4.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

udmåling af amp og ohm ? udmåling af amp og ohm ?

nu har jeg kigget rundt på nettet og i min håndbog for mc men har svært ved og udmåle i ohm og amp. det drejer sig om min cykel der ikke vil lade og ved snart ikke hvad jeg gør mere..

der er nyt batt på.

når jeg skal måle ohm hvor sætter jeg den sorte fra voltmeter og hvor den røde og skal den være startet for og måle de 1 ohm der skal være?

samt hvordan måler jeg om der går stel igennem dem ?

til sidst hvad med amp for og se om den smider bare lidt strøm på ?

håber virkelig nogen derude kan hjælpe mig.

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udmåling af amp og ohm ?
  • #1   9. aug 2009 Hva måler du med....?

• #2   9. aug 2009 et voltmeter der både kan måle amp volt ohm samt veksel strøm og jævnstrøm..

• #3   9. aug 2009 har ogwså en tang til dette.. men ved ikke hvordan dette gøres og skal den være startet eller slukket og hvordan sidder man den røde og sorte ledning fra voltmeter ?

• #4   9. aug 2009 når man skal måle om der ledes stel ud i ledningerne og viklingerne er blevet brudt tar man så stikket af fra stator til ensretter og måler mellem de 3 gule ledninger og der skal der være 1 ohm imellem med slukket motor kan man bruge den her tegning til noget ???
    http://www.dansmc.com/stator.jpg

• #6   9. aug 2009 brian.. nyt laderelæ.. er det ensretteren eller hvordan ser den ud ?

• #7   9. aug 2009 Prøv lige at forklare præsic hvad du vil udmåle.
    så kan jeg nok godt forklare dig det.

• #8   9. aug 2009 min mc vil ikke lade og der er nyt batt på..

folk siger jeg skal måle over batt der skal den stige til 13.? volt ved startet. men viser kun 11.7 så enten er stator eller ensretter gået.

så siger man jeg skal kunne måle 1 ohm over de 3 gule lade ledninger fra stator. men skal stikket skilles af mellem stator og ensretter for og måle. og skal den være startet for og se om den viser noget ??

samtidig siges det også at der ikke må trække stel igennem dem men hvordan tjekker man det så viklingerne i stator ik er væk..

har et digital multimeter med alle funktioner samt ampermeter tang.. så hvis man kunne hjælpe med hvor den røde og sorte ledning skal sidde og hvad man skal udlæse i startet og stoppet tilstand samt og stik skal afmonteres ville det være guld

på forhånd tak

• #9   9. aug 2009 http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf

godt nok fra Ducato men tingene og teknikken ligner hinanden

• #10   9. aug 2009 har godt læst men som eldum jeg er så kunne jeg ikke se hvordan ledninger skulle sidde

• #11   9. aug 2009 Du kan måle på dit batteri ved ca. 2500 omdrejninger. det skal spændingen ligge mellem 13,7-14.3 Volt DC.
    men du kan også tage din ampere tang og sætte på det store plus ledning fra generatoren.
    tjek lige fordi på mange ampere tange sidder der en pil hvad vej den skal sætte. pilen skal pege i strømmens retning.

og så prøv og giv den 2500 omdrejninger. og se hvad den viser af amp.
    og tjek overens med data for generatoren.

prøv først dette inden du går ind og målere mere på ladeanlægget.

når du har prøvet dette. så skriv evt. til mig

• #12   9. aug 2009 donatello.. det prøver jeg lige her om en time. skal lige ha noget power på batt.

• #14   9. aug 2009 har prøvet og den måler 11.6 volt ved 4000 omd

desuden tjekkede jeg forlygten den lyser ikke skarpere nu flere omd den får..

• #15   23. sep 2012 Som Brian skriver..

Du tager bare at måler på batteriet. Der skal være omkring 12 v når den er slukket. når du så starter den og giver lidt gas så skal den stige til omkring 13 -14 v. Lader den ikke kan det være batteriret, ensretter eller stator.

Kommentér på:
udmåling af amp og ohm ?

Annonce