der ved en motor!!! -men OK T-Hansen har et dårligt rygte- så jeg ved sgi ikke.

LA

• #8   24. feb 2006 oliefilter skal spændes så hårdt man kan med hånden, det gør jeg..

hvis pakningen har siddet som den skal og den gamle pakning fulgte med af ja så burde filteret jo ikke kunne gå læs.. T-hansen eller ej...

• #9   24. feb 2006 Ja efterhånden hælder jeg nok til, at jeg har spændt det for hårdt med hånden, hvorefter det her l... filter fra T-hansen har haft for dårligt gevind, hvorfor det har givet op under presset og "sluppet en omdrejning, og så har vi problemet.

Nu vil jeg være meget opmærksom den næste uges tid, og så vi se om ikke det viser sig at problemet er væk - det håber jeg.

go fredag

• #10   24. feb 2006 Puha godt bilen overlevede.........
    At det ikke var en blind kone der kørte og troede olielampen lyste for sjov smiley
    Et oliefilter er egentlig en rimelig kompliceret komponent.....det er kun fordi der sælges så mange at de er så billige.
    Men T-hansens burde alligevel være ok... kører selv med dem på de sidste par biler jeg har haft.
    Men har lige monteret en ny lydpotte på konens gl. bil og det var fuldstændig umuligt for mig at få den til at sidde 100 %.... hælder til at den var for dårligt lavet... T-Hansengylle. Så nu passer den ikke helt med udskæringen i bagkofanger og rasler imod når man drejer til venstre.. Nå må ha den op på en lift og brække lidt i beslaget ,-)

Kommentér på:
Oliefilter & T-hansen

Annonce