{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken motorolie på min gsxr750 1993
  • #1   30. jul 2009 Jeg kører på Castrol Power1 10/50. Læst en masse gode ting omkring denne olie og er iøvrigt også ligeglad med om den koster lidt mere.

    Læs først og fremmest i din manual hvad den råder til. Træf derefter dit valg


  • #2   30. jul 2009 det er lidt svært da jeg ikke har bog over mc'en.. så det var lidt derfor jeg spurgte til rods smiley

  • #3   30. jul 2009 Køb evt. en rep. manual. Den er nu god at have medmindre du ved alt omkring denne cykel i forvejen smiley

    http://store.payloadz.com/str-asp-id.114643-n.Suzuki_GSX-R_750_Service_Manual_93-_95_GSX-R750_eBooks_127-end-detail.html

    Et godt bud på olie vil være en API klassifikation på SF/SG eller SH/SJ eller JASO klassifikation på MA. 10/40, 10/50


  • #4   30. jul 2009 jeps castrol, for guds skyld fuld syntetisk olie

  • #5   30. jul 2009 er det denne olie i mener ;D

    http://motorolieshoppen.dk/product.asp?product=147


  • #8   30. jul 2009 Dyrt olie behøver ikke være bedre olie. Er sikker på du kan finde en delsyntetisk der lever rigeligt op til de krav der er for olie til en MC fra 1993. Og ja, du kan godt smide den dyreste fuldsyntetiske letløbsolie i den, men der e rbare stor sansynlighed for den også vil drikke noget af det.
    Her er der noget. Den lokal MC pusher har det stående på hylden.
    http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wtdqff#/page100/
    Og ellers er der olie fra Louis, HeinGericke og Polo Motorrad der også er fine nok.


  • #9   30. jul 2009 hvilken en skal det være af de to 10/40 der er der så.. comp eller pro

  • #10   30. jul 2009 Jeg kører 10/40 semi-synth på in kawa.. Ingen problem der..

  • #11   30. jul 2009 Den her olie, og så til en fornuftig pris !

    http://thansen.dk/product.asp?c=2964962406&n=-1514326066&pn=-1514326062


  • #12   30. jul 2009 Altid. delsyntetisk MOTORENOEL PROCYCLE 10W40 fra Louis.de. Lige nu er der tilbud på 4 lt. til 17,95. Så det er bare at fylde op til 50 kg. i forsendelsen til 7,95 Eur. i fragt. smiley Husk at oprette bonuskort.

  • #13   30. jul 2009 Castrol smøretabel fra MC Butikken
    http://www.motomike.eu/download_pdf.php?id=Schmierindex+HANDEL-02.2007.pdf


  • #14   30. jul 2009 er der nogle der har et direkte link til det olie jeg skal have.. for jeg får alle mulige link til forskellige olier hehe.. så er der en med sikkerhed der ved hvad jeg skal kører på ville det være super..

  • #15   30. jul 2009 Da jeg fik MC for 3 år siden var jeg selv i tvivl. Jeg spurgte så en aut. Suzuki forhandler / værksted, han sagde:
    Hvad står der på proppen (10/40), nå men så er det det den skal ha.
    Jeg spurgte om det skulle være fuldsynt. han sagde:
    Ja hvis du vil ha problemer med din kobling så hæld det på, nej det skal kun være halvsynt. det er det den er lavet til. (årg 94)
    Og så var den sag afgjort.
    Husk på de ældre cykler er slet ikke udviklet på et tidspunkt hvor det var normalt at bruge fuldsynt. olie. Og de kunne jo også godt holde til at få gas dengang de var nye.
    Jeg kører på denher men der findes mange andre kvalitetsolier du kan bruge.

    http://thansen.dk/product.asp?c=2964962406&n=-1514326066&pn=-1514326062

    PS. min kobling virker perfekt.


  • #16   30. jul 2009 Dennis J

    http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-power-1-248p.html

    Men som du kan se er det religion mht olie. Jeg kan bedst lide castrol da det vikrlig har god effekt og mærkbar forskel på de biler jeg har haft/haft med at gøre. Fjernet bla. mislyde fra lidt halvslidte hydrauliste ventiler osv. som ingen anden olie kunne... Så castrol for mig og på hvad jeg nu har af maskiner. Selv knægtens mini ATV kører på castrol smiley

    Spild af penge? gu er det ej smiley Er vel op til mig selv. Har jeg råd til en MC over 100k har jeg vel også råd til en dunk olie til 500 kr hver 6000 km


  • #17   31. jul 2009 Steen P

    ifølge Castrol selv råder de til Power1 selv om den er fra den årgang.

    Og hvis du tager et smut forbi www.GSXR.com vil du se flere tråde der omhandler lige nøjagtig som du beskriver: At den glider i koblingen med fuldsyntetisk. Det er en skrøne, intet andet!


  • #18   31. jul 2009 Det må jo så være en af de skrøner som Brdr.Sejr aut. Suzuki forhandler siden 1967 har oplevet

  • #19   31. jul 2009 Morten: Ko, det er spild af penge at give 500,- for en dunk olie, når den ikke gør arbejdet bedre end en olie til 150,-
    Så et pengespild på 350,- pr olieskift.


  • #20   31. jul 2009 Det er korrekt at der i Castrols smørretabel står både 10/40 halvsynt. og 10/50 fuldsynt. Men husk på Castrol lever jo også af at sælge olie.
    Jeg har lige downloadet en Org. Suzuki service manual. Den sige 10/40 i en kavalitet SE eller SF og hvis ikke en 10/40 er til rådighed kan der alternetivt vælges en anden viskositet i et skeme, hvor så 10/50 også er. Men det er som et alternativ til 10/40


  • #21   31. jul 2009 Jeg vil lige slå fast at der findes mange andre kvalitetsolier end Castrol. Det er bare den jeg benytter bla. fordi den er næm at få fat i.
    Brdr.Sejr aut. Suzuki forhandler bruger Motul


  • #22   31. jul 2009 Silkolene olien som er i MCnøglen har jeg heller ikke hørt noget dårligt om

  • #23   31. jul 2009 Steen P: Præcis det man skal gå efter. Og Catrols egen delsyntetiske 10w-40 er API SG, så den er bedre end påkrævet. Den fuldsyntetisk er SJ, så en del over det påkrævet.
    Og det er godkendelser olien skal leve op til for at skile med det, så ikke noget de bare kan skrive.


  • #24   31. jul 2009 Det er ligesom de mennesker som bare skal have guldkabler på deres stereoanlæg, fordi det er det bedste.
    Men kan de høre forskel ? Gu ka de ej.
    Man kan sikkert måle forskel på et laboratorie, men sku ikke med det menneskelige øre.


  • #25   31. jul 2009 Morten B, jeg tror heller ikke at der sker noget ved at bruge den olie du anbefaler og som Castrol også har med i deres tabel, hvilket de nok ikke ville ha hvis den ødelagde noget, for der er Castrol for seriøse til er jeg sikker på.
    Men hvorfor bruge den hvis det på ingen måde er nødvendig. Det er trods alt en MC fra 1993, alt ære og respekt.
    Og de kvaliteter som den olie har, var der ingen olier som var i nærheden af i 1993, og derfor heller ingen MC'er som krævede.
    En olieproducent vil selvfølgelig altid anbefale alle de olier som er en mulighed, selvfølgelig også de dyre og overkvalificerede.
    Men vi er da enige om at Castrol er kvalitet, det er sikket.


  • #26   31. jul 2009 Jesper [Virum] P

    Du har med garanti INTET bevis for at det du skriver passer. For den sags skyld har jeg heller ikke, men som jeg skriver i ovenstående indlæg har castrols olie haft en mærkbar effekt på de biler jeg har haft/skruet i. Derfor er det ikke spildt. Kan du støve noget ordentligt dokumentation op der direkte beviser det modsatte skal jeg med glæde tage mine ord i mig igen, men indtil da rulle jeg på en 500 kr dunk castrol grundet personlige erfaringer og reglen du-får-hvad-du-betaler-for smiley

    Som sagt er jeg flintrende ligeglad med de 500 kr pr 6000 km på en så ny cykel. Jeg vil bare give den de bedste forhold uanset hvad. Om Dennis J vil gøre det på sin maskine fra ´93 er selvfølgelig helt op til ham men som han skriver i første indlæg er han også ligeglad med prisen da han bare vil være god ved sin maskine.

    Steen P

    Viskositeten har ikke noget med kvaliteten at gøre og er vejledende efter hvad du skal bruge cyklen til og hvor, afhængigt af teperaturer.


  • #27   31. jul 2009 Morten: Nej jeg har ingen dokumentation, men jeg ved, at hvis en olie er API SG godkendt, så er det fordi den har opnået de krav der stilles dertil. Og så er det ligegyldigt hvad der står på dunken. API godkendendelsen er standarder olien skal leve op til, og som nævnt før. Har man en MC der skal have API SE eller SF olie, så rammer man en bedre olie end nødvendigt allerede ved SG.

  • #28   31. jul 2009 Jesper [Virum] P

    Det er rigtigt. SG er til motorer fra 1993 og bagud, SJ fra 2001, SM til nutidens osv osv. Stadig vil jeg hellere hænge mig i castrols dyre olie da jeg som skrevet har haft virkelig gode erfaringer med disse. Omtalte olie er Castrol egde på en Calibra 4x4 turbo fra 1993 med lidt ekstra tryk på. her larmede ventiler lidt. Egde fjernede som den eneste det næsten fuldstændigt. Havde du haft samme erfaringer havde du måske også set anderledes på sagen? Jeg gør ihvertfald.

    Ligeså vigtigt som at kigge på API betegnelsen er selvfølgelig at kigge efter den japanske JASO klassifikation som afgør om der er tilsat addiktiver i olien som kan få koblingen til at glide. Kan fint være derfor Steen P fejlagtigt mener at fuldsyntetisk får koblingen til at glide... Med vådkobling skal det være JASO MA og til tørkobling JASO MA eller MB. Sidstnævnte er med addiktiver.


  • #29   31. jul 2009 Arh, nu lægger du hvis ordrene i min mund !
    Hvis du går tilbage i tråden ka du se at jeg kun videreformidler kun den rådgivning som jeg har fået af en aut. Suzuki mand.
    Jeg har ingen erfaringer med koblinger der glider og som jeg også har skrevet.
    Jeg tror heller ikke at der sker noget ved at bruge den olie du anbefaler og når Castrol også har den med i deres tabel tror jeg helt sikkert ikke den ødelægger noget.
    Jeg tror vi køre skævt af hinanden i den her debat, fordi du hele tiden forholder dig til din nye 2008 og jeg forholder mig til en 1993.
    Hvis jeg havde en fed ny kværn som din, så skulle den da også ha det bedste som der findes, uden tvivl. Det er jo ik så meget den 100 kronseddel vi snakker om, for det er peanuts i et MC budget.
    Det er mere et spørgsmål om hvad der er nødvendig og hvad motoren kan udnytte.
    JASO MA tror jeg du finder på alle 4 takst MC olier til vådkobling. ellers ville de jo ikke kunne sælge olien til det formål.
    Nu skriver du noget om de forskellige API normer ifht. nogle årg. Og som det er inden for alt andet, så bliver kvaliteten og dermed også kvalitetskravene højere og højere med den udvikling der sker.
    Men pudsigt nok. Hvis du tager Castrols online smørretabel så er det nøjagtig de samme to olier som de anbefaler både til din 08'er og Dennis's 93'er.
    Så iflg. Castrol er det også fuldt dækkende hvis du benytter deres halvsynt. 10/40 på trods af at der 15 års forskel på motorerne !
    Jeg tror det her mere er et spørgsmål om holdninger og overbevisninger end det er et spørgsmål om tekniske facts.
    Og så ikke mindst at en dyrere olie ofte hænger sammen med en producent, som har en dyr markedsføring f.eks. sponsorering af motorsport. ( og det er også helt fint, for så går nogle af pengene da til noget fornuftig, for motorsporten vil vi jo ikke undvære )


  • #30   31. jul 2009 fyld dog en ordentlig olie på, der er vel en grund til at thansen olie er så billig, og en ting er helt sikker, de aner ikke en skid om hva du skal bruge dem der står i butikken....
    jeg kører på en castrol 10/50 fuldsyntetisk olie og det er sgu perfekt...


  • #31   31. jul 2009 Thansen er lige netop forhandlere af Castrol.

  • #32   31. jul 2009 Jeg ved godt det ikke er super bike olien, men testen vækker alligevel stof til eftertanke, hvis man går og tror at alt hvad castrol laver er det rene guld.
    https://www.amsoil.com/performancetests/g1971/index.aspx


  • #33   31. jul 2009 Jesper I for pokker !
    Inden du deltager i en debat så sæt dig da i det mindste ind i hvad emnet er.
    Nu er det faktisk lige nøjagtig den olie du bruger som vi har en lille debat om, i forhold til en anden Castrol 10/40 halvsynt. olie.
    Du ka købe din Castrol olie lige der hvor du har lyst til.
    Det er ikke en fortaler for Thansen det her, det er bare et af de steder hvor det er nemmest at få fat i for de fleste.
    Og ja ekspedienternes viden og uddannelses niveau hos Thansen svarer nok rimelig til den løn de får tror jeg.
    Jeg handler aldrig hos dem for at får rådgivning, kun for at få nogle enkelte varer til den rigtige pris, forudsat at det stadig er kvalitet.
    Castrol olie i en dunk har jo ikke noget med alle de andre vares kvalitet at gøre. Gudskelov for det da !..........


  • #34   31. jul 2009 Steen P

    Jeg mente nu ikke andet end hvad jeg bruger ikke duer. Mere at Castrol er god kvalitet. Fuldsyntetisk olie smører generelt bedre ved højere grader = mere belastning, ikke at jeg reelt tror jeg nogensinde kommer til at presse den så meget til gadebrug... Jeg siger heller ikke at fuldsyntetisk er det eneste rigtige til hans gixxer fra 93, men bare min mening og argumenterer bare lidt mod Jesper [Virum] P da jeg ikke synes det er "spildt" smiley

    C-4 -SP1 * til salg * * * .

    Kan du forklare mig hvorfor castrol ikke kan være noget af det bedste fordi Thansen sælger dette? Bilka har både panasonic, sony og havde endda en overgang B&O til de blev forbudt at sælge det... Gør det produktet til noget lort? Det er bare mundlort fra dig... Kom videre smiley


  • #35   31. jul 2009 Morten B, læg lige crack piben, og find frem til hvor jeg siger det. jeg har ikke sagt noget som helst om det.

  • #36   31. jul 2009 C-4 -SP1 * til salg * * * .

    Sådan så jeg det lige... smiley Well, det undskylder jeg så hermed og lægger crackpiben tilbage igen smiley beklager


  • #37   31. jul 2009 Det bare iorden smiley
    Jeg har selv kørt med castrol, og har endda den superbike olie til f****** 500 kr stående i garagen.
    Men er enig med nogle af de andre i at det er fråds med fuldsyntetisk på en ældre maskine.
    Jeg kører på louis's procycle olie. og spare stadig penge selvom jeg skifter olie oftere nu.


Kommentér på:
hvilken motorolie på min gsxr750 1993

Annonce