{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

Regler vedr. mc med sidevogn {{forumTopicSubject}}

Halløjsa kære med mc-ister !
Jeg går og overvejer at købe en mc med sidevogn, men jeg er ikke helt inde i reglerne omkring sådan en satan.
Fx
Hvad er kravet for påklædning/beskyttelse for føreren samt for passageren?

Kræver det ekstra syn, hvis man skal køre med/uden sidevognen?

Skal der være sele i sidevognen?

Hvor meget vægt må man læsse i sidevognen? En gennemsnits amerikaner? Eller er det i overkanten? Ikke fordi jeg kender en, men man ved aldrig hva man kan løbe ind i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler vedr. mc med sidevogn
  • #1   11. aug 2009 Jeg kan ikke huske vægtkravene, men det kan de oplyse i en synshal.

    Sikkerhedsudstyr er som til MC - altså hjelm.

    Ikke alle cykler er typegodkendte til sidevogn i Danmark.

    Cykel og sidevogn skal synes sammen og ud over registreringsattest skal der være en koblingsattest, der godtgør at netop denne cykel og denne sidevogn må kobles sammen. Koblingsattesten skal altid medbringes, også ved kørsel inden for hjemlandets grænser


  • #2   11. aug 2009 Tak for de hurtige svar Knud.

    Så skal marked ellers kigges igennem smiley


  • #3   11. aug 2009 Og så er der kommet en ny lovgivning der siger at yngre brødre SKAL tilbyde ældre brødre en køretur hvis de anskaffer sig en sidevogns mc...
    smiley


  • #4   11. aug 2009 Tjek lige RIGTIG grundigt inden du gør noget... der er et par stykker der sider tilbage med ekstra afgifter i 100,000 kr klassen pga af at told og skat har fået en lys ide... de sager køre i landsskatteretten lige pt efter hvad jeg ved... !!!! det drejer især om cykler som er hentet i udlandet eller er bygget om sener til sidevogn fra solocykel..


    Kontakt evt dansk sidevogs klub


    (link fjernet)


    Øster


Kommentér på:
Regler vedr. mc med sidevogn

Annonce