{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-Regler MC
  • #1   26. jul 2016 Synes også det er svært og forvirrende. Kan ikke se hvorfor der er ikke samme regler for hele alle steder.


  • #4   27. jul 2016 Det står på de enkelte kommuners hjemmesider, så du må kigge der smiley

  • #5   27. jul 2016 Og der er retningslinier for hvordan disse regler skal være, som den enkelte kommune så må bløde op på hvis de ønsker:

    http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/kommunale-parkeringsregler

    Som udgangspunkt er der samme regler for MC som for biler, medmindre den enkelte kommune har valgt at lempe på disse - de kan IKKE stille strengere regler op.

    EDIT: De private bestemmer selv, og her skal der være skiltet med reglerne på de enkelte pladser.


  • #7   27. jul 2016 Men hvis du vil holde dig helt sikker fra p-bøder, skal du være så egoistisk som mulig og fylde en hel parkeringsplads. Især hvis du kører i en gruppe, så sørg for at fylde en hel plads hver.
    Vi kan jo ikke have at der bliver sparet på pladsen, eller vi hjælper vores 4-hjulet venner med at finde en parkeringsplads, samt mindsker risikoen for skader og tyveri på vores egne køretøjer..

    /rant over. smiley

    Men det er heldigvis forskelligt fra by til by. Der er stadig mange byer hvor du må holde næsten som du vil, så længe du ikke er til gene for trafikken/fodgængere.


  • #8   27. jul 2016 #6: Ja, vi er enige om at der kan være afvigelse fra de generelle retningslinjer, men disse SKAL være lempelser, så hvis du som udgangspunkt følger de generelle regler er du på den sikre side (her snakker vi kommunale pladser).

    På private pladser skal der på pladsen være angivet hvilke regler der gælder, og så kan man læse dem der.

    I de områder hvor man er meget er det bestemt værd at finde ud af hvad der måtte være af lempelser fra de generelle regler, specielt hvis de tillader at man ikke trækker billet, stiller p-skive eller lignende.


  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #9   27. jul 2016 Som jeg umiddelbart forstår det så er det følgende.
    Kommunal: her kan du holde lige så længe som det passer dig da du ikke kan sætte skive og derved heller ikke betale for billet hvis det er tilfældet.
    I princippet kunne de godt rulle ud at man skal betale med easypark da det jo er på Nr pladen? Men så skal man jo også have tlf til dette.
    Men med andre ord. Kommunale p pladser kan man holde som man vil.

    Private
    Her skal de skilte med særskilt regler for mc? Eller er der et regelsæt for det i forvejen som man skal følge?
    Tænker igen at man kan jo fint kæbe en billet men man kan jo ikke montere den på cyklen den flyver jo bare væk eller kan blive stjålet...


  • #11   28. jul 2016 her er regler fra onepark:
    http://www.onepark.dk/index.php/p-info/87-faq-motorcykelparkering


  • #12   28. jul 2016 #7 du betaler ejerafgift som alle andre, så brug du bare den plads der skal til...
    #9 Det er fuldt etableret i København, Århus har også valgt at lave elektronisk billet, hvor lang de er med det ved jeg ikke.


  • #13   28. jul 2016 #12 Så fordi jeg betaler ejerafgift, så hverken må eller burde jeg ikke vise respekt for mine medmennesker, og parkere min mc forsvarligt / pladsbesparende?

    Der skal jo netop ikke en hel parkeringsplads til min lille mc, når der kan stå 4 andre på samme plads.


  • #14   28. jul 2016 #9: Det er så derfor at du gemmer billetten i din pung og så ringer ind til parkeringsselskabet såfremt at du har fået en afgift.

    #6: Kommunernes regler kan aldrig overtrumfe reglerne for privatparkering. Og mange private pladser har særskilte regler i forhold til andre med henhold til hvem og hvad der er må holde der, og hvor længe fx.


  • #15   29. jul 2016 #13 det er sådan det fungerer, men vælger du at parkere i båsen så der kan være flere mcér så er det jo bare fint, men hvis folk ikke gør det så er det bare sådan det er.

  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #16   29. jul 2016 11# se det er noget man kan forholde sig til. Tak for det.

    Hvad med de offentlige p pladser hvor du fx må holde 2 timer. Jeg har ingen p skive. Hvordan vil de nogetsinde giv en bøde hvis jeg holder længere tid? Og igen hvis jeg skal betale for at holde skal jeg så have billetten med hos dem også, og så er det kun hvis der står en p vagt når jeg kommer tilbage at jeg skal fremvise p billet?


  • #17   29. jul 2016 #16 der er ikke på nuværende tidspunkt krav om p-skive til mc, i københavn behøver du ikke at have noget at fremvise, vagten scanner din nummerplade og kan dermed se om der er betalt

Kommentér på:
P-Regler MC

Annonce