{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Transport at cykel fra Tyskland. {{forumTopicSubject}}

Hvis man vælger at købe en cykel langt nede i Tyskland.
Kan man så bruge sælgers nr plade til grænsen ?
eller skal man have fat i en tysk prøveplade som så skiftes ved grænse. Hvis man vil køre den hjem.
Det ville gå lidt hurtigere end på en trailer/varevogn.
Mvh Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport at cykel fra Tyskland.
  • #1   25. jul 2009 ville helt klart nape en varevogn istedet for alt det andet bøvl smiley

Vester

• #2   25. jul 2009 ROAD TRIP

• #3   25. jul 2009 Har lige købt en VFR her i dk men overvejede inden da at købe mc i tyskland.
    Hvis du kender stelnummeret på den mc du vil hente i tyskland kan du i dk( hos "skat" mener jeg ) få prøveplader som du må køre med i tyskland. det koster 100 kr pr dag, men kan KUN bruges på mc´en med det stelnummer du har angivet

• #4   25. jul 2009 Det med at få prøveplade i DK til brug i Tyskland tror jeg helt bestemt ikke på.
    Så skal reglerne være blevet ændret inden for de sidste måneder.
    Danske prøveplader har indtil nu kun været tilladt at bruge i DK.
    At få prøveplader i Tyskland kan være bøvlet og skulle også være ret dyrt.
    Man kan evt. lave en aftale med sælger om at køre cyklen hjem på hans nummerplade, hvis ellers den stadig er indregistreret. Bagefter kan sælger så afmelde cyklen.

• #5   25. jul 2009 få sælger til at skaffe en prøveplade til dig. og kør den så til grænsen. der får du så en dk prøveplade som du kan køre resten af turen med. god tur.

• #6   25. jul 2009 jeg kan hente den for dig

• #7   25. jul 2009 mathias: mener netop de fortalte mig på skat at det var her pr 1. Juli det var gældende- så reglerne er blevet ændret.

Men det er jo bare lige at gribe knoglen og ringe til skat

• #8   25. jul 2009 jeg fik kørt min suzuki 800km op fra tyskland... det kostede 159 euro til grænsen, det er fra den ene ende af tyskland til den anden... ligemeget hvor i tyskland for 159 euro...gav vist 30 euro mere, så var den i esbjerg.... og et kæmpe plus var at de lagde 3000 euro ud for mig, det kostede 1% dvs. 30 euro, syntes sku jeg lyder billig... de ringer selv og aftaler med sælger om hvornår de kan komme og hente den osv...de tjekkede den igennem, og prøvekørte den, og hvis der var noget der ikké var som det skulle , så ringer han til en og spørger om det er ok....
    der gik godt nok 2 uger før jeg havde den hjemme, da den kommer på et lager og venter på at de får en tur herop af mod danmark.....
    yders flinke mennesker og det var rigtig nemt...
    de hed noget med zweirädertransporte

• #9   25. jul 2009 her er deres hjemmeside.... og kan se de er 169euro nu...
    (link fjernet)

• #10   25. jul 2009 prøveplader må bruges i tysklan fra 1/7 i år - blot man kender stelnummeret

• #11   25. jul 2009 ... men ca. 200 euro for at få den fragtet herop lyder slet ikke tosset.

• #12   25. jul 2009 Det ser ud til du har ret. Reglerne er ændret.
    Der står i § 84:
    Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland.
    Det må vel kunne tydes som om det skulle være lovligt at køre i Tyskland.
    Om tyskerne så vil tillade det, er så måske nok en anden sag.
    Jeg ville nok undersøge det inden jeg foretog en kørsel.

• #13   26. jul 2009 Har lige fået nr 2 mc leveret af bayerwald motorrad transporte forleden og de er top professionelle og kan kun anbefale dem.....

Kommentér på:
Transport at cykel fra Tyskland.

Annonce