3.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Salg af egen mc til udlandet ? Salg af egen mc til udlandet ?

Hejsa til jer alle herinde på motorcykelgalleriet.dk
Jeg har lige sat min mc til salg en række forskellige steder og har fået nogle bud omkring det beløb jeg gerne vil have for cyklen .. Men men, vedkommende der byder på den er fra udlandet ( i Irland ) og dertil har jeg absolut ingen erfaring.
Køberen skriver at jeg får pengene via check : citat : " the payment
will come to you by cheque in excess"
så han/hun mangler bare min adresse, postnummer, etc.
Er der nogen der har erfaringer med dette , er nemlig bange for sådan en handel mht pengefusk osv.
Håber nogen kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af egen mc til udlandet ?
  • #1   2. aug 2009 Helt sikkert fusk, hvis det ikke er en meget unik kværn du har til salg. Det vil sjældent kunne betale sig at købe i DK fra udlandet.

Giv personen dronningens adresse.

• #2   2. aug 2009 det er 110 procent fusk det kan du være helt sikker på

• #3   2. aug 2009 det de gør er de sender en chek som umiddelbart virker ægte når så du har sendt kværnen afsted for du af vide at cheken er falsk og så har du mistet din mc

• #4   2. aug 2009 De sender dig en check (en falsk check) på et alt for stort beløb, hvorefter de beder dig om at sende de resterende retur, eller til en anden konto. Når checken så viser sig at være falsk, har det kostet dig penge, at være dum..

Det er LANGT fra første gang at folk spørger om dette og ville ALDRIG sælge noget, medmindre det var face to face, med kontanter i hånden. Og lad være med at give dit kontonummer, adresse eller andet, til den slags mennesker.

• #5   2. aug 2009 Lugter langt væk af fusk, meget brugt fremgangsmåde.

• #6   2. aug 2009 Der har egentlig været ret mange tråde her på det sidste, med disse henvendelser... svindel og humbuk!!

• #7   2. aug 2009 Hmmm, og du undrer dig på intet tidspunkt over, at en mand i Irland, vil købe en dansk MC der er pålagt med dansk afgift, når han i sit hjemland kan købe tilsvarende MC uden afgift for det halve??

• #8   2. aug 2009 Og mc'en vi taler om er din Yams DT'er?

• #9   2. aug 2009 .... og narren omtaler konsekvent din motorcykel som "your item"... Hello Sir, Im interested in buying your item. To ensure you wont sell to anyone else I'll pay an additional 500 Euro

Ja ja ja, kom og hent min mc, og jeg begraver dig i baghaven kammerat..!!!

Kort sagt, bed ham fucke af. Og kontakt internetsidens udbyder med detaljerne så de kan lukke svinets konto :o)

• #10   2. aug 2009 Kenneth J

har du været frosset ned.... : /

• #11   2. aug 2009 du kan også sige at du skal til irland i næste uge så du kan komme forbe med den og få kontanter

så skal du se så skriver han ikke igen hehe

• #12   2. aug 2009 Åhh nej dog.

Er der virkelig stadig nogen som kan falde for det gamle svindelnummer!!

• #13   2. aug 2009 Scameaters

http://www.419eater.com/

check it out

ellers bare søg på scam the scammer - og f*** lidt med those thieving bastards

• #14   3. aug 2009 Scambaiting eller scameating er jo så småt ved at blive en folkesport, og kan faktisk være ret sjovt.
    Det stammer primært fra Nigeria, 419 er den nigerianske straffekode for denne slags internetsvindel. Fik en af dem til at tilbyde 70.000 £ for min GS500e, så de gider ikke engang lige google modellen og ca. prisen...

• #15   3. aug 2009 Ok tusind tak for alle de svar. Har aldrig hørt om dette før, men har jo heller aldrig forsøgt at sælge noget før. Ja det e rmin yamaha dt jeg ville af med, den er sat til salg herinde, guloggratis, kandu, papkassen. Og jeg kan se via mailen at han replyer på papkassens header så det er derinde den er fundet.
    Synes selv det lød mærkeligt men selve mailen er nu skrevet som daglig sprog, det er endvidere et nummer på mailen som jeg godt kunne finde på at ringe til,. hvis dette nu overhovedet virker!
    Men holder mig væk fra denne udlands handel. Tak Tak for hjælpen !

• #16   3. aug 2009 Nu skal man ikke male fanden på vægen, det er jo KUN 99,9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999% sikkert det er Scam.
    MEN skulle han nu være den ægte køber, så tilbyd ham dog at komme forbi med den, da du alligevel skal på ferie på Buckingham Palace med Famillien smiley

• #17   3. aug 2009 hehe . har lige smidt en hilsen af til ham at hvis han nu selv var fra 3400 irland, skal jeg jo derover om en uges tid smiley nu må vi se smiley *GGG*

• #18   3. aug 2009 ja giv den gas...

og fortæl om det her...

mvh

Kommentér på:
Salg af egen mc til udlandet ?

Annonce